Nog ff Andalusie (speciaal voor Erik, Marksman)

Started by Bone F, April 23, 2012, 17:33:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Het is (ten dele) gelukt ik heb een "licencia de pesca"!Hieronder geef ik maar ff de belevenissen weer van mijn kennis die aan de slag is gegaan voor een Andalusie visvergunning. Voor binnenwater schijn je toch echt 6 weken cursus te moeten volgen met een examen en alles in het Spaans. Ter verduidelijking clasa 1 is een vergunning om vanaf de kust op/in zee te mogen vissen. Zonder vergunning kan je € 300,- boete kosten.

Dus beste Frans, via een visbenodigdheden winkel ben ik terecht gekomen bij de ayuntamientio de agricultura y pesca in Velez Malaga. Een alleraardigste dame hielp mij daar en raadde me direct af om een andere licencia dan clasa 1 te nemen. OK, dus eerst met de hand een heel formulier invullen, gelukkig had ik je paspoort gegevens. Vervolgens gaat die lieve dame deze gegevens overtikken in haar PC en komt er een formulier in 6 voud uit de printer. Klaar!. No way want nu moet je met dat formulier naar een bank om € 5,44  te betalen. Nu is de gang hier naar een bank een drama want als er 5 mensen voor je zijn ben je gauw een dik uur kwijt want hier laten ze bijv. de rekening van de elektriciteit aan het loket betalen. Daarachter zit een chagrijnige Jose die alleen als doel heeft het iedereen zo moeilijk mogelijk te maken en als het dan echt niet anders meer kan worden er voor alles minimaal 5 formulieren uitgedraaid, 5 handtekeningen en 9 stempels erop gestompt.
Ben je dan eindelijk klaar dan moet je weer terug met het betalingsbewijs, inmiddels nog maar in 3 voud, naar de ayuntamiento. Dan komt er uit de printer, jawel, een visvergunning op creditcard formaat.
Maar wel gewoon afgedrukt op een wit A 4tje. Dat moet je uitknippen,dan vouwen en ondertekenen en laten plastificeren. Natuurlijk niet daar want dat doen we niet. Inmiddels heb ik ook een winkeltje gevonden waar dat kan.

Je moet dus wel stalen zenuwen hebben en veel tijd om eea te regelen. Ben er nog niet achter of ze wel dan niet de NL sportvisakte/VNV vergunning als "visbrevet" accepteren, hoewel kennelijk niet want die had ik meegestuurd.
Pfffffffffffffffffff en nou maar hopen dat er oa zeebaars zit!

grtn Frans


Marksman

Sjonge jonge wat een gedoe, binnenwater wordt dus niks en een zeevisser ben ik niet, in ieder geval bedankt voor je bericht en ik hoop dat je succes hebt.
Prettige vakantie.

Groet Erik.

Jan Damman

Dan is het in Portugal waar ik naar toe ga wel heel wat makkenlijker.
Je gaat naar het stadje voor ons 5 km, loopt naar een soort van pinoutomaat voert je paspoort gegevens stop er €3.- in en je vergunning komt er uit rollen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Mooi werk Frans, zulke info hebben we iets aan!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72


Pffff en dan zijn er mensen die klagen over onze vispas (maar die komt tenminste elk jaar netjes via de post ;))

VEEL PLEZIER IN ANDALUSIE!

Foto's en een verslagje wordt natuurlijk zeer gewaardeerd. Nu je zoveel moeite hebt gedaan verdien je wel hele mooie vangsten ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.