Je eerste Nederlands vangst van 2013

Started by Bekeerling, January 01, 2013, 15:03:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Vertel hier over je eerste vangsten van 2013!
Ik ga zo een paar uurtjes op pad met een streamertje en neem ook m'n #3tje mee mocht het snoeken niks zijn.


Canadian_Streamdance

veel succes! hopelijk een mooi plaatje voor op het forum!!

wouter veuger

succes!,mijn eerste snoeken zijn binnen,ik had dit topic niet gezien en heb een eigen verhaaltje gemaakt! :D

Bekeerling



Liep al een hele tijd met plannen rond om weer te gaan vissen, echter de korte uren daglicht, plus het leed dat werken heet (wat uiteraard vooral tijdens die korte lichte uren moet worden gedaan) was ik er al een tijd niet aan toe gekomen.
Vandaag had ik ook bijna de handdoek in de ring gegooid toen ik pas veel te laat wakker werd, maar ik moest en zou toch wat uurtjes gaan vissen, dus snel het zweepje van m'n #5 lijntje gerepareerd en een leaderloop erop gezet, een thermosfles koffie gemaakt en op de fiets richting een industrieterreintje net buiten Ede. Ook m'n #3tje ging mee voor het geval de snoek niks zou worden.

Bij aankomst aan het water heb ik een stuk fluorcarbon genomen als leader (vroeger gebruikt als voorslag voor het karperen dus leek me wel snoektand bestendig) van ongeveer 1,5 meter en hieraan gelijk de streamer geknoopt. Ik begon met vissen bij bovenstaande sloot, ik heb geen idee of hier überhaupt wel snoek in zit maar hoor regelmatig van mensen dat juist zulke slootjes leuke verrassingen kunnen opleveren. Het water was erg troebel en ik heb er geen teken van leven gezien.



Vervolgens naar de volgende sloot gegaan, hier wel wat vis activiteit gezien maar ondanks het op m'n gemak afvissen van de interessante oever ook hier geen stootje gehad.

Daarna nog een ander slootje afgevist in de buurt van een autosloperij alwaar twee waakhonden onophoudelijk blaften en mij zodoende langzaam aan tot waanzin dreven, ook hier geen leven gezien, vervolgens ergens gaan zitten (ver bij de honden vandaan) een tweetal sigaartjes gerookt en de koffie opgedronken.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik gewoon de verkeerde wateren heb gekozen, had beter naar een parkvijver kunnen gaan zodat ik in ieder geval zeker had geweten dat er ook echt snoek zit.
Het werpen met de fluorcarbon onderlijn en streamer ging een stuk beter dan toen ik een staaldraadje gebruikte.

Doordat het zo snel donker werd besloot ik het 3tje niet in te zetten, volgende keer ga ik lekker met een nimfje vissen op voorn etc en gebruik ik m'n #5 alleen als ik echt snoek zie jagen.

Lekker een paar uurtjes buiten geweest, altijd lekker in ieder geval  :)

Gerrit72

#5
Mooi verhaal Bekeerling! Ook ik had voor vandaag grote plannen, maar door familiebezoek en mn moeder die onverwachts ri ziekenhuis moest, liep het even anders. Vlak voor het donker, toch nog een 1/2 uur kunnen pakken. Op een plek waar ik als 10 jarig jochie viste (30 jaar geleden :o), moest het gebeuren. Ik was er nooit weer geweest, nu bleek dat de rechte vaart, compleet slingerend door het land was gelegd door staats bosbeheer. Helaas stroomde het behoorlijk. Aangezien het echt midden op de prairie is, er even heerlijk staan vissen (het leek wel een buitenlandse forel stroom te zijn ;D)
Ondanks het half uurtje toch lekker relaxed en ook spannend door een snoekje dat maar liefst 4x wist te missen. Mn  Feeststreamer heeft dus aantrekkingskracht, beweegt echt veelbelovend door het water :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jannick

Hallo allemaal.
Dit jaar (deze dag) heb ik nog niks gevangen maar gisteren had ik nog een mooie afsluiter van het jaar een mooie snoek 60 cm op de rood witte bunny streamer.
En bij deze iedereen de beste wensen en goede vangsten.  ;)

mvg jannick. 

mrproper

Zo na een onvoorstelbare lange dril met vele malen de backing uit het topoog voorbij zien gieren
Is het dan toch uiteindelijk gelukt dit monster te landen.
No1 van 2013 is een feit !!!


Gerrit72




::goodjob:: Een heule beste mr Proper!  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

harry

is toch al veel meer dan de meeste forumgangers :)

proficiat

harry

Bekeerling

#11
@Jannick, leuk dat je nog een mooie afsluiter had gisteren  :) Jij ook de beste wensen.

@Mr Proper, Wat een bak zeg, nog geluk dat je die hebt weten te landen!

@Gerrit72, Bedankt!  :) 
Vervelend hoe dingen  kunnen lopen, je moeder weer in orde hoop ik?
Grappig hoe zo'n snoek zo vaak kan missen; karper kan wat dat betreft ook heel scheel over komen met drijvend vissen  ;)
Echt balen hoe het nu in Ede is wat water betreft. Vroeger zat overal veel vis, mooie bestanden ook wat betreft voorn/karper/snoek etc. Tegenwoordig zijn de meeste slootjes een dooie boel, jaren geleden zijn ze uitgebaggerd en daarna zijn er geen vissen meer uitgezet dus ik ben nu afhankelijk van een 3tal vijvers waar nog vis in zit en een enkel slootje.
Binnenkort lekker nimfen op zo'n parkvijver  :D

hendri

gister een poging gewaagd, maar na anderhalf uur iets te brak aan het water te hebben gestaan en geen volger of stootje gezien. ikke weer naar huis en lekker op de bank hangen. keihard in de brakmodus zeg maar. ;)

rena

Quote from: mrproper on January 01, 2013, 21:11:22
Zo na een onvoorstelbare lange dril met vele malen de backing uit het topoog voorbij zien gieren
Is het dan toch uiteindelijk gelukt dit monster te landen.
No1 van 2013 is een feit !!!

Mr Proper ruimt op :)

Gefeliciteerd, ik moet het nog presteren ... het water is erg hard hier  8)

johannes

@rena hier hebben we gelukkig het zoute nog misschien van het weekeinde even wat zeeforellen gaan plagen :-)

maar de eerste nederlandse vis mischien 2014 ;D

rena

Quote from: johannes on January 02, 2013, 16:03:55
@rena hier hebben we gelukkig het zoute nog misschien van het weekeinde even wat zeeforellen gaan plagen :-)

maar de eerste nederlandse vis mischien 2014 ;D

Ha ha, dat is mijn plan ook Johannes, zeeforellen treiteren in de Oslofjord (dichtste bij).
Nederland wordt waarschijnlijk eind februari, dan moet ik voor mijn werk in Groningen zijn.
Koppel ik er een kleine vakantie aan vast in Vlissingen met een stop in Oostvoorne.
Kan dan vissen in Nederland, of het ook vangen wordt is een tweede  8)

Hilco


rena

Quote from: Hilco on January 02, 2013, 16:47:41
Oostvoorne met de Kayak dan?

Nou nee Hilco, die past niet in de toegelaten bagage.
Gewoon klassiek waden... old skool :)

Zeenimf

#18
Vanmiddag 2-1-2013 even gevist en het resultaat was super!

De eerste worp was  meteen een doubletje  van een baarsje  en een voorntje ,daarna een mooie  kolblei van +/-30 cm








In totaal zo,n 35 stuk gevangen  in 1,5 uur , ook nog een mooie  grote winde,  deze was zeer beschadigd, waarschijnlijk een beet van een snoek gehad .

Sjoerd, je hebt gelijk .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Bekeerling


Christof van den Berge

Had graag gehad dat ik ook een mooi resultaat kon posten, maar helaas de eerste 2uurtjes vissen van 2013 heb ik afgesloten zonder vis.

Wie weet kan ik morgen wel wat posten!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

maurice

MAAK ME GEK MENSEN, HOE GROOT OF KLEIN ZE OOK ZIJN IK WIL OOK VISSEN.

PS, mogen onze Belgische en Noorse vrienden niet hun eerste vis hier plaatsen dan?
     
lijkt wel pure discriminatie
;) ;)

mooie platte Marry
::bbq:: ::proost:: ::proost::

rena

Quote from: maurice on January 02, 2013, 20:03:54
PS, mogen onze Belgische en Noorse vrienden niet hun eerste vis hier plaatsen dan?
     
lijkt wel pure discriminatie
;) ;)


Ik ben hier dan ook emmers, nee.., badkuipen vol aan het janken  :'(


sjoerd

De eerste worp was  meteen een doubletje  van een baarsje  en een voorntje ,daarna een mooie  brasem van +/-30 cm


Zo te zien is het geen brasem maar een leuke kolblei die je hebt gevangen!!

Sjoerd





.
[/quote]

ben

Nou mensen vandaag voor het eerst gevist bij; Breukink in Steenderen, leuk vissen daar, door de hoge waterstand in de Ijssel, moest je de hele middag met je laarzen in het water staan. ( Beetje Bibber!!!) afijn eerst met Streamers (diverse kleuren) geen resultaat, misschien kwam dat omdat er de laatste dagen veel met Carbid geknald is, toch kwamen er af en toe wat vissen naar boven, dus maar met droog geprobeerd,........ Resultaat 2 leuke forellen en toch wel weer een leuke middag, ook leerzaam!!!!! :o ??? :-\ :'( :-* ;D ::houdoe::