Voor de anadrome, simpel en vooral leuk

Started by Floor, January 27, 2017, 13:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Floor

Het mag duidelijk zijn; ik behoor niet tot de meesterbinders die ogenschijnlijk moeiteloos de meest prachtige kunstwerken uit de vice doen komen.
Nu is de solutie gelukkig snel gevonden; bind gewoon voornamelijk vliegen die simpel zijn en vis vangen
Zodoende ter voorbereiding op het komend seizoen hier een paar bewezen creaturen voor zalm, zeeforel, steelhead e.d.

Marabou, een hackle veertje, wat floss en eventueel iets glimmends, dan heb je de meeste materialen wel gehad.
Ik was van plan nog coneheads te gebruiken maar, die bleken onvindbaar.













It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Scaramouche

ik vind ze mooi  ::goodjob::

Hoe doe je die marabou? in plukjes opbinden of in een dubbingloop?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Quote from: Scaramouche on January 27, 2017, 14:33:57
ik vind ze mooi  ::goodjob::

Hoe doe je die marabou? in plukjes opbinden of in een dubbingloop?

Het mooiste is het om kleine marabou veertjes te bemachtigen en ze gewoon als hackle in te binden, binddraad er een paar slagen door naar voren werken en klaar. Dit heb ik bij de eerste 2 gedaan.
Dubbinglus kan ook en in bosjes op binden kan ook. Je moet dan wel zorgen dat je ze mooi rond heel de haak of tube bind. Dit heb ik bij de zwarte gedaan. Het kan nodig zijn om achter of onder de marabou een bolletje te binden zodat de veertjes wat beter uit staan.
Je hebt ook niet veel marabou nodig.

Deze vliegen zijn trouwens maar zo'n 3 tot 4 cm lang. De jungle cock veertjes zijn trouwens van kunststof.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Rossie69

toch mooie manier.
moet er ook nog aan beginnen.