Verslag dagje vissen in Oostenrijk.

Started by Caslambalk, July 24, 2016, 21:43:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Caslambalk

Hallo allemaal, ik vertel in dit verslag over mijn ochtend vissen in Oostenrijk.
Veel leesplezier. ;)


Om 06:00 uur ging de wekker, snel eten en naar de stek toelopen( wat nog 3km lopen was ), direct na aankomst op de stek vliegen der 2 ijsvogels over het water.
Het water waar ik ga vissen is een uitstroom riviertje van de Presseger see, het is een kleine stek maar me ouders vonden een rivier die hard stroomt te gevaarlijk om alleen te vissen.

Ik begin met een goudkop soft hackle, maar na een aantal aanbeten op de beetverklikker zelf ben ik overgeschakeld op een droge vlieg, de tor.
Vrijwel direct na het inwerpen de eerste aanbeet.
Die mis ik, maar het is wel een opluchting dat de de vlieg goedkeuren.
In een zijsloot zie ik een schooltje met kopvoorns van ongeveer 10cm lang, ik werp die aan en na 10 seconden hangt de eerste vis.
Als ik later in de volle stroom vis vang ik de ene naar de andere alver.

Ik wissel na een tijdje over op me beste vlieg: de mier, omdat ik veel aanbeten mis.
De mier zonk langzaam weg en ik voel een harde buik op de hengel, een kopvoorn van 20cm! De grootste van de dag.
Als ik een stukje verder op vis zie ik opeens een slang van rond de 70cm het water uit kruipen, maar die viel me verder niet lastig.

Het is die dag gebleven bij 16 vissen, waarvan de grootste een kopvoorn van 20cm was.
Dat was mijn eerste dag vissen op stromend water dus het ging helemaal niet heel slecht denk ik.


Ik hoop dat jullie het een leuk verslag vonden.
Vriendelijke groet Cas Lambalk.
als ze me missen ben ik vissen ;)

Gerrit59

Ha Cas!
Ik vind het een leuk verslag.
Laat maar weten wat je nog meer beleeft.
Een mooie vakantie gewenst!

Gerrit

Gert


gijsie20

 Mooi dat je wat hebt gevangen Cas! ::goodjob::

Zweden1963

Mooie verslag en belevenis......... met mooie vangsten👌.
Rein.

Caslambalk

Quote from: gijsie20 on July 25, 2016, 07:17:28
Mooi dat je wat hebt gevangen Cas! ::goodjob::

Ik heb kopvoorns, alvers en ruisvoorns gevangen.
Wel veel kleintjes maar wie het kleine niet eert is het grote niet weerd he ;D ;)
als ze me missen ben ik vissen ;)