Aanvragen Duitse Fischereischein...

Started by Sieger, December 19, 2010, 21:16:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harlin

onderweg snoepen?  ???
thuis eten?  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

bazookadude

even een vraagje van mijn kant:

vorig jaar heb ik mijn vergunning niet verlengt, kan ik hem nu opsturen om te verlengen of moet ik een nieuwe aanvragen?.

Sieger

Ik had dat ook twee jaar geleden en heb toen gewoon een nieuwe aangevraagd....


Sieger

maurice

Quote from: bazookadude on April 20, 2012, 10:41:24
even een vraagje van mijn kant:

vorig jaar heb ik mijn vergunning niet verlengt, kan ik hem nu opsturen om te verlengen of moet ik een nieuwe aanvragen?.


volgens mij moet je dan een nieuwe aanvragen Maarten.

coppy  paspoort, vispas en de aanvraag papieren en pasfoto erbij doen op sturen en klaar is kees.
de centen natuurlijk niet vergeten. ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

Quote from: HappyFisherman on March 21, 2012, 20:45:51
Had ook al mail terug nu met de mededeling dat mij aanvraag niet is binnengekomen, k*tpost!

Ik ga binnenkort wel ff in Uelsen naar het gemeentehuis...

is het gelukt daar in Uelsen?
ook voor 5 jaar of gewoon voor 1 jaar?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

Nee hoor ik heb ook een jaar niet wezen vissen,en heb gewoon verlengt ;)

dus de hele mikmak erbij voegen en opsturen.

de mijne is gister binnen gekomen.

HappyFisherman

Ben afgelopen week aan het mailen geweest met Uelsen gemeentekantoor en die sturen me dat ik aan de fischereiprufung moet voldoen en een NL-vergunning daar geen vrijstelling voor kan verlenen. Gaat Brammetje dus niet doen he :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Gronau, kan ook alleen voor maar 1 jaar
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Ga ik daar in de meivakantie wel ff naar toe. Haal ik er later wel 1 voor 5 jaar, want ik wil dit jaar echt meer de Pruis in :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

ik ook, ben aan het zoeken naar stekken in een straal van 60 km vanaf hier.
en heb al wat leuks gevonden hoor.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Dan ga ik graag eens met je mee, want ik ben geen topografisch wonder ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Dat kan altijd Bram.
gaan we zekers een keer doen.

om te beginnen een leuke stek op nog geen 30 KM
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

Mag ik ook mee? ik zal mijn best doen om gezellig te zijn. ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

Nou als je je klep maar dicht houd dan.
want dat schijnt vis te verjagen ;)



haasie

Afgelopen week heb ik een vergunning gehaald in duitsland, vispas 2012 van Nederland MOEST ik hebben en had die gelukkig ook bij mij. toen moesten ze telefonisch ergens aanvragen of ik een vergunning mocht krijgen. En voor 16 euro kreeg ik die dus ook.

Rossie69

flikkerrij dus,ja.

voor 9 euro in Gerolstein kyllweg 1 .


maurice

kost het hier over de grens ook, verplicht je vispas en paspoort te laten zien.
16 euro 1 jaar
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

ach dan heb je hem zekers in huis.

aangetekent kost je 9,50 denk dat ik gewoon van zomer naarGerolstein ga en dan gelijk voor 5 jaar ga nemen,ben ik wel een jaar kwijt met die vergunning,maarja beter als helemaal niks natuurlijk,ow 4 jaar eigenlijk.


maurice

Quote from: weerwolf on April 20, 2012, 19:46:55
Mag ik ook mee? ik zal mijn best doen om gezellig te zijn. ;D

de volgende keer Wolfje, helaas heb ik de laatste 2 van de 4 dagkaarten nu te pakken een voor mij en een voor bram.

heerlijk, ze hebben net vlagzalm, bruine en regenboog forel uit gezet.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

rein

ik ga volgende week naar kyllstad. Uiteraard gaan de hengels mee (regel 1: eerst de hengels, dan de kinderen :)) )en is het voor mij de eerste keer dat ik op de kyll ga vissen (althans, als ik alle vergunningen daar rond krijg). weet iemand hoe het zit met kinderen? vanaf welke leeftijd moeten ze ook een vergunning hebben?

Raymond

Kijk uit hè dat je straks niet in de auto zit met het gevoel dat je iets vergeten bent en alleen maar aan je vismateriaal denkt, je zou maar één van je kinderen zijn vergeten... :-) 'Home alone' in de Lage Landen... :D
::wtf::

Raymond

Oh ja, Deutsche Fischereischein is altijd verplicht en locaal moet je een dagvergunning kopen. Dat is voor volwassenen maar hoe het zit met kinderen, geen idee...
::wtf::

Troutbuster

Quote from: rein on April 23, 2012, 10:16:39
ik ga volgende week naar kyllstad. Uiteraard gaan de hengels mee (regel 1: eerst de hengels, dan de kinderen :)) )en is het voor mij de eerste keer dat ik op de kyll ga vissen (althans, als ik alle vergunningen daar rond krijg). weet iemand hoe het zit met kinderen? vanaf welke leeftijd moeten ze ook een vergunning hebben?

Hee Rein, bedoel je Stadtkyll??

Een heel mooi lag en divers stuk Kyl van ca 16 km!!

Start bij Kronenburg aan het stuwmeer en via Stadtkyll naar Junkerath

Zitten prachtige stukken bij

Gorote vlagzalmen ving ik tussen Stadtkyll en Kronenburg nabij de spoorbrug (wel opletten want je schrikt je helemaal het lazerus als de trein overkomt! ;D)

Succes daar en we lezen het wel!

Gr

Jan
"Petri Heil"


rein

Ik bedoel inderdaad  Stadtkyll  :-[
we hebben van het weekend besloten nog even met de meivakantie weg te gaan en kwam toevallig op de landalwebsite. Vrouw gelukkig, kids gelukkig en tja....... ik ook als ik de verhalen mag geloven :) alleen nog even onderweg een daar naartoe de vergunning ophalen.

@Raymond, mijn jongste zou er helemaal geknipt voor zijn. wij hebben al moeite met hem :)