Fotowedstrijd 2012

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 26, 2011, 08:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijn keuze gaat uit naar :

dezelfde opzet als in 2011 (dus zonder voorafbepaald onderwerp)
20 (71.4%)
foto's genomen in Nederland
5 (17.9%)
foto's van een bepaalde vissoort
0 (0%)
foto's van een vismaat
0 (0%)
anders, namelijk....
3 (10.7%)

Total Members Voted: 28

catchem

Ik vind dat het verschil tussen wat voor foto's (vliegen, landschap, vangsten) groter is dan het verschil tussen in welk land een foto is gemaakt. Ik denk dat een paar verschillende wedstrijden, per thema (vliegen, landschap, vangsten, bewerkt, uitrusting), leuk zal zijn. Dan de foto's beoordelen op creativiteit en kwaliteit.
Uiteindelijk de foto's op een kalender, een goed idee rossie69.

A{b}r{a}xa{s}

QuoteWat ik dit jaar wel jammer vond is dat je alleen foto's van dezelfde maand kon insturen. Verders niks mis met :)
Dat was gedaan zodat ik niet op de valreep van het jaar een hele lading foto's in mn mailbox krijg, alles snel moet gaan verwerken, terwijl het hele jaar er 'niets te zien is' omdat er nog geen inzendingen zijn....maar goed, nemen we mee in de overwegingen. :)

Gert

Ik heb gekozen voor "Anders, namelijk..."

De opzet van 2012 vond ik niet zo geweldig omdat je elke maand een foto kon insturen die in die maand gemaakt moest zijn, waar pas aan het eind van het jaar over gestemd gaat worden. Dan liever elke maand ook een wedstrijd...

Maar ik heb een andere suggestie: Maak een aantal categorien, en in elke categorie is 1 (of misschien meer?) prijs te winnen.
Dus bijv.

- Nederland (of: eigen land)
- Actie
- Vis
- Visser(s) in de natuur/het landschap
- Vistrip in het buitenland/vakantie
- Geshopte foto. Dus niet: bewerkt.
(Voor mij persoonlijk wordt met een bewerkte foto bedoeld dat het in feite niet opvalt, en mag altijd toegepast worden. Dus een uitsnede maken, kleur- en belichtingscorrectie is bewerken. Bij een geshopte foto is alles toegestaan, en dat is over het algemeen ook duidelijk zichtbaar).
- ...

Insturen kan het hele jaar, max. 2 foto's (of zo) per categorie per deelnemer en aan het eind van het jaar de verkiezing.
Lijkt dit wat? Misschien een nieuwe poll voor maken?

Groet,
Gert

marc

begrijp jullie helemaal niet????
moet er daar een prijs aan vasthangen om een mooie foto te delen op ons forum ???
ik zelf wil die graag ook zo wel plaatsen ,wil de makkers hier laten delen in mijn vreugde op dat moment .
prijzen kunnen beter besteedt. worden aan andere zaken ?
weet het echt niet maar zal verder foto's plaatsen van belevenissen ,hoef daarvoor echt niks terug.
bas doet al zoveel voor ons allen ,help hem nu ook eens een handje .
mooie foto's van één of andere trip waarnaartoe ,mooie vangst va

Zeenimf

Marc , ben het helemaal met je eens.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Plantje

Quote from: marc on January 04, 2012, 17:51:14
begrijp jullie helemaal niet????
moet er daar een prijs aan vasthangen om een mooie foto te delen op ons forum ???
ik zelf wil die graag ook zo wel plaatsen ,wil de makkers hier laten delen in mijn vreugde op dat moment .
prijzen kunnen beter besteedt. worden aan andere zaken ?
weet het echt niet maar zal verder foto's plaatsen van belevenissen ,hoef daarvoor echt niks terug.
bas doet al zoveel voor ons allen ,help hem nu ook eens een handje .
mooie foto's van één of andere trip waarnaartoe ,mooie vangst va
Een prijs hoeft er wat mij betreft ook niet per sé aan te hangen hoor. Maar een verkiezing voor mooiste foto zou toch wel leuk kunnen zijn?

maurice

Wil me eigenlijk ook wel bij jou mening aansluiten Marc.
eigenlijk???,   ik ben het gewoon met je eens.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

HappyFisherman

Foto's speciaal insturen doe ik ook niet voor een prijsje, maar de waardering krijgen/geven van/aan forumleden heeft voor mij wel een extra waarde. Dat krijg je vaak als je foto's post ook wel, maar om het gevoel dat er achter zit vind ik de fotocontest wel waardevol.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jelle

Foto`s zijn voor mij herinneringen,
en zijn over het algemeen geen prijswinnaars.
maar voldoen waarvoor ze bedoeld zijn.

Wanneer ik echt een mooie foto heb wil ik hem best eens insturen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

dryfly

Ik vind het jammer om te lezen waarom mensen juist niet meedoen aan een foto wedstijd, dat nu vooral mee wordt gedaan om de prijzen. Misschien moeten we het dan zonder prijzen doen.

Ik heb het idee dat er veel (hobby)fotografen onder ons midden zijn die allemaal een verschillende mening over "goede fotografie" hebben, en denk dan dus ook dat het niveau zeker nog wel omhoog kan. Ik zou wel eens willen weten hoe we deze mensen kunnen triggeren/motiveren om juist wel mee te doen ipv een hoop redenen aangeven om zeker niet mee te doen.

We kunnen heel veel categorien verzinnen om het eerlijker (bv bewerkt of niet bewerkt) te maken maar dat wordt te veel werk denk ik. Misschien moeten we het super simpel houden en 3 regels hanteren.

1. Foto moet genomen zijn in 2012
2. Het moet een foto zijn. (Bewerkt, onbewerkt of gefotoshopped maakt niet uit, het blijft aan de basis immer een foto)
3. Het onderwerp moet vliegvissen zijn. (het is ten slotte een vliegvisforum)

Een discussie over hoe je ze moet beoordelen is eigenlijk niet nodig want dat mag jij zelf doen, want jij stemt.

Ik wil gewoon iedereen met een fototoestel oproepen om dit jaar eens erg zijn best te gaan doen en voor zijn eigen niveau een zo goed mogelijk foto in te sturen. De meeste van jullie zullen waarschijnlijk niet winnen voorspel ik (dat is er maar 1). Maar ik ben wel benieuwd naar ieders beste plaatje en tot welk niveau de wedstrijd kan stijgen.

Alvast succes iedereen,

dryfly

Ne pas pipi contre le vent

Plantje

Het is niet voor niks dat er sites als Flymage zijn. Maar dat is volgens mij al eens gezegd... Voor velen is zowel vliegvissen als fotografie een hobby. Persoonlijk heb ik een standaard digitale camera, maar hij gaat altijd mee als ik ga vissen! Niet alleen om de vissen op de foto te zetten, maar ook gewoon als ik een mooi plaatje denk te kunnen maken.

catchem

Ik vind gemaakte foto's prima, kan je lekker je gevoel voor compositie kwijt, een foto is zoveel meer dan alleen laten zien wat je vangt of maakt, meer een kunstwerkje