Fotowedstrijd 2012

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 26, 2011, 08:43:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijn keuze gaat uit naar :

dezelfde opzet als in 2011 (dus zonder voorafbepaald onderwerp)
20 (71.4%)
foto's genomen in Nederland
5 (17.9%)
foto's van een bepaalde vissoort
0 (0%)
foto's van een vismaat
0 (0%)
anders, namelijk....
3 (10.7%)

Total Members Voted: 28

A{b}r{a}xa{s}

Wat heeft jullie voorkeur voor de fotowedstrijd van 2012....

A{b}r{a}xa{s}

Zelf heb ik gekozen voor 'foto genomen in Nederland' omdat niet iedereen (wellicht) in de gelegenheid is om naar het buitenland te gaan om te vliegvissen.

maurice

#2
waarom alleen Nederland Bas?

Nederland heeft ook mooie natuur en zekers mooie vissen en de kwaliteit van de foto licht aan de man of vrouw die de knop in drukt.
en dan kunnen onze Belgische en Noorse vrienden niet mee doen

een bepaalde vis ! nee zie ik niet zitten, moet ik straks naar de zee voor een zeebaars.
terwijl een Duits beekje dichterbij is.

en een foto waar ik op sta is altijd gemaakt door een ander.
een foto van mijn vis maat verplicht je dus een vismaat altijd mee te nemen.
en dan moet het vaak ook nog eens een foto zijn van op het juiste moment op de juiste plaats.

dus kies ik voor zoals het was/ is

helaas staat de keuze gewone foto en bewerkte foto er niet tussen.
maar dan moet je ook 2 prijzen uitschrijven.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

'Alleen Nederland' als optie omdat niet iedereen in het buitenland vist, daarom ook geen optie voor bv. 'foto's uit Schotland' om maar iets te noemen.

Wat precies moet vallen onder 'bewerkt' is een lastige discussie, op het moment dat een afbeelding in jpg-format wordt weergegeven is hij feitelijk ook al bewerkt.
Wel goed dat je het noemt, want het is iets wat we dit keer wel op de een of andere manier kunnen meenemen in de 'spelregeltjes'.
Hoe precies, dat moet ik nog bedenken, zal er met een aantal mensen de discussie over aangaan om een verstandige (ahum) keuze te proberen te maken.

maurice

vliegvissen moet natuurlijk wel voorop staan
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

Quote from: maurice on December 26, 2011, 09:53:33
vliegvissen moet natuurlijk wel voorop staan
Dat is sowieso het uitgangspunt, er moet een link zijn met vliegvissen

dryfly

Ik heb ook foto's in Nederland gekozen.

Een foto van een visser in kraakhelder water ergens in de Alpen of Noorwegen of zo, heeft voor mij altijd altijd al een streepje voor. Waarschijnlijk vanwege de omgeving, die op mij altijd een erg grote aantrekkingskracht heeft.

En omdat niet iedereen in de gelegenheid is om, op de meest prachtige plekken overal ter wereld (die we overigen ook in nederland hebben), een visje te vangen vind ik het wel een keer leuk om het alleen over Nederland te doen. Kunnen we een keer benadrukken hoe mooi ons eigen Kikkerlandje is.

Wat betreft dat bewerken, dat maakt voor mij niet uit. Soms vind ik het erg mooi, soms totaal niet. Als ik zou moeten kiezen tussen 2 foto's die even mooi zijn en de ene is bewerkt en de ander niet, dan kies is waarschijnlijk voor de onbewerkte omdat dat naar mijn idee een betere fotograaf is.

Ik ben wel van mening dat fotobewerking in deze tijd van digitalefotografie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Hoeveel camera's staan er wel niet ingesteld met als voorkeurstand levendig. Dan is hij toch ook meteen bewerkt.

Ik denk dat het te moeilijk te bepalen is of hij bewerkt is of niet voor een wedstrijd zoals hij hier gehouden wordt. En het is ook niet nodig denk ik.

Het gaat bij mij om de totale indruk die de foto op mij achterlaat.

Alvast succes volgend jaar iedereen met het maken van de schitterende plaatjes.


Ne pas pipi contre le vent

maurice

Vliegvissers.nl
*
Verzamelplaats voor alle Nederlandse en Belgische vliegvissers !


dus alleen Nederland kan dus niet!!!!!!!


mocht het hem wel worden weet ik in ieder geval wat ik moet doen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

A{b}r{a}xa{s}

Daar heb je een goed punt Maurice, had ik niet bij stil gestaan in mijn enthousiasme, maar we hebben natuurlijk ook Belgische forumleden, en ook Johannes zou uitgesloten worden als het alleen om foto's gemaakt in Nederland zou gaan....dat was/is dus geen goede optie

Plantje

Quote from: dryfly on December 26, 2011, 10:11:35
Ik heb ook foto's in Nederland gekozen.

Een foto van een visser in kraakhelder water ergens in de Alpen of Noorwegen of zo, heeft voor mij altijd altijd al een streepje voor. Waarschijnlijk vanwege de omgeving, die op mij altijd een erg grote aantrekkingskracht heeft.

En omdat niet iedereen in de gelegenheid is om, op de meest prachtige plekken overal ter wereld (die we overigen ook in nederland hebben), een visje te vangen vind ik het wel een keer leuk om het alleen over Nederland te doen. Kunnen we een keer benadrukken hoe mooi ons eigen Kikkerlandje is.

Wat betreft dat bewerken, dat maakt voor mij niet uit. Soms vind ik het erg mooi, soms totaal niet. Als ik zou moeten kiezen tussen 2 foto's die even mooi zijn en de ene is bewerkt en de ander niet, dan kies is waarschijnlijk voor de onbewerkte omdat dat naar mijn idee een betere fotograaf is.

Ik ben wel van mening dat fotobewerking in deze tijd van digitalefotografie onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Hoeveel camera's staan er wel niet ingesteld met als voorkeurstand levendig. Dan is hij toch ook meteen bewerkt.

Ik denk dat het te moeilijk te bepalen is of hij bewerkt is of niet voor een wedstrijd zoals hij hier gehouden wordt. En het is ook niet nodig denk ik.

Het gaat bij mij om de totale indruk die de foto op mij achterlaat.

Alvast succes volgend jaar iedereen met het maken van de schitterende plaatjes.

Je bespaart me een hoop typewerk! Want dit is precies hoe ik het wilde zeggen!

Maar heeft Maurice inderdaad wel een punt. Dus foto's van Belgiƫ mogen we daarbij niet diskwalificeren.

HappyFisherman

Simpel op te lossen:
Alleen foto's uit eigen land...

Oh ja, niet dat ik dan voor deze optie zou kiezen hoor :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Plantje

Haha! Dan wint Johannes zeker! ;)

A{b}r{a}xa{s}

waar 'foto's in Nederland' staat moeten we inderdaad maar lezen 'eigen land' ;)
dan verandert er denk niet veel (wat ook blijkt uit het feit dat 'zelfde opzet' gelijk loopt in het aantal stemmen) ....

Plantje

Goed dat er wat randvoorwaarden gesteld worden aan de fotowedstrijd, maar sommige dingen zijn vanzelfsprekend lijkt me. Achteraf met fotosoep een meetlint erbij maken waardoor een vis ineens twee keer zo groot lijkt lijkt me niet de bedoeling.

Hoe is het eigenlijk met de beoordeling? Wordt dit door de moderators gedaan? En zo ja....is er niet een stem systeem te ontwikkelen? Als je iets een goede foto vindt (die je zelf gemaakt hebt of met toestemming van de maker) kun je die voordragen. Maak een apart topic waar alle foto's die voorgedragen zijn in komen en laat mensen daar stemmen!
Lijkt me wel handig om als randvoorwaarde aan de foto's ook even wat kenmerken te laten noemen. (Waar is de foto genomen? Wat zien we er? Wat is er zo bijzonder? enz enz.)

dryfly

Ik heb er inderdaad niet bij stilgestaan dat we ook forumers uit het buitenland hebben. Die mogen we niet uitsluiten. Foto's uit eigen land is een goed alternatief.

Heeft Johannes inderdaad wel een voordeeltje qua omgeving, maar bij ons is het bier goedkoper, dat hebben wij dan weer. Elk voordeel heb zijn nadeel.
Ne pas pipi contre le vent

HappyFisherman

Goeie Jurgen! Ik heb liever goedkoop bier dan mooie foto's. Lekker puh Johannes  ::liar::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

QuoteIk heb liever goedkoop bier dan mooie foto's.

ik heb liever een mooie vis dan mooie foto's  ;D

van mijn kant is er niet veel concurentie hoor.

mooi plaatje post ik en stuur ik niet in.



johannes


ik heb liever een mooie vis dan mooie foto's  ;D

van mijn kant is er niet veel concurentie hoor.

mooi plaatje post ik en stuur ik niet in.

de meeste prijsjes die ik heb gewonnen komen hier toch niet aan

Rossie69

ook optie 1 gekozen.

als je die nog iets aan past,komen we dr vast wel uit met mekaar.

HappyFisherman

Wat ik dit jaar wel jammer vond is dat je alleen foto's van dezelfde maand kon insturen. Verders niks mis met :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Dat heb ik ook,
in de zomer denk je er ook niet aan,
als het vroeg donker is gaat het beter.

Zoek ze liever deze tijd uit en dan inleveren.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

elke maand een prijsje is wel leuk.

maar zouden ze niet beter gewoon zo kunnen doen van ?
zoek je mooiste foto,s uit 12 stuks.

en dan einde van het jaar een keuze kunnen maken door de forumleden,(als ze al eens stemmen).

Heb nog een idee,kunnen we ook niet een jaar kalender of verjaardags kalender maken.
van zo,n serie top 12 foto,s.
als je ziet wat zo,n kalender kost een 10 euro ofzo,das toch wel leuk ja voor op je kamer of nr 100.



harlin

voor nr 100 mag je dan wel een dagkalender hebben,
anders ben je wel erg snel klaar met kijken na een paar bezoekjes.

op zich is het geen gek idee
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Jan Muisers


Ik heb gekozen voor : anders namelijk....foto's van vliegen  ;D

Zou het veel uit maken, of de foto van een berg is of een mooi polder motief ? Of een mooie nederlandse winde of een maatse rietvoorn ?
Ik denk dat veel regeltjes het alleen maar ingewikkelderderder kan/zal maken.

HappyFisherman

Een foto van vliegen:


Ik denk niet dat deze gaat winnen ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...