Herfst....

Started by Inderk, September 06, 2012, 23:06:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Inderk

De avonden beginnen al weer voorzichtig killer te worden, en de schemer doet steeds eerder z'n intrede........
Dan begint bij mij langzaam aan het roofvisvirus een beetje wakker te worden.
Snoeken is leuk, maar niets is leuker dan even een 1½ uurtje brugpijlers, duikers, onregelmatigheden in de oever etc af te struinen met een #4 en een klein streamertje.
De baars is één van mijn favoriete vissen om op te vissen en te vangen, vanwege de onvoorspelbaarheid, de felheid in de dril, en omdat ze er zonder meer prachtig getekend uitzien.

Vanavond had ik eindelijk weer eens tijd om gaan vissen. En in ruim 1½ uur heb ik toch een heel mooi aantal baarzen weten te vangen,
Geen super grote vissen, maar wel lekker gevangen en een geweldig leuke avond gehad!

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Rossie69

mooie herfst Baarzen Henk


vliegvisgek

zekers mooi waar vang jij ze mee henk floar of inter of zinklijn en welk soort vliegen ben forel boer he dus vandaar de vraag :P

Gerrit72


Henk, goed bezig! De laatste tijd had ik veel baars als volger (maar niet toehappen :().

Ga ook maar eens gericht met de 4 op baars, idd een machtige vis!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Peter G

Mooie baars  ::goodjob::

wouter veuger

mooie vissen! ikzelf vind baars ook wel een van de mooiste vissen van ons land,mag er graag op vissen met mn UL spinhengeltje.
maar heb vorige week een #3tje aangeschaft voor voorn en baars,dus zal ze vanaf nu hoofdzakelijk met de vliegenlat gaan belagen!

in ondieper water zal dat met een drijflijntje goed gaan,maar op kanalen en dergelijken zal er een zinklijn/tip aan te pas moeten komen denk ik.


HappyFisherman

Met een drijvende lijn moet je dan gewoon een stuk langer wachten voordat je binnenstript...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

Zit baars tegen de bodem achter stenen of zitten ze over de hele waterhoogte?
Bijna altijd aan palen en bruggen of ook gewoon vrij in het water?

rover

Baars zit meestal net boven de bodem of achter stenen en obstakels, maar het maakt niet altijd uit op welke diepte je vist als er baars zit... en ze hebben een beetje honger vinden ze het niet erg op zelfs een paar cm tot op het oppervlak de vlieg te pakken