Zo maar plaatjes...........

Started by johannes, January 14, 2013, 20:31:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

een guppie wat overmoedig was, een heel voorzichtige aanbeet.


Gerrit72




Ik zou graag zo'n guppie vangen Johannes!

Mooi hoor :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Beertje

Johannes,die stapel stenen heet in de bergwereld een"steenmannetje".Dit is ter orientatie in de bergen. Een wegwijzer dus.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

johannes

Beertje die stapel stenen heten hier "varden" en waren vroeger voor het doorgeven van berichten bij elke vard zat iemand er werd dan een vuur in gemaakt en door middel van een eenvoudige morsetaal werden berichten door gegeven.

Nu wordt het inderdaat vaak voor orientatie gebruikt   

johannes

Vandaag had ik niet veel tijd om te vissen had veel te doen in huis maar smiddags toch een spinhengel gepakt om de dropshot techniek te proberen voor kabeljouw. Snel naar een geliefde plek waar je niet snel vast komt te zitten alleen soms aan de waterplanten.
na een aantal worpen Begonnen overal zeeforellen te jagen dikke vissen die in de oppervlakte jaagde.
Waarom nu geen vlieghengel bij me, snel naar huis even de laatste voorberijdingen voor een feestmaaltijd thuis gedaan. En snel een uurtje weg met de vlieghengel. Na twee volgers die niet wouden pakken de garnaal er af en een dikke zonker er op knal de lijn er uit en direct een aanbeet die een aantal meters de backing in gaat. kwam door een te trage reaktie van mij waardoor ik te laat druk zette en de vis op snelheid was. vis op de kant plaatje maken snel z'n maaginhoud bekeken juist ja zandaal en zagers waren de hoofdmoot. Het was een gekkenhuis met zeeforellen had graag verder gevist maar had belooft om verder te gaan met het eten. dus ben gestopt na 7 vissen. 2 stuks van  2 kilo meegenomen.



deze haak gaat niet los tijdens de dril  :)



het blijven mooie vissen op een #6

johannes

harlin

Quote from: johannes on March 28, 2013, 22:10:11
vis op de kant plaatje maken snel z'n maaginhoud bekeken ..
.. ben gestopt na 7 vissen. 2 stuks van  2 kilo meegenomen.
en de rotzooi (maaginhoud) zeker bij de buren achterlaten?  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes


Gerrit72



Johannes, weer een mooie vangst!
Wat een geweldige visserij heb je toch.

Zie ik op die foto met de haak dat het uitstekende deel van de
bovenkaak, in de bek zit? (een fenomeen wat je ook bij snoeken wel eens ziet?).
Ik wist niet dat dat bij andere vissoorten ook kon (maar ja..waarom ook niet?).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Zit volgens mij niet helemaal goed nee die bekflap, altijd op letten voor de release, als je ze meeneemt maakt het niet uit natuurlijk.

Johannes, prachtige foto's en vissen komen er langs!  ::goodjob::