Kom maar snoekie, kom maar....

Started by Sieger, July 07, 2012, 17:05:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

FF lekker buiten gespeeld om een snoek achter de vinnen te zitten.. Heb er een korte verslagje van op mijn blog gezet...

Even geen zin om alles te kopiƫren, maar op deze link kun je alles lezen.... ;)

http://tight-loops.nl/?p=1474



Mijn eerst zomersnoek van 2012.... toch een mooie dame van rond de 80 cm....

Ik heb weer een paar heerlijke uren kunnen struinen en ook nu weer met resultaat.... Heelijk genoten... :)


Sieger

Gerrit72


Da's het betere werk Sieger! ;D Mooie vis en mooi verslag :)

Hoe groot maak jij je streamers? Zelf gebruik ik rond de 15 cm, maar overweeg, omdat ik veel kleintjes vang, nu toch wat grotere te knutselen :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Dank je Gerrit.... Ik bouw zelf eigenlijk geen streamers (dat komt deze winter...  ::) )....

Mijn streamers zijn ook zo rond de 15 cm... dus geen mega-kippen... Zijn ook vrij lichte apparaten die mooi pulseren en een beetje lawaai maken in het water..... Wil de komende tijd ook eens ff met poppers aan de slag... Is een mega spektakel als ze daar op klappen....

Dit type gebruik ik het meest:



Sieger

Jan Damman

Mooi begin van het snoekseizoen Sieger, dat er nog veel mogen volgen.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

wouter veuger

zo ,mooie snoek zeg,ikzelf had vandaag ook weer de tijd om te gaan streameren,en mocht vandaag mijn eerste 2 vissen ever op de vliegenhengel vangen!.

had er eerder wel al een paar gemist.gelost.

vandaag dus 2 snoekies gevangen,een van een cm of 40 en een van ongeveer 60 cm,kicken hoor! :P

Gerrit72


Sieger, toch ga ik maar eens voor de halve kip (in mijn geval buizerd ;D). Je weet nooit ;)
Heb net een nieuwe 8/9 binnen, die kan hem wel wegzetten :)

Mooie vangst Wouter! Ik ervaar streameren als een mooie manier om te beginnen met vliegvissen.
Je leert de krachten van hengel en lijn, waarmee je mooi kan oefenen je vlieg (streamer) op de juiste plek te plaatsen.
Tussendoor heb je spectaculaire aanvallen van vriend snoek, die de moed erin houden.

Subtiel werpen met een 3 of 4 # komt later wel (gaat bij mij ook langzaam de goede kant op ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Quote from: Gerrit72 on July 07, 2012, 22:50:03
Sieger, toch ga ik maar eens voor de halve kip (in mijn geval buizerd ;D). Je weet nooit ;)
Heb net een nieuwe 8/9 binnen, die kan hem wel wegzetten :)

Gaat me niet zozeer om het wegzetten van de streamer (krijg met deze 7 ook wel grote en zware streamers op de plek), maar vind dit gewoon lekkerder werpen en tot nu toe vang ik nog bijna elke keer....

Denk dat je ook een beetje naar het water (grootte/diepte etc...) moet kijken en dan zien wat je nodig denkt te hebben...

Maar... als ik naar de jekkers etc. kijk dan zie ik ook vaak Mega-snoek op heel grote apparaten.... Dus dat zou er wel voor spreken om er een buizerd aan te hangen... ;)


Sieger