ff op visite

Started by hendri, August 01, 2011, 00:16:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

ik ben afgelopen week dus ff een paar dagen op visite geweest bij de rossie's. ze staan in Duitsland op de camping in bollendorf, aan de sure dus. henk had gevraagd of ik zin had om een paar dagen te komen vissen, mijn antwoord was ja tuurlijk, dus afgelopen woensdagnacht om 5 uur smorgens in de auto en om 9 uur stapte ik er stijf en stram uit op de camping. ff een bakkie en wat bijkomen en daarna een vergunning halen en vissen met die hap. eerste dag visten we bij de brug in bollendorf, we liepen wat langs het water en op een gegeven moment spotten we een mooie forel. meteen plat in het gras en voorzichtig aan werpen, helaas bleef een reactie uit, de klijne alvertjes waren veel te snel en de forel smeerde hem. toen het water in en de kantjes afvissen, al snel pakten we wat klein spul op de droge vlieg. (alvers, serpeling en kopvoorn) en die laatste stond hoog op mijn lijstje(alleen dan 30 cm groter :) )

na een tijdje zie ik een mooi koppeltje barbelen vlanken, niet hele groten maar wel leuk om ff te proberen. helaas waren deze rakkers ook niet van plan om mijn nimfen te proven.
halverwege de middag zijn we gestopt en henk stelde voor om nog ff in wallendorf te kijken. daar moest een oude brug zijn met ook mooie stekken. dus wij die kant op en halverwege sla ik per ongeluk de verkeerde weg in maar wel richting het water. dit was echt pure mazzel want toen kwamen we bij een mooie stek uit, ja hele mooie watervallen en leuke stroomversnellingen. het rook er gewoon naar forel en vlagzalm. we besloten om de volgende ochtend daar maar eens optijd te zijn.
savonds nog ff voor de camping gevist maar dat was niet wat. ook stroomde het van de regen.
de volgende ochtend stappen we de tent uit, we zien het water en ja hoor, BRUIN!!!!!!!!!! nou met een slecht gevoel toch maar naar de stek gegaan in de hoop dat het dus hoger in de bergen minder was. niet dus.





na een mooi poosje gevist te hebben en het zonnetje kwam er wat bij, toen leek de helderheid al weer ietsje terug te komen. toen werden er ook weer wat meer visjes gevangen, wel weer klein spul maar ja, henk ving zelfs nog een klein vlagzalmpje en ik verspeelde mn eerste vlagzalm in een mooie diepe pool.
later ving henk nog een vis waarvan we niet goed wisten van wat het was. misschien dat iemand hem een naam kan geven?
deze is het.

eind van de middag besluiten we nog een stukje stroomafwaarts te vissen en op een geven moment komen we bij een boom waar we niet door het water omheen konden. dan maar via de oever, achter de boom is het been en al knetter hoog struikgewas met een klijn gangetje er tussen. we lopen er door en komen bij een hele mooie diepe pool en al snel zien we een stuk of 4 bakken van forellen zwemmen. werpen was er echt onmogelijk, net als het water in stappen want dan zou je staand gaan drinken. met wat gepruts krijg ik het voor mekaar om met rolworpjes een van de forellen aan te werpen, geen reactie van de vis op mn vliegende mier.nog een paar keer geprobeerd ook met andere vliegen maar nee hoor, ze hadden ons al door en al snel waren ze niet meer te zien.
dus maar weer naar de camping om wat te eten.
volgende ochtend zouden we nog ff naar de zelfde stekken gaan en als het helder water was lekker vissen en anders ging ik optijd weer naar huis.
nou het water was prachtig helder en al snel vingen we weer de mini visjes.
ik ging weer ff naar die pool waar ik gister een mooie vlagzalm verspeelde. voorzichtig er heen klauteren en ja hoor, mooie dikke forel in de pool! aanwerpen met nimf, even lijkt hij geïnteresseerd maar toch vertrouwt hij het niet en weg issie.
ik loop de pool voorbij en na de pool begint een diep stuk met een bomen rand. en onder de takken zag ik een stuk of  8 of 10 forellen liggen, ik schrik me rot en durf me niet meer te bewegen om ze niet te verstoren. heel voorzichtig sluip ik er langs en vraag me af hoe ik in vredesnaam mn nimfen daar ga krijgen. al snel bedenk ik dat dat niet gaat lukken, maar een wooly bugger stroomafwaarts werpen en onder de takken door trekken langs de forel dat moest lukken! ondertussen stond henk ook al naar de forellen te kijken en hij kon mn bugger goed zien gaan. ja volger zechtie, ik strip ff wat sneller en bam! hange! en na 10 seconden was het pats lijnbreuk! 14/00 tippet was dus toch te ambitieus onder de takken zeg maar. nou dik balen natuurlijk, en de forellen waren pleiten of iedergeval helemaal onbereikbaar.
onder deze bomen lagen ze, nog achter henk.



super forellenvoer!

en nog zon snelle allesvreter.

eind van de ochtend zijn we nog ff achter die ene boom wezen proberen maar daar hebben henk en ik alleen een volger gehad, maar ook doorzetten wilden ze niet. maar wat lagen er een paar dikke forellen.
tja en toen was het 13.30 vrijdagmiddag en zat ik in de auto op weg naar huis!

de vangsten waren cker niet grandioos, maar ik heb weer heerlijk genoten van het stromende water en het in 1 zijn met de natuur! (al was die natuur op somige plekjes wel wat irritant hihi)

Henk en Marjan hartstikke bedankt!

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marcelk

Die mystery vis zou wel eens een Sneep kunnen zijn.

Nu ben ik nooit bij de Sure geweest maar ik had er wel verhalen over gehoord
dat het diep was en snel stroomt - is dus bevestigd door dit verhaal  :)

Arno

weer een mooi verhaal Hendry en even lekker eruit geweest
met oe moat die ervaring zit weer in de pokket en nemen ze je niet meer af.

Gr Arno

maurice

mooi Hendri lekker ff weg.
mooie bruine forel ook al is ie wat klein.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Sieger

Mooi stukje van de wereld daar en toch lekker bezig geweest Hendri...  :)


Sieger

ErickW

Leuk verslag Hendri, het was in ieder geval wel gezellig en mooi.

A{b}r{a}xa{s}

dat is leuk op visite gaan ! :)

johannes

best vertoeven zo stroomt lekker

Rossie69

Leuk stukkie Hendri.
tis ofals ik er zelf ben geweest ;)

hendri

haha ja zijn wel bekende plekkies he voor jouw! helemaal daar waar je met zn 6en naast mekaar kon kakke! ;)
goed luisteren en je hoorde die van je buurman 3 deuren verderop vallen. ;D

Rossie69

Ja nou heb het overleefd.
voordeel smorgens heel vroeg gaan hahaha  :P

hendri

haha ja dan zit je idd niet met zn 6en naast mekaar. ;D

Herman

Quote from: Rossie69 on August 12, 2011, 11:52:45
Ja nou heb het overleefd.
voordeel smorgens heel vroeg gaan hahaha  :P

Ha ha, had je wel de eerste  "bruine" van de dag............ als ze maar niet zo spartelen  8)
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Rossie69

raar gezicht is dat dan.
eerst een toppe wc papier op de kop gooien en dan los laten.

spartel ook eerst een toppie wc papier leggen ;)

vakantie tip van mij hahaha

hendri

haha ja bij plonspot altijd eerst een proppie he.  ;D ;D

Rossie69

marcel groots gedeelte valt mee hoor met de stroom.
diep ja das een ding wat zeker is.

maar is wel te doen,zou het najaar kiezen om het te proberen,waarom ?
nou geen kano verkeer meer :)