Oefenen voor de Snoektour...

Started by Gerrit72, October 02, 2012, 22:08:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72

Aangezien ik niet geheel voor l  :-X l wil staan tijdens de snoektour ben ik toch maar even op mn werptechniek gaan letten. Daar kan nog heel wat aan bijgeschaafd worden. Ben er de laatste tijd niet echt kritisch op geweest, zolang ik de overkant van het kanaal maar haal... Maar ach, ik heb nog even.
Ook ben ik begonnen met onderlijntjes maken en ben ik aan het prutsen met streamers, leuk die voorpret, heb er echt zin in ;D



Vandaag gevist op een Drentskanaal, weer e e n met een mooi jaagpad erlangs. Ik kan echt genieten van die sporen uit vervlogen tijden. Nog geen 100 jaar geleden werd hier hard gewerkt. Aardappels en turf ging per schip, voortgetrokken door een paard over het jaagpad, richting randstad. En wat te denken van het gegeven dat dit kanaal met de hand is uitgegraven. Ondanks dat het nu met de economie slechter gaat, hoor je mij niet klagen...zolang ik nog kan vliegvissen ;). Als ik kijk hoe mijn grootouders moesten zwoegen voor hun geld, dan hebben we het nu maar luxe.

Het water was donker, ondanks mn polaroid kon ik weinig zien in het water. De steamer bij de kant dus maar even rustig inhalen en nog 1 keer laten afzinken (een volger zou ik immers niet kunnen zien). Dat was exact wat er gebeurde, vanuit het niets dook onder de kant alsnog een snoek met veel kabaal op de streamer. Geweldig, ik schrik me na 30 jaar snoeken nog steeds het leplazerus van dit soort aanvallen. Snoek is een heerlijke sportvis :)



Hengel: A&M Travel 6#, 9Ft, 7 delig, streamer: groene zonker, kerstslinger, witte veer.

Ben ik de enige die zich als een kind verheugd op de snoektour, of lopen er meer los rond :o?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

Zekers weten altijd weer een mooi avontuur alleen heb na al die keren nog geen platbek gehaakt,maar wel altijd lol gehad daarvoor en daarna ook
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Jaspero

Het lijkt wel alsof er meer snoek zit in het noorden! Hier staat de teller op 1 nog steeds.
Je bent niet de enige gerrit :)

Eric

Leuk verslag en toch nog eentje te pakken gaaf !!!!!

Ron

Mooi verslag Gerrit  ::goodjob::

Rossie69

voor lul staan gaat je toch niet lukken.
je valt toch niet op tussen al die andere lullen.

leuk stukkie Gerrit


Gerrit72

Bedankt voor de reacties mannen! Gelukkig ben ik niet de enige ::)

Quote: Het lijkt wel alsof er meer snoek zit in het noorden

Of er meer zit weet ik niet. Zelf heb ik 6 jaar in Den Haag gewoond. In de tijd daar ving ik opvallend veel grote snoek. Het gemiddelde leek wel minstens 20 cm hoger te liggen dan wat ik gewend was van de Drentse snoeken. Iemand daar een idee over?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Henkie


BV

Ach,
Hagenezen hebben gewoon altijd 20cm meer  ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Jaspero

Wilde ook even gaan oefenen voor de snoektour.. Maar met dit weer  ::hulp::

Troutbuster

"Down to Earth" Robbie??

Toch niet laag bij de gronds??  ;) ;) ;)
Naaaaaaa...... ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger

Volgens mij hebben ze gewoon heel korte pootjes....  ::nanana::


Sieger

Troutbuster

 ::offtopic::

Het zijn allemaal bomen van mannen, alleen een beetje kort afgezaagd ;) ;D
Ik spreek uit ervaring 8)

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Gaan er nog meer leden oefenen voor de snoektour? Wordt wel heel serieus zo ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

ik denk volgende week nog wel een paar keer bram. tis al een poos geleden dat ik zon platwaffel te grazen had.

ff mn bbtje plakken en eens kijken of het al driftend nog wil lukken.

HappyFisherman

BB plakken heb ik ook geprobeerd, maar dat kreng van mij is goed lek op de naad. Niet te doen!  >:(
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

ja die van mij ook op het naatje. morgen ochtend maar eens opblazen, kijke of hij al dicht is. mn pa had er al wat opgesmeerd.

Gerrit72


Quote: Gaan er nog meer leden oefenen voor de snoektour? Wordt wel heel serieus zo


Kijk, zo mag ik het graag zien! Snoeken op Drents grondgebied is een serieuze zaak! Wordt superleuk! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

peter

Bram /Hendri word gewoon een nieuwe blatter alleen ik wacht eral 8mnd op haHa
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Rossie69

wordt het tijd dat jij die gozer van die winkel is een hangzak bezorgt.
trek die blatter maar over z,n oren.
jee man.

maak is reclame,welke winkelier,houd ervan om z,n klanten aan het vislijntje te houden.
te gek voor woorden ja.


Hilco

Maar als je ze toch onder de kant vangt maakt dat werpen toch ook geen moer meer uit 
:P

peter

Nee Henkie ligt niet aan de winkel maar aan heeger in moffrika
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Arno

He Hilco ouwe lurkert leef je nog??

hendri

Quote from: Hilco on October 05, 2012, 21:11:24
Maar als je ze toch onder de kant vangt maakt dat werpen toch ook geen moer meer uit 
:P

ja ja ik voel een nieuwe trend aankomen. hilcara pike's ;) ;) ::goodjob::