Gezocht en gevonden

Started by hendri, April 15, 2013, 21:41:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hendri

Vanmiddag ff een paar uurtjes naar de vecht geweest op zoek naar winde. Aangekomen bij het water zwemt er een snoek van een dikke meter relaxt langs het kantje. Tja daar sta je dat met een #3tje en 2 nimpjes. :-)

Stukje verderop maar gaan vissen, 2 uur later had ik 1 brasem om en nabij de 50 cm, 1 winde van zon 30 cm en nog een enkele schub op m'n nimpje. :)
Weer ff lekker gevist en heerlijk in de natuur geweest.
Geweldig zo.

Raymond

Jazeker, toppie toch?!  ::duim::
::wtf::

sjoerd

Lekker Henri,
ja die snoek lacht je lekker uit, je mag er immers toch niet meer op vissen voorlopig. Maar toch lekker lol gehad met je drietje.
Vandaag wat klussen gedaan, moet ook gebeuren, morgen eens kijken of de karpers al uit de winterslaap zijn ontwaakt dan wel andere geschubde visssen. :)
Het voorjaar is iig nu toch echt begonnen.
Sjoerd

Gerrit72





Klinkt goed Hendri! De Vecht is geweldig, zo'n mooie snoek zien en een brasem en winde vangen,
het kan minder.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

hendri

Khad op fb ook dit verhaaltje gedaan, en de winde die ik had blijkt toch een dikke blankvoorn te zijn.
Dus nog geen winde voor Hendri dit jaar. Nog maar weer een keer proberen vandeweek.

MarcelN

Is ook een heel andere vis he, Winde heeft zwarte oogjes(blankvoorn oranje) en is vaak slanker en kan lekker krom trekken, vergeet die grote muil ook niet.

Gert

Quote from: sjoerd on April 15, 2013, 21:53:54
Lekker Henri,
ja die snoek lacht je lekker uit, je mag er immers toch niet meer op vissen voorlopig.
Sjoerd

Euhhhh, en hoe zat het ook al weer met winde, Sjoerd? ;D

Maar goed, het was toch maar een blankvoorn. ;)

Groet,
Gert

MartinT

Vis is vis zeg ik  ;)
Lekker gevangen dus.

Gisteren in de hengelsportzaak 2 petjes in trainingsbroek aan de kassa.
'Meneer is deze dobber en onderlijn goed om te doodazen?'
Jazeker zegt de winkelmedewerker, maar misschien toch een wat langer onderlijntje nemen.

Vul ik aan: en een dikke portemonnee voor de boete...

Jochies begrepen het blijkbaar niet helemaal  :o
Gelukkig kregen ze nog wat uitleg over de gesloten tijd door de medewerker.
Had ik er niet gestaan had hij ze gewoon de deur uit gestuurd met doodaasmateriaal volgens mij.

sjoerd

Quote from: Gert on April 15, 2013, 22:44:35
Euhhhh, en hoe zat het ook al weer met winde, Sjoerd? ;D

Maar goed, het was toch maar een blankvoorn. ;)

Groet,
Gert

Je mag gerust winde vangen als je deze maar direkt weer terugzet in hetzelfde water.
Hetzelfde geldt voor snoek, als die per ongeluk aan je nimfje gaat hangen mag je deze gewoon vangen maar daarna direkt terugzetten.

Maar aangezien er ook een gesloten tijd aassoorten is, mag maar kun je nu niet echt gericht op snoek vissen(immers alle kunstvliegen GROTERdan 2 1/2 cm verboden. :)
gr
Sjoerd