Wel Vergunning frankrijk geen blackbass (nog)

Started by Jaspero, July 18, 2013, 19:01:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jaspero

Hoi
Over twee weken ga ik naar frankrijk op vakantie. Er blijkt daar een plan d'eau te liggen met blackbass. Nu weet ik dat je een carte de vacances kunt kopen voor een aantal dagen achter elkaar. Op de website van de federatie zag ik dat je deze tegenwoordig kunt uitprinten?
Heeft iemand hier al ervaring mee of is het meest verstandig om gewoon naar de vvv te gaan?

Gr jasper

Jaspero

Mijn excuses in een ander topic lees ik dat dergelijke vergunningen gewoon bij de presse te koop zijn.

harry

je kan hier ook gewoon online uitprinten hoor
doen ze daar in de winkel dus ook

Jaspero

Eens even goed doorlezen die website. Klopt het dat je een foto moet uploaden?

harry

bij mij hebben ze hem in de winkel uitgeprint
later foto erop geplakt maar was volgens hen niet echt nodig als je je legitimatie bij hebt

Marksman

Ik kocht vorig jaar mijn vergunning in een hengelsportzaak in frankrijk en had toen geen pasfoto nodig. Ga mijn vergunning dit jaar daar weer halen maar neem stiekum toch foto mee, je weet maar nooit.

Jaspero

Gelukkig heb je die tabac/presse zaakjes nagenoeg overal. Hengelsport zaken in mijn beleving toch wat lastiger te vinden.

Marksman

Ik ga naar de dordogne en dan kom ik aan met het vliegtuig in bergerac en daar vlakbij zit een grote hengelsportzaak, vergunning halen en nog wat kleine spulletjes en dan lekker vissen.

Jaspero

Vegunning gehaald bij de boerenbond. Helaas laat de blackbass het afweten.. Zie ze wel zwemmen, vermoed te grote vliegen en te warm.

Beertje

Probeer het eens na zonsondergang.Ze zitten vaak daar waar het ondiep ineens over gaat naar diepwater.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Jaspero

Toevallig gister avond geprobeerd na zonsondergang. Veel activiteit van voorntjes aan het oppervlakte.
Geprobeerd met poppers en clousers. Niks.

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Jaspero

Veel ge-aas maar niet op mijn popper. Overgegaan op een clouser met bunnystrip en op zicht gaan vissen. Zag verschillende groepjes zwemmen, reageerden wel maar niet overtuigend genoeg. Eentje knalde er wel op maar ontdeed zich al kopschuddend van de haak. Jammer maar helaas.
Veel blackbass gezien en al wadend ook een grote vlakbij.

Beertje

Je gaat ze vast nog vangen. Kop der veur" (als je deze uitdrukking kent)?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Jaspero

Het zal een andere keer worden. De vakantie zit er zo goed als op helaas, hoewel ik er graag terug kom om alleen te vissen.
De uitspraak ken ik niet. Maar klinkt al kop omhoog en doorgaan?

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.