Lake District England

Started by Herman, December 22, 2010, 10:28:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Herman

Van het oude forum heb ik twee verslagen samengevoed, niet alle reply's zijn opgenomen....
Geplaatst: Ma jun 16, 2008 20:48    Onderwerp: Lake District England

Ik was in 2008 op vakantie in het Lake District. Gelukkig vond ik een camping met internetvoorzieningen  :)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ma jun 16, 2008 20:48Ben nu een kleine week onderweg en heb al een paar leuke dagen gehad. Zowel met als zonder vis.............
Supervissen, kost een paar centen , maar dan heb je ook wat.
Morgen mijn BB natmaken......................
Zal straks nog ff een paar foto's plaatsen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ma jun 16, 2008 20:53


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ma jul 07, 2008 20:45
Tja, al weer een poosje terug. Een aantal mensen heeft de foto's inmiddels gezien. Ik ben bezig met een verslagje voor de webpagina en t forum. Kan een paar dagen nog duren. Wel heeft mijn gids van 1 van de dagen een verslagje op t www gezet. De krant waarin hij schrijft zal hij ook nog proberen toe te sturen. Het artikeltje kun je vinden op:
http://www.sodointernet.co.uk/phpwebsite/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=226&MMN_position=32:32
de tekst is als volgt:
Surprise "Near Catch" on River Eden ........

Visiting angler, Herman van der Veen, from Holland fishing the river Eden for the first time at Lazonby Estate with Instructor / Ghillie, Patrick Arnold, was keen to catch a Grayling.

Taking the coloured and fast water into account he chose a floating line but with a heavy Gold Head Pink Shrimp pattern on the point and a Partridge & Orange wet fly on the dropper. Carefully prospecting likely areas he landed a superb well conditioned Grayling just under 2 lbs. which took the heavy nymph.

The delighted Herman, in his excitement, missed a couple of further takes but persevered moving upstream ; soon the line moved swiftly across and slightly upstream, initially with every appearance of another Grayling, it then turned and was obviously a much bigger fish that immediately ran hard back downstream leaping into the air - a pristine silver fresh run Salmon of about 7 lbs. This airborne fish was only held by the size 12 Partridge & Orange wet fly on a 5 lb. low diameter leader! As it turned to dive back into the river and run to the faster moving water, not surprisingly but sadly, the leader snapped! It was certainly excitement whilst it lasted!

Fishing on undeterred he later landed a beautifully marked wild Brown Trout of about 1lb. A day to remember!

~~~~~
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Di jul 08, 2008 23:21
hier een foto van de beekforel:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wo jul 09, 2008 20:14
We hebben bij die rivier (Eden) ook een lammetje gered:

Eigenlijk is het eten van schaapsvlees ook wel een uitdaging, maar dat was niet aan de orde die dag....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst: Ma jul 28, 2008 10:48    Onderwerp: Lake District England, zonder woorden.












Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..