Eerste visdag met een nieuwe hengel

Started by Fly lunatic, October 06, 2013, 21:14:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fly lunatic

Gister mijn nieuwe hengel ontvangen voor snoek en karper (Loop Booster). Vandaag snel de spullen klaar gemaakt en op naar het water. Het beloofde een heerlijke dag te worden. De zon scheen en een zacht briesje, oftewel heerlijk visweer! Nadat ik een EP streamer had uitgezocht kon ik starten. De eerste worp met een nieuwe hengel was natuurlijk een beetje onwennig. Helaas was er nog pompeblad aanwezig waardoor sommige plekken lastig te bevissen waren. De tweede worp was al een stuk beter langs een aantal bladen. Plots zie ik een mooie snoek achter mijn streamer aanschieten. Een tel later BAM hangen!!! Tijdens mijn tweede worp al een mooie aanbeet. De vis schoot direct richting het pompeblad, maar dit was goed op te lossen. Na 10 minuten vissen had ik mijn eerste snoek op mijn nieuwe lat al te pakken. 84 cm. een mooi begin dus. Er bleek vandaag veel activiteit te zijn in het water. Grote scholen prooivisjes, grote brasems die in de zon lagen. Op en top genieten van dit beeld. Tijdens de 1,5 uur struinen daarna bleef het rustig, totdat ik bij een bocht in het beekje aanbeland was. Ik wierp mijn streamer naar de overkant en binnen "no time" was het weer hangen. Dit keer was hij wat kleiner (57), maar het blijft mooi om zo'n vis te landen. Even onthaken, meten, foto en terug met de vis. Na nog een aantal stekken geprobeerd te hebben was het tijd om weer richting huis te gaan. Ik heb genoten van deze heerlijke visdag en mijn hengel is direct goed getest. Ik zit nu alweer te denken, wanneer ik weer op pad kan.

[attachment deleted by admin]

Rick

Dus deze stok is alvast ingewijd..  Goed bezig.. ::goodjob::

MarcelN

Gaaf man ::duim:: beter zo, lekker simpel in het gras foto schieten en wegwezen, op andere fora wordt je nu gelynched voor geen onthaakmat, opzoutuh die lui en die gebruiken wél een weerhaak. ::wtf::
Die afmetingen vind ik niet belangrijk, ik schat ze redelijk, snel terug is belangrijker.
Veel plezier met je nieuwe booster, puik stokkie ::goodjob::

wouter veuger

mooie vissen en je hengel meteen goed ingewijd,fijne stok ik gebruik hem ook naar volle tevredenheid ::goodjob::

Gerrit72



Mooi verslag en mooie vissen!

En volgens mij zitten we allemaal te bedenken wanneer we weer op pad kunnen  ;)




Ik ten minste wel :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.