Voorbereiding zeeforeltrip

Started by Bert J., February 19, 2016, 21:23:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

De voorpret is weer begonnen. In april lekker weer een weekje achter de zeeforel aan.
Dozen aanvullen, lijnen checken... Ik kan niet wachten!



The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Ochi

Ziet er goed uit Bert!

Ben zelf ook de dozen aan het bijvullen voor een paar dagen mid april.
Ben benieuwd wat het deze keer gaat brengen.
Tot nu toe alleen nog maar in Maart en Mei geweest in het voorjaar dus hoop dat we ze nu ook kunnen vinden.

Ochi

Bert J.

Wij gaan ook half april. De 16e. Heerlijk.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arno


JB

#4
Quote from: Bert J. on February 19, 2016, 21:23:42


Mooi portie garnalen  ;D

Zouden deze ook werken in de Europoort ?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

JB

Ik heb er wel eens 1 gemaakt om te proberen,

Binnenkort maar eens wat bij maken  ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Dick


maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bert J.

Dat is hem, Maurice! Goede vanger!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Ochi

Ook weer een paar voor in de doos gemaakt.
De kleur is niet zo heftig als hij eruit ziet maar het is hier nogal donker vandaag.


Bone F

Pattegrisen......wereldvlieg zelfs de "Bones" in in Belize trapten erin!

Bert J.

#12
Haha, mooi! Onze zeebaars is ook gek van garnalen. Steurgarnalen. Maar deze pakken ze ook wel.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Rossie69

ziet er weer heerlijk uit jongs

Hidde

Nice, hier gaat het ook kriebelen. , juiste lijntje bij hengel vinden en idd de vliegendoos aanvullen.
Welke patronen zijn nog meer goed in de laatste week april? Afhankelijk van watertemperatuur waarschijnlijk maar gemiddeld genomen..

Bert J.

Moeilijk te zeggen. Pattegrisen staat voor mij op één. Doet het bijna altijd wel.
Vaak vis ik hem aan de punt met een klein vliegje als tweede vlieg. Klein cdc
garnaaltje, of een juletrae-tje of een kobberbassen. En regelmatig gaan ze dan
voor de kleinste...
Maar ook de bekende vliegen doen het vaak goed zoals de magnus, fréde's in bruin
of grijs of zalm-roze en de brenda.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hidde

#16
En vis jij met een volledige intermediate of intermediate tip?
Hahaha en is die dan slow of fast intermediate?

Bert J.

Met een volledige intermediate, langzaam zinkende glaslijn.
Die denen overigens, vissen bijna allemaal met een drijvende lijn. Weet iemand waarom?
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hidde

Zie idd dat de vision kust lijn ook een 10 mtr lange head heeft die intermediate is en de rest floating.dit is toch een specifieke zeeforel lijn..
A.jensen en scierra hebben hun intermediates ook zo. ,

Bert J.

Een drijvende volglijn lijkt mij ideaal. Dan zou je er ook voor kunnen kiezen
om geen stripmand te gebruiken.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hidde

Voor het geld hoef je het niet te laten, wel benieuwd naar de kwaliteit maar heb zojuist een scierra hmt v2 wf7i gekocht , 35,- floating running line,10 mtr head die clear en slow intermediate is..

Bert J.

Ok, ben benieuwd hoe hij bevalt.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arno

nog 3 lange weken te gaan ;D ;D

Rene V.

Quote from: Bert J. on March 05, 2016, 23:47:23
Met een volledige intermediate, langzaam zinkende glaslijn.
Die denen overigens, vissen bijna allemaal met een drijvende lijn. Weet iemand waarom?

Drijvende lijn wordt gebruikt om rustig over wierbedden en ondieptes te vissen.

Bert J.

Ja dat snap ik.
Zal toch niet gek veel verschil in zitten. Drijvend of intermediate.
Vis zit vaak toch wel in de ondiepe zones. Ik denk te moeilijk, denk ik.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift