zon, wind , fietsen en uiteindelijk toch karper!!

Started by sjoerd, July 09, 2013, 21:35:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sjoerd

Vandaag op zoek naar karper en op de fiets een dikke 50 km weggetrapt.Vissen is sport!!(met een beertje trapondersteuning ;)
Een 20 tal karpers gezien maar de meesten lagen slecht lui in de zon tussen de gele plomp.Geef ze eens ongelijk.
Een schooltje van drie vissen die ik aanwierp zwommen even verstoord een stukje weg , kwamen terug en eentje nam de vlieg maar bij het aanslaan
voelde ik helemaal niks,Grrr.
Na exact 47.47 km op de teller, dan toch eindelijk een vis die wel de vlieg nam. De vlieg was afgezakt en lettend op de beetverkliker zag ik die na enige tijd bewegen. En deze vis hing wel! Een mooi, hgedrongen maar stevige spiegelkarper mocht  even poseren. Daarna lekker naar huis voor een welverdiende bak koffie. Het was lekker zonnig maar er blijft  al maanden een lastige NW tot NO wind waaien en dat zie ik liever anders. Wel vandaag weer heel veel brasems gezien maar nagenoeg geen voorns. Jammer want dat is nou net de zomervis bij uitstek voor ons vliegvissers.
Sjoerd

De spiegelkarper die wel trek had in de vlieg



deze goudkarper spotte ik ook weer eens, een dikke 80-er, die ik al enkele jaren probeer te vangen
maar verder dan een gemiste aanbeet/aanslag is het nog niet gekomen.



grote scholen brasems dat is de hoofdvissoort die je tegenwoordig in veel wateren aantreft.
Waar zijn de ruisvoorns?????

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72



Machtige karper Sjoerd!

Vandaag in Assen wel veel ruisvoorn gezien (en gevangen).

Ruilen.....?  Wat een mooie vissen daar bij jou zeg!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jur606

lekker sjoerd mooi tochtje en mooie vis
(ook die brasems zijn leuke vissen om te vangen hoor)
op een 4tje ofzo alleen het onthaken van een brasem is iets minder :)

sjoerd

Quote from: jur606 on July 10, 2013, 07:54:29
lekker sjoerd mooi tochtje en mooie vis
(ook die brasems zijn leuke vissen om te vangen hoor)
op een 4tje ofzo alleen het onthaken van een brasem is iets minder :)

Brasems zijn heel leuk om te vangen en ik heb er ook heel veel gevangen maar.........als ze zo loom aan de oppervlakte hangen is het in de regel een hele moeilijke tot kansloze missie. Dat is dan weer anders als ze zich vlak voor de paai gaan verzamelen en zo in scholen zwemmen,
Dan zijn vangsten van soms meer dan twintig brasems mogelijk. En dat is dan wel weeer leuk, op zicht en joekels van vissen.

Sjoerd