Regen, wind en zeebaars

Started by Bert J., October 09, 2011, 20:18:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bert J.

Vanmorgen om 05.00 uur ging de wekker weer. Afgesproken met Evert om naar de Maasvlakte te rijden voor een zeebaars-
sessie, nu het nog kan. Om 06.00 uur Evert opgepikt en om 08.15 uur staan we in de havens van de Maasvlakte. De ZW-
wind viel nog mee en het was zelfs nog droog. Het was laag water, dus we konden meteen aan de slag.



Er waren al drie vissers actief, twee spinners en één vliegvisser. Snel de hengels optuigen, waadpakken aan, etc.
Na een half uurtje zonder iets gevoeld te hebben (behalve stenen), hoor ik Evert iets roepen. Iets van'' aanbeet''.
Ik zag hem zijn streamer verder binnenstrippen, dus had hij waarschijnlijk een aanbeet gemist.
Een half uurtje later, na verschillende ep-tjes aan de stenen geofferd te hebben, kreeg ik beet. Een kleintje. Hij hing er aan
voor ik het wist en ik vergat aan te slaan, waardoor de haak loste.
De andere vissers verderop zagen het waarschijnlijk niet zitten en taaiden af.



De wind trok steeds verder aan en het werd steeds lastiger om de lijn lekker weg te krijgen. Bovendien begon het te
regenen. De zoveelste worp, tien tellen af laten zinken en strip, strip, strip. Uit het niets een heftige aanbeet. Die voelde
goed aan! De vis zat gelijk aan de oppervlakte en ik wilde snel de lijn op de reel spoelen. Maar de lijn zat in de war. Dit ging
gelukkig goed, en ik kon een mooie zeebaars landen. Evert kwam gelijk mijn kant op om wat foto's te maken, en de vis
mocht weer zwemmen. Ik ving hem aan een olijf/witte ep-streamer van zo'n 10 cm.











Na de soep-break, toch maar een regenjas over de waadjas. De oude Scierra jas sijpelde behoorllijk door.
Maar de wind maakte het bijna onvisbaar op deze plek, dus we gingen om de bocht verder .
''Alles of niets'' zei Evert en knoopte er een ep-streamer aan van 17,5 cm! ''Hier zit geen snoek'' , probeerde ik nog maar de
giga-streamer ging toch te water. Binnen tien minuten: '' Hee, vis''. een kleine zeebaars had de grote streamer te pakken.
Maar deze schoot ook los. Ook grote streamers zijn niet snel te groot voor zeebaars.
We hebben vanmiddag nog een stek aan het Hartelkanaal bevist, die uit de wind lag, maar dit leverde geen aanbeten meer
op.
Toch nog vier aanbeten vandaag.! Ze zitten er nog!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

HappyFisherman

En een nieuwe verslaving is geboren HAHA! Mooie vis!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel


christianvt


Sieger

Super jongens... mooie vissen en 2 van de 3 keer gevangen... Super...!


Sieger

maurice

OOOHHH had ik maar een BBQ...............................

lekker visje Bert.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Jelsema

Briljant mannen! Zo zie je maar weer hoe een nieuwe passie geboren kan worden! Heerlijk te lezen en in ieder geval niet zonder vis naar huis gegaan! Top! Cheers Jelle

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes


harlin

Quote from: Evert on October 09, 2011, 20:47:56
Ondanks dat ik vandaag als fotograaf functioneerde, hebben we ons prima vermaakt.
Mooi fotowerk
bij een leuk bondig verslag. ::duim::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

hendri

beter!!!!! super vet ja, en wat hebben jullie de smaak te pakken! mooi man.

Rossie69

Prachtig verslag Bertj

mooie foto,s evert en mooie vissen.

wordt afkicken straks.


harlin

Met wat voor vlieghengels staan jullie daar?
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Herman

Weer een leuke sessie.... jammer dat t me te ver weg is. Ik kom al niet aan vissen toe in de buurt....
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

christianvt

Hebben jullie wel even gevraagd of ze ff tot de 28e willen wachten met vertrekken??? :p haha

Bert J.

Quote from: Herman on October 10, 2011, 20:15:20
Weer een leuke sessie.... jammer dat t me te ver weg is. Ik kom al niet aan vissen toe in de buurt....

Ja, je moet er wel een hele dag voor uittrekken. Gelukkig hebben we wat dat betreft gemakkelijke vrouwen.. :D

Quote from: christianvt on October 10, 2011, 20:45:02
Hebben jullie wel even gevraagd of ze ff tot de 28e willen wachten met vertrekken??? :p haha

Ga je dan die kant op, Cristian?

Quote from: Evert on October 09, 2011, 20:47:56
Ondanks dat ik vandaag als fotograaf functioneerde, hebben we ons prima vermaakt.

Bedankt, fotograaf! Volgende keer mag ik weer foto's maken ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

christianvt

Ik bedoelde tegen de Zeebaars in het algemeen, de 24e t/m de 28e zit ik in bruinisse aan de Oosterschelde..

Bert J.

Vorig jaar zijn ze tot en met de eerste week van november gevangen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

christianvt

mooi!! Dan kan ik v/d week aan het binden!! ;D

hendri

maar euh hebben jullie nog niet een zeebaars mee genomen om ff lekker op te bakken??
ze zijn donders goed te eten, en bij de vishandel moet er dik voor betaald worden.

peter

Zeker weten fileetje zachies op zijn velletje bakken in de room beter
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

ik hoef jouw ook nix meer te leren. ;)

peter

Jawel je bent nooit te oud om te leren zeker met koken nie
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

hendri

haha ja daar heb jij een punt peter.
doe  dan de volgende keer die zeebaars maar eens lekker roosteren op sesam olie met dhasimoto en oystersauce. (denk aan je vingers, eet die er niet bij op.)  ;D ;D

peter

Lijkt mij ook een lekker idee.
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm