weekend met regen regen en nog eens regen.

Started by Henry, June 20, 2011, 09:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henry

Hebben we vandaag een dag die `1 geen verplichtingen naar een werkgever toe, en 2 wel een redelijke dag om het maar weer eens te gaan proberen. Nu niet het bekende stukje polder, maar nu eens  in de buurt van het Goudse motorcross terrein. Hierna nog even naar een ander stukje , zal me rubber laarzen maar meenemen.

Later vandaag, het verhaaltje mits het leuk genoeg was..

Henry

Toch wel even genoten van het weer, niet alleen dat was een feest. Ik zou zoals gezegd naar een ander stuk polder gaan om te kijken of het daar wat was. Helaas het pad wat ik zou moeten berijden was na de vele regen in een modderpoel veranderd, dit risicotje durfde ik niet te nemen, nog even ergens anders gekeken en ook dit was geen geluks moment. Om een gehele decpetie te voorkomen, toch maar naa het wel bekende stukje terug gereden, en ik mag zeggen niet zonder succes. Het eerste uurtje slechts wat aanbeetjes, niks byzonders. In het eerste deel nog stevig aan de stok met een koppel zwanen met kuikens. Had de dame en heer niet in de gaten doordat ze achter wat struiken netjes in het water lagen. Loop ik daar op me gemak, komt papa ineens door het struikgewas aan geblazen. Dit was even zeer slecht voor me hart. Het stel is overigens ook knap agressief tegenover andere watervogels en niet alleen tegen een ander  wit gevederde liefdesstel.

Zijtak


In deze zijtak was het direct raak. Vraag me niet waarom, is het omdat het in de luwte ligt, een stevig zonnetje erop, waardoor dit water misschien iets warmer aan voelde dan de hoofd vaart . Hier in een uur of wat een stevig aantal voorns mogen haken en jawel me eerste baarsje van 13 cm. En natuurlijk de nodige bomen, rotzooi en rietkragen te pakken gehad. Ze zeggen dat ganzen zeer goede waakhonden zijn. Nou niet alleen waakhonden, ze produceren nog meer poep als die twee bruine beesten van mij. Mijn hemel, kan er niet een bordje komen met verboden te poepen aub.
Sinds lange tijd echt weer het gevoel gehad he jongens dit is prettig. Moest  vandaag klussen in huis, maar dit is veel malen leuker dan het huis in zijn geheel op orde krijgen.
Ben overigens bij twintig gestopt met tellen. Formaat voorn tussen de 14 en 25 cm.

Rossie69

Mooie plaat Henry.

en dan toch nog lekker vangen ook nog,wat ,dan ben je gauw je in het water gevallen weekend vergeten :)


Henry

Het was zeker geen verkeerde ochtend/middag, kwa vangsten. En het afgelopen weekend , tja het enige waar wij als mens nog niks over te zeggen hebben ( ook al proberen we het wel) is het weer.
De foto is gemaakt met me Galaxy 8). Er kunnen best wel leuke foto's uitkomen, slechts wat kleur bijgesteld en hier en daar wat onderdelen donkerder gemaakt met de light equalizer van acdsee pro. Simpel programma , maar zelfs in jpeg nog wat te klooien kwa belichting. Maar mis toch wel een fatsoenlijke camera, die komt er zeker weer. De gedachte gaan al uit naar de Canon 60D. Maar dit heeft nog even tijd nodig.


Fier Boom

Zo iets maakt het natte weekend wel weer goed!

Hier in Heusden was het net zo een bagger weer als in het weekend!

Morgen dagje vrij om mijn afstudeeropdracht af te maken... ik weet wel wat ik in mijn rustmomenten ga doen...













Henry

Wens ik je alvast veel sterkte met je afstudeer project, en zeker proberen te relaxen tussendoor.. Wij hebben slechts tegen de avond een paar druppels regen gekregen.Zal morgen wel weer anders zijn. In ieder geval geen tijd om even te gaan vissen, een werkgever staat op me te wachten.