Seizoen opening Duitsland.

Started by Jan Damman, March 17, 2013, 17:37:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jan Damman

In het begin van dit jaar met vismaat Henk afgesproken om met de opening van het seizoen mits het weer en de waterstand het toeliet naar Duitsland te gaan en de Ahr te bevissen.

Eindelijk was het dan zover, de laatste week de waterstand en weerberichten dagelijks bekeken en Henk afgelopen donderdag de vergunningen geregeld, ( er worden er maar 5 per dag afgegeven ) ook voor Harry een ander lid van onze club die ook meeging.
Om 6,45 uur Henk en Harry opgehaald en om 7 uur zaten we op de weg, na een ritje van nog geen twee uur waren we op plaats van bestemming alwaar we de vergunningen die Eva van het VVV daar afgegeven had bij het hotel op konden halen.

Bij de rivier aan gekomen konden we wel zien dat het waterstand een beetje aan de hoge kant was en er een behoorlijke stroming stond maar het was helder.

Na de gebruikelijke verkleedpartij de hengels in orde gemaakt en naar de waterkant.

We zouden eerst stroomopwaarts gaan vissen en na de middag stroomafwaarts, de ochtend sessie leverde dan ook niets op en het was hard werken.

Na de lunch dan de andere kant maar op wat voor mij na een uurtje in een mooie aanbeet resulteerde van een 37 cm forel, verder was het weer hard werken alhoewel er hier toch wat langzame stuken in zaten, een eindje verderop nog een aanbeet gemist van een kleintje.
In het laatste stuk aan gekomen een knal van een aanbeet maar die had ook geen zin om te blijven hangen, jammer dit was wel een erg mooie.
Na enige tijd ving Henk die een eindje achter mij stond er eentje die toch ook wel tegen de 40 cm was en daar is het die dag bij gebleven.

Dus al met al was de vangst slecht maar het weer was goed en we hebben een erg leuke dag gehad.   

[attachment deleted by admin]
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Troutbuster

Toch lekker gevist Jan!! ::goodjob::
Valt ook niet mee hè zo vroeg in het seizoen!

De "kop" is er af zullen we maar zeggen hè! ;)

Ik "moet" nog ff wachten, 30 maart is de planning! (Houffalize)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jan Damman

Jan,

As je thus bluf zitten weet je zeker da je niks vangt.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Beter dan een potje voetbal kijken Jan (want dat was niet om aan te gluren)!!!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Christof van den Berge

Toch een lekker dagje gehad zo Jan!!!

Is inderdaad beter dan thuis zitten, hopelijk kunnen wij de 30ste voor de eerste keer naar de Ardennnen!


::goodjob:: ::goodjob::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Raymond

Ja inderdaad, toch de kop eraf. Lekker toch? En eerlijk is eerlijk, het is nog erg vroeg in het seizoen en nu het water nog zo koud is, is het hard werken voor ieder visje...
::wtf::

Jan Damman

Raymond,

De kop eraf en het geeft inderdaad wel meer voldoening als je er wat harder voor moet werken.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

weerwolf

En Jan was dat met je oude of nieuwe #2 of heb je zwaarder gevist?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Jan Damman

Roelof,

Ik heb m'n tweetje thuis gelaten en met een  drietje gevist.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

weerwolf

kom je op mooie riviertjes voor de tweetje en dan.............. ::wtf::




maar kan me voorstellen dat er nu iets meer stroming staat, en zowiezo meer wind

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Jan Damman

Dat was ook de reden Roelof. :)
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Sieger

Lekker Jan... ben daar vorig seizoen met Johan en Andre.... ons helemaal scheel gevangen aan (kleine) vlagzalm... maar toen stond het water heel erg laag.... Wel lekker eten ook daar aan het eind van de dag....  :)


Sieger

maurice

je hebt mooie eerste vissen van dit jaar te pakken.
lekker toch
::bbq:: ::proost:: ::proost::