Bind materiaal mee naar Canada?

Started by Bone F, January 06, 2017, 20:39:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Iemand ervaring met het meenemen van vliegbind materiaal naar Canada. Moet je aangeven dat je kunstvliegen bij je hebt? Dat is dierlijk materiaal. Ik heb gemaild naar de douane van Canada maar dat gaf niet veel verheldering.

Plantje

Ik weet niet hoe veel vliegen je mee wil nemen, maar kan me haast niet voorstellen, dat dat een probleem is. Als je je bind koffer mee gaat nemen wordt het een ander verhaal denk ik. De gemiddelde douanier zal waarschijnlijk niet eens door hebben, dat een vlieg gemaakt is van dierlijk materiaal....zelfs niet als hij/zij hem ziet :)

Ik weet ook niet hoe veel je daar aan vliegen verwacht kwijt te raken, maar het kan sowieso wellicht handig zijn om daar lokaal vliegen te kopen die mensen daar gebruiken. Maar goed, vissen vangen met je eigen vliegen is natuurlijk wel leuker :)

henkverhaar

Ik weet niet wat de regels in Canada zijn, maar naar de VS toe heb ik nog nooit problemen gehad. (Dierlijk) bindmateriaal mag je gewoon meenemen - de regels voor wat je moet aangeven zijn met name voor voedsel en andere 'bederfelijke' onderdelen van beesten (vrije vertaling, maar daar komt het wel zon beetje op neer).

sjoerd

#3
wij nemen ook altijd onze eigen vliegen mee naar BC. Hoe de regels exact zijn weet ik niet meer maar import van fruit en dierlijke producten, daar werd wel opgelet. Maar nog nooit is de koffer geopend of moesten we de inhoud laten zien.

op de anwb website vond ik dit nog mbt tot Canada:
Bijzonderheden
Het is verboden artikelen, gemaakt van dierenhuiden, vanuit Haïti in te voeren.

Daaruit mag je concluderen dat import van bindmateriaal geen probleem is als het niet uit DAT land komt.
Zal nog eens verder googelen voor alle zekerheid.


Hieronder iets van de Canadese douane daarin worden VEREN met name genoemd!  Die zou je dus officieel moeten aangeven
http://www.crossbordershopping.ca/duty-tax-import-guide/food-plant-animal-guide/

Common Items that must be Declared
meat and meat products;
cream, milk, cheese and other dairy products;
plants, trees, cut flowers and their soil (may require an import permit);
wood and wood products;
fruits and vegetables (may require an import permit);
pets, birds and other live animals (require an import permit or vaccination documentation);
feathers and down;

Bone F


Alvast bedankt voor het meedenken. Ik werd al doorverwezen naar de AIRS maar daar kwam ik ook niet veel verder. Bij de entree van Canada geef ik het maar ff aan en dan zie ik wel wat ze ermee doen. Dat is in ieder geval veiliger dan verzwijgen. In het geval dat ik het niet mee mag nemen kan ik t.p. altijd nog nieuw kopen. Omdat ik het leuk vind om in de uurtjes die "over" zijn zo af en toe nog een vliegje te knopen neem ik deze moeite. Info blijft natuurlijk welkom.

FSCHAMP

Ik heb ook geen problemen gehad in Canada, maar dit is wel al enkele jaren geleden (2003).  Ik had enkele honderden vliegen bij.

Ik had wel problemen met een vork en een smeermes dat in mijn rugzak was blijven zitten (ik was het vergeten in mijn bagage te doen en het zat er nog in van het rondtrekken) toen ik terug naar België kwam.  Beide heb ik moeten afgeven bij het inchecken.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Redtagcees

Wanneer ga je?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Hallo forummers,
Mijn naam is Cees van Schaffelaar
Ik woon in Hoofddorp
Al jaren gepensioneerd en een vervent vliegvisser!
Lid van de Meivlieg in Badhoedorp.
Hoop het een en ander met jullie op dit forum te kunnen delen
Groet,
Cees😀

Menno_siemensma

Quote from: Bone F on January 08, 2017, 10:51:24
Alvast bedankt voor het meedenken. Ik werd al doorverwezen naar de AIRS maar daar kwam ik ook niet veel verder. Bij de entree van Canada geef ik het maar ff aan en dan zie ik wel wat ze ermee doen. Dat is in ieder geval veiliger dan verzwijgen. In het geval dat ik het niet mee mag nemen kan ik t.p. altijd nog nieuw kopen. Omdat ik het leuk vind om in de uurtjes die "over" zijn zo af en toe nog een vliegje te knopen neem ik deze moeite. Info blijft natuurlijk welkom.
vliegen doen ze echt niet moeilijk over, mochten ze echt moeilijk doen wat ik niet denk, dan gewoon doen alsof je het niet wist. Ze weten donders goed daar dat ze een hele grote economische trek van vissers hebben qua toerisme, die gaan ze echt niet op iets dergelijks tegenhouden. De import restricties zijn voornamelijk voor verse producten die mogelijkerwijze zich kunnen verspreiden als zaden etc, of ziektes mee kunnen dragen die daar niet voorkomen. Ook naar Ierland geen enkel probleem gehad met vliegen, had ik ook 2 dozen vol mee.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Plantje

Lijkt me ook, Menno. Over bind materiaal kunnen ze misschien wel nog moeilijk doen. Als je complete skins meeneemt zou dat wel wat wenkbrauwen kunnen doen fronzen :)

Steelhead

Ik ben keer of 30 geweest inmiddels, de eerste 10 keer nam ik nog bindmateriaal, ook dierlijk spul, mee, daarna niet meer.
Ik heb nog nooit dat aangegeven en ook nooit problemen gehad.
Ook heb ik daar bindmateriaal gekocht en mee genomen, prijzen zijn wel leuk daar.
Ik bind mijn vliegen nu liever thuis, ik weet nu echt wel wat ik nodig heb, vast een beetje voorpret.
September-oktober ga ik weer.
Ik heb wel paar keer netjes etenswaren aangegeven als ik die bij me had en daar is ook nooit verder naar gekeken.
Maar ja, ik heb dan ook een erg betrouwbaar gezicht  ;D ;D ;D
my best memories are not that old!

Menno_siemensma

Quote from: Plantje on January 26, 2017, 11:15:34
Lijkt me ook, Menno. Over bind materiaal kunnen ze misschien wel nog moeilijk doen. Als je complete skins meeneemt zou dat wel wat wenkbrauwen kunnen doen fronzen :)
zou eventueel nog idd maar ik denk dat de meeste bucktails etc toch ook van de usa/canada kant komen dus eigenlijk zou dat ook geen probleem moeten zijn :P
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Bone F

Ik ben mijn voorraadje al aardig aan het uit breiden met oa mayflies, chironomids en nymphen maar Steelhead als je nog een paar "must haves" weet dan graag. Er zal ongetwijfeld een verschil zijn tussen voor- en najaar.

Menno_siemensma

misschien niet de beste methode om ze te vangen maar drijvende bombers is wel een van de meest gave manieren om een steelhead te vangen. Voor de rest hangt het een beetje af waar ze op azen, de een vangt ze op dikke bontgekleurde streamers de ander op steenvliegnimfjes.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Steelhead

Quote from: Menno_siemensma on January 26, 2017, 14:03:20
misschien niet de beste methode om ze te vangen maar drijvende bombers is wel een van de meest gave manieren om een steelhead te vangen. Voor de rest hangt het een beetje af waar ze op azen, de een vangt ze op dikke bontgekleurde streamers de ander op steenvliegnimfjes.

Google maar eens op Black and Blue Intruder en dan zie je de beste vlieg voor steelhead in het najaar.
Vis het zo diep mogelijk. Je bent er maar kort en dan moet je m.i. niet je tijd verdoen met een droge vlieg.
Steelhead pakt zoals elke vis 80% van z'n voedsel onder water.

Voor wat meer info: www.steelhead.nl

Succes,

Bram
my best memories are not that old!

Menno_siemensma

Quote from: Steelhead on January 27, 2017, 15:32:17
Google maar eens op Black and Blue Intruder en dan zie je de beste vlieg voor steelhead in het najaar.
Vis het zo diep mogelijk. Je bent er maar kort en dan moet je m.i. niet je tijd verdoen met een droge vlieg.
Steelhead pakt zoals elke vis 80% van z'n voedsel onder water.

Voor wat meer info: www.steelhead.nl

Succes,

Bram
daarom staat er ook bij niet de beste methode he. ::)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.