Vrijdag is het eindelijk zo ver... De Semois!!!

Started by Jorrit W, May 29, 2012, 10:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jorrit W

Is het water trouwens laag genoeg voor lieslaarzen of is m'n waadpak noodzakelijk?

Jan Damman

Jorrit,

Beide meenemen,!! op sommige stukken kun je wel met je lieslaarzen terrecht maar andere heb je toch echt je waadpak nodig.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jorrit W

Zal ik doen Jan.

Thijs, met welke vliegen heb je daar gevist en gevangen?

Thijs pols

Een spinnetje met een foam kopje  en een goudkop nimf waren waar mee ik het meeste mee heb gevist

Jorrit W

Die hebben we wel in de vliegendoos dus moet goed komen!  :D

Jorrit W

Zo... afgelopen weekend bij de Semois geweest.

We kregen van de eigenaar van de huisjes te horen dat het water veel te laag stond in Bohan dus zijn we zaterdag ochtend direct maar in de auto gesprongen om een geschiktere plaats om te vissen te zoeken. Deze hebben we uiteindelijk gevonden. Een mooi stuk water met langzaamstromende stukken en versnellingen. Water kwam in de langzaamstromende stukken tot m'n middel dus hier was water genoeg.

Het was weer ff inkomen en de vis wilde echt niet bijten. Af en toe een aanbeet maar daar was alles mee gezegd. Na een uur mijn zwager opgezocht... die stond in het lage water bij de stroomversnelling en had een paar kleine voorntjes gevangen op een klein zwart nimfje. Hier ving ik er even later ook 5 op. Helaas allemaal klein spul.

Doordat mijn vader uitgegleden was bij het instappen van de rivier en daar een scheur in zijn waadpak aan over hield zijn we tussen de middag maar even naar de viswinkel geweest. Direct even een lading vliegen aan laten smeren en een nieuw schepnet aangeschaft. (vorige in juni verloren tijdens het baantjes trekken in de Semois)

De rest van de dag hebben we gevist in de Semois voor ons huisje in Bohan. Klinkhamer deed het goed maar alleen klein spul wat wilde bijten. Mijn zwager ving trouwens wel een grote kopvoorn. Deze was rond de 45 a 50 cm.

Na een iets wat smakeloze pizza hebben we heerlijk bij het vuur voor ons huisje gezeten. Hier kregen we later bij het afmelden nog wel wat woorden over aangezien er een mooie ronde brandplek in het gazon zat en we een paar blokjes hout hadden gepakt. Lag echt mega veel hout naast het huisje maar stond geen bord bij dat het voor de eigenaar zelf was.

Zondag ochtend zijn we wezen vissen bij camping Maka. Ook hier alleen klein spul gevangen tot ik mijn vader ff kwijt was. Mijn zwager dacht dat hij misschien we in de beek naast de camping stond te vissen. Ik daar maar eens kijken maar daar was hij niet. Wel zag ik daar vis... ff proberen en ja hoor... heb daar een mooie forel gevangen.

Aan het eind van de ochtend de albino barbeel nog gezien. Deze zwom op een meter bij me vandaan en bleef mooi in de buurt samen met nog tientallen barbelen. Foto volgt!

Uiteindelijk hebben we een heerlijk weekend gehad in een fantastische omgeving. Helaas waren de vangsten wat minder maar ja... volgend jaar beter.

Gerrit72


Mooi verhaal Jorrit, maar heb je je vader nog teruggevonden, of staat die daar nog steeds te vissen?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Stefan007

Quote from: Thijs pols on September 18, 2012, 18:48:35
Een spinnetje met een foam kopje  en een goudkop nimf waren waar mee ik het meeste mee heb gevist

He Thijs, gezien de tijd dat je zegt dat je daar was; heb je dat spinnetje van Geert-jan gekregen? (=de maker van het kopvoorn beeld voor het cafe)

In dat geval hebben we samen nog gevist denk ik. Vanaf de caravans stroomopwaarts terug naar de camping  :D :D

Jorrit W

Vrijdag 31 mei gaan we weer naar De Semois voor een lang vis-weekend! Zin in! Nog meer mensen in dat weekend die kant op?

Jorrit W

Zo... Heb op de visma een nieuw waadpak met waadschoenen, een nieuwe vliegenlat en een vliegvisvest gekocht... Kan nu echt niet meer wachten tot we naar de Semois mogen! Zin in!  :D

Jan Damman

Quote from: Jorrit W on February 19, 2013, 16:52:07
Vrijdag 31 mei gaan we weer naar De Semois voor een lang vis-weekend! Zin in! Nog meer mensen in dat weekend die kant op?

Hey Jorrit,

Ook weer uit je winterslaap?

Het zit bij mij wel in de planning maar weet alleen nog niet wanneer, het moet ergens tussen alle buitenland visdagen, weekenden en vakanties in te passen zijn, ik zal mijn agenda eens nakijken!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jorrit W

Vliegendoos is zo goed als op orde... Nog een kleine 5 weken... kan me niet snel genoeg gaan!

Weet je al wanneer je heen gaat, Jan Damman?

Jorrit W

Beste vliegvissers,

Voordat wij naar Auby sur Semois gaan, heb ik nog wel even een vraagje...

Vorig jaar hebben wij daar ook met de mei-vlieg gevist, alleen hadden we last van gekrulde leaders. Waarschijnlijk draait de mei-vlieg bij het oppakken van de vlieg van het water waardoor de leader op den duur gaat krullen.

Nou hoorde ik van een vliegvisser dat hij zijn leader door het oogje van de mei-vlieg haald en daarachter een knoop maakte zodat de vlieg los op de leader zit.

Mijn vraag... hoe bevestigen jullie een mei-vlieg aan de leader? Alle tips zijn welkom.

Troutbuster

Beste Jorrit,

Ik zou de meivlieg "gewoon" zals je gewent bent aan de leader knopen! (halve bloedknoop)
Het krullen/twisten van de leader komt door de relatief grote, volumineuze vlieg!
Een dikkere leaderpunt (bv 16/100) kan een oplossing zijn, maar ik gebruik voor dergelijke grote vliegen steevast de Invisa Swivel.
Dit is een FluoroCarbon wartel (12 en 25 en 35 pond versie) die het kinken van de leader absoluut tegengaat!
Voor riviervisserij op forel zou ik de 12 ponds versie nemen

https://www.flyandspin.nl/invisaswivel-serie.html

Groet en succes

Jan
"Petri Heil"


Jorrit W

Beste Jan,

Bedankt voor je informatie. Super!

Die ga ik zeker nog ff halen voor die tijd.

Jan Damman

Quote from: Jorrit W on April 29, 2013, 14:55:33


Weet je al wanneer je heen gaat, Jan Damman?

Hallo Jorrit,

Wanneer ik heen ga weet ik gelukkig niet, hoop dat dat nog een tijdje duurt, maar als je vraagt wanneer ik naar de Semois ga dan moet ik je dit antwoord schuldig blijven ik heb nog geen data geprikt.

Als jij gaat wens ik je veel suc6.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jorrit W

Haha, Ja... sorry... Bedoelde idd wanneer je naar de Semois gaat.

Wij gaan 31 mei die kant op.

Jorrit W

Ik lees op http://www.slalom.nl/peil.html dat de waterstand(afvoer) van de semois 77.7 m3/s is... weet iemand wat daar (auby sur semois) een mooie / ideale waterstand is?

Jorrit W

Beste Jan (Troutbuster)

Heb inmiddels de Invisa Swivel gekocht. Gaan ze volgende week (hopelijk) uitproberen. Nogmaals bedankt voor de info.

Nu nog wat beter weer. Zag al wel dat de waterstanden gedaald zijn maar ze mogen nog wel een stukje dalen.  :)

Iemand onlangs nog bij Camping Maka geweest?

Jorrit W

Vrijdag is het eindelijk WEER zo ver... De Semois!!!

Zijn er nog meer forumleden die aankomend weekend op camping Maka te vinden zijn?

Heb er zin in!

Jorrit W

Zo... afgelopen weekend bij Semois wezen vissen.

Het weekend samengevat... Het was een fantastische en gezellige teleurstelling.

Het water stond veel te hoog en stroomde veel te hard. Hierdoor konden we lang niet overal het water in. Daarnaast was het water nog eens koffiebruin en dus hebben we helaas weinig in de rivier gevist.

We hebben voornamelijk in het beekje gevist. Geen straf want het is daar (vooral in het gedeelte in het bos) fantastisch mooi. Enige nadeel was, de forellen die we daar vingen waren erg klein.

Al met al een weekend met weinig en erg kleine vissen. Desondanks toch super genoten. Wat een super mooie natuur daar en wat een fantastische camping.

We komen zeker weer eens terug bij Camping Maka.

Gerrit72



Jorrit je hebt in ieder geval gevangen!
En dan in zo'n omgeving...
Lijkt me mooi vissen daar.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Joost S.

Hmmmm...... Misschien is dit perfect voor mijn eerste liegvisweekendje. Leuk topic, mooie verslagen en fotos en i am hooked.

goswit

NATTE VLIEG.

Op dit  forum mag je beslist niet liegen.      Als je een vis vangt van 30 cm en je bedoeld 28 cm dat is afronden ,dat kan nog net ,maar liegen, NEEEUH. >:( ;D
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Joost S.

Hahahahaha, ik heb echt dertig keer jouw bericht gelezen, en ik snapte er niks van. Totdat ik mijn eigen post even terug pakte,  :).

Ik beloof plechtig niet meer te vliegen, hehe.