Eindelijk

Started by Useless, June 26, 2012, 16:30:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Het heeft lang geduurd. Vorig jaar net niet maar dit jaar is het dan eindelijk zover. M'n eerste zalm. Ben er groots mee!
Een vrouwelijke zilveren schoonheid van 82 cm.

Dick

mooie vis hopelijk weer terug gezet

A{b}r{a}xa{s}

mooi vissie !!! :)
zal je de nodige sport gegeven hebben denk ??

forel

Mooie zalm  ::top::.

Gerrit72


Mooie vis! GEFELICITEERD! ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Top Marco..... Eindelijk gelukt..... Ben benieuwd naar het bijhorende verhaal.... ::duim::


Sieger

HappyFisherman

Ik kan ook niet wachten op een heerlijke Useless thought!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Inderk

Gefeliciteerd met het binnenhalen van deze vliegvissersmijlpaal!!!!

Momenten die bij je blijven voor de rest van je leven.
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat het vangen van je eerste zalm, net zo goed in je geheugen gegrift wordt als je eerste vrijpartij.  ;)

(Met het eerste heb ik nog geen ervaring)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


johannes


Johan

Gefeli man  ::top:: ::klappen:: ::proost::

Rossie69

Top Marco

eindelijk die 0 door kruizen.


Gunther

Proficiat,grote klasse op naar de volgende!

Bert J.

Gefeliciteerd. Mooie vis!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Gerrit72


Quote: Ik heb me ooit eens laten vertellen dat het vangen van je eerste zalm, net zo goed in je geheugen gegrift wordt als je eerste vrijpartij.  (Met het eerste heb ik nog geen ervaring)

Dat 1e lukt ook niet in je achtertuin Henk, het 2e dan weer wel ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

pberkenbosch


Gert

Mooie vis, gefeliciteerd Marco!
En ik zou het je niet kwalijk nemen als je hem/haar niet hebt teruggezet.

Groet,
Gert

Useless

Mannen, bedankt! Enne... uiteraard is deze weer teruggezet. Ben hier blijkbaar wel uniek in. Noren eten vrijwel alles op en er werd zelfs gevraagd of ik een foto door wilde geven aan het Laksesenter van de vis juist omdat deze teruggezet is. Is hier helaas nog steeds een uitzondering.

Hans-oet-remunj

gemiste kans jong...

Ik herinner me nog steeds hoe heerlijk mijn aller aller eerste gevangen zalm smaakte.... 8)


Cornico

Zojuist vertrokken van een rivier waar je niet eens vis MAG terugzetten.
Nadat je de tweede zalm hebt gevangen MOET je stoppen met vissen.
Lijkt me een veel betere maatregel dan dat geknoei aan bv. de Gaula waar je 1 vis mag houden.
Op het moment dat het goed is zet men de vaak grote zalmen terug na een uitgebreide foto- en videosessie.
Waarschijnlijk met alle gevolgen vandien.
De relaesed zalmen moeten getagged worden, waarschijnlijk om te kijken wat er vervolgens mee gebeurt.

Gert

Quote from: Cornico on June 27, 2012, 19:12:01
Zojuist vertrokken van een rivier waar je niet eens vis MAG terugzetten.
Nadat je de tweede zalm hebt gevangen MOET je stoppen met vissen.

Moeten we hieruit opmaken dat je er 2 gevangen had?

(Overigens geldt dit ook in de Kyll - in ieder geval bij Kyllburg - met forel: die mag je niet terugzetten, en bij 2 moet je stoppen. Maar ik heb nooit iemand gezien die zich daar aan houdt).

Cornico

Quote from: Gert on June 27, 2012, 21:00:13
Moeten we hieruit opmaken dat je er 2 gevangen had?
Nee, hoezo?

[not serious]Ik kreeg bij 2 overigens wel hetzelfde "gevoel" dat Marco sinds vorig jaar maar altegoed kent.
Maar vanwege deze regel gebruikte ik het knopje op mijn reel, dat er voor zorgt dat na lang genoeg met de vis gespeeld te hebben de automatische ontgrendeling ("verspelen") wordt ingeschakeld en je dus zelf kunt bepalen wanneer je die baglimit bereikt en je dus door kunt vissen zolang je wilt.  ;)[/not serious]

Gert


Cornico

Misschien had ik me beter moeten uitdrukken :-[
Nadat je 2 maatse wilde vissen hebt gevangen moet je stoppen gedurende de rest van je dagvergunning (24 uur) of gedurende de rest van de dag/datum ( tot 0.00 uur) in het geval van een meerdaagse- of jaarvergunning.
Wij zijn vertrokken (gevlucht) omdat mijn vrouw, ondanks allergie pillen, veel last had van pollen (gras) en wij beiden de knuttenplaag zo erg vonden, dat het niet meer opwoog tegen het visplezier.

Hans-oet-remunj

Overigens, ik  ben het eens met je stelling Marten.  ;)

vliegvisserdorian