neopreen waadpak

Started by HappyFisherman, September 05, 2011, 11:01:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ik zit er aan te denken om voor de komende koude periode een neopreen waadpak aan te schaffen, maar om iets te vinden met sok ipv zo'n lompe laars is nog niet zo makkelijk. Via via kwam ik op een Cabela's 5mm voor 45 eurie. Zal wel geen topmerk zijn, maar voor die prijs...
Heeft iemand ervaringen met Cabela's?

Bvd,

Brammetje
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marcelk

Ik heb toevallig zo'n Cabelas als backup en heb hem tot nu toe 1x gebruikt toen ik
tijdens een voorjaarssessie in Denemarken plotseling water maakte.
Erg fijn dat ik op dat moment de neopreen als reserve had, goed warm.
Nadeel - als je een eind moet lopen kom je om van de warmte.

Over de houdbaarheid kan ik niet veel zeggen want het is alleen een backup pak.
In het algemeen vind ik veel uitspraken over de houdbaarheid van waadpakken toch
vaag want je moet eigenlijk weten hoevaak zo'n pak per jaar gebruikt wordt.

Een ding is wel zeker, ze gaan vroeg of laat lek of ze nu weinig of veel gekost hebben  :)

Sieger

#2
Hoi Bram,

Ik heb er ook zo een... Prima pak en prima pasvorm, zeker voor het geld niets mis mee... Ik heb er een met een sok, geen vaste laars. Pakken met vaste laarzen hebben eerder de neiging om op de harde overgangen te scheuren.

Heb het nu een paar keer gebruikt en zeker voor in de BB is het heerlijk... Voordeel warm en goedkoop, nadeel warm als het warm is....

Je kunt bij Cabela's ook een betaalvorm kiezen waarbij de douane zaken gelijk geregeld worden... Iets duurder, maar geen naheffing. De verzendkosten zijn best fors, maar dan nog vind je voor het geld niet een pak in Nederland....


Sieger

HappyFisherman

Dank, goeie tips! Voor het warme weer heb ik al een ademende :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on September 05, 2011, 12:02:19
Dank, goeie tips! Voor het warme weer heb ik al een ademende :)

Graag gedaan.. Ze hebben ook mooie eigen merk Glass hengels.... Niet duur en rete mooi ;)


Sieger

HappyFisherman

#5
Ja, mooi! Kan ik er daar ook direct 1 van bestellen AHUM.... ;D

Welke maat heb jij dan Sieger? Ik kan kiezen van small tot xtra large en volgens mij hebben wij ongeveer dezelfde bouw. !,85-1,90 meter, normaal postuur met een kleine uitstulping, onder het middenrif, aan de voorkant :D
Normaalgesproken zou ik voor een L gaan, maar in amerika weet je het nooit!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Nee jij bent een stuk gestroomlijnder... ;)

Ik heb Xl-Tall, je moet ff op de site kijken daar staan de maattabellen en die kloppen prima... De tabelletjes staan onderaan bij elke uitvoering...

bv voor de Tall uitvoering:


Men's Tall Neoprene Stockingfoot Sizes
Stockingfoot Sizes   M   L   XL
Chest sizes - Tall   37-41   41-45   45-49
Inseam - Tall   33-35   32-34   34-36
Fits Shoe Size   8-11   10-13   11-14


Overigens zijn de leveringskosten in verhouding tot dat ene pak wel behoorlijk hoog... zou toch eens kijken of je er niet nog iets bij nodig hebt, of en maatje zoeken om samen iets te bestellen...


Sieger

HappyFisherman

Dank je Sieger, heb al een PB van nog een geinteresseerde. Zo'n waadstok moet ik ook nog hebben, want nordic walking sticks zitten echt in de weg ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...


drefter

Bram ik heb een ademend pak daar vandaan prima pak maar als je besteld wil ik er ook wel een een neopreen ik hoor wel als je besteld .

Gr Martin

johannes

sorrie dat ik je tropic vervuil maar hoe staat het globaal met de kwaliteit (kleding) van cabelas??

drefter

Ik heb er 2 ademende pakken en een waad broek voor Bert gekocht 2 sets waadschoenen en een vest alles is nog heel behalve de schoenen van mij zelf die beginnen wat af te takelen dus volgens mij is de kwaliteit wel goed te noemen.

Ps heb geen aandelen daar hoor.

Gr Martin

HappyFisherman

Quote from: johannes on September 05, 2011, 21:06:19
sorrie dat ik je tropic vervuil maar hoe staat het globaal met de kwaliteit (kleding) van cabelas??

Vroeg ik me ook al af vanmiddag, want ze hebben nogal wat op de site staan dat ik nog een keer moet hebben...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

#13
Kwaliteit is volgens mij niets mis mee... Beetje zoals Decathlon met buitensport spullen, ook prima prijs kwaliteit verhouding...

't is dat de verzendkosten gewoon erg hoog zijn anders zou ik er denk ik al meer besteld hebben...


Sieger

Sietzezietzevliege

Cabelas is van goede kwaliteit. Tis niet voor niets de nummer een hengelsport, jacht en outdoor speciaalzaak van de vs met meerdere filialen. Je kan ook kiezen bij het bestellen  om het als cadeau te merken  daar worden geen invoerrechten op geheft zover ik weet. Ze verkopen veel a-merken maar ook hun eigen spul is errug goed. Alleen verzendkosten is heel duur maar met de goedkope dollar en hun prijzen ben je alsnog voordelig uit.

johannes

zal er eens een kledingstuk bij laten komen en lekker gaan testen voornamelijk hoe waterdicht het is

HappyFisherman

Spul besteld (3 waadpakken en 1 riem), zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor het binnen is.

@Sieger, Die optie om de douanezaken al te regelen kon ik niet vinden dus dat krijgen we nog :) Weet je nog hoeveel dat ongeveer was?

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Quote from: HappyFisherman on September 07, 2011, 19:14:54
Spul besteld (3 waadpakken en 1 riem), zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor het binnen is.

@Sieger, Die optie om de douanezaken al te regelen kon ik niet vinden dus dat krijgen we nog :) Weet je nog hoeveel dat ongeveer was?

Euh nee want ik heb die wel aangekruisd en dus geen naheffing gehad.....  ::)


Sieger

Sieger

Heb ff gekeken, maar kan het zo ook niet op hun site vinden.... Kreeg op een gegeven moment een keuze menu, waarin ik dat kon aangeven...


Sieger

HappyFisherman

Niet gezien, zal wel weggehaald zijn... Nou ja, zie het wel, blijft een goedkoop waadpak :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Nee staat er nog wel in, heb het gevonden... Je moest kiezen voor International Enhanced....

http://www.cabelas.com/custserv/custserv.jsp?pageName=IntnlShippingPayOptions

Dan worden alle kosten direct verrekend..... Zal allemaal nog wel meevallen inderdaad en je betaald in dollars, dus dat voordeel heb je ook...


Sieger

Vincent

ik wil je niet bangmaken, maar die naheffing is nogal fors hoor: 20% van je aankoopbedrag, en dan nog de afhandeling bij de douane door je vervoerder...en die is bij TNT niet mis, kan ik je uit ervaring vertellen...(goedkope reel laten komen uit VS, was nog maar heel net goedkoop...:()
maar misschien valt het mee met de lage dollar?...

HappyFisherman

Kosten delen we met 3, dus uiteindelijk zal het nog wel meevallen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

M'n waadpakjes zitten op de boot, hopen dat de Sint vroeg is dit jaar...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ja en de winter nog lang weg mag blijven,ieder geval ijs .