Al eens in de vijvers van de Ruigenhoek Utrecht geweest?

Started by erikdenoorman, January 07, 2013, 21:50:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

misschien binnenkort maar eens kijken hier, heb ze iig toegevoegd op feestboek ;D
Tight lines!!

Hidde

Heb een afspraak om hier de 24 e te gaan vissen, iemand vliegentips?
Zinkend neem ik aan, maar waarmee?

Team

Ik gebruik als waker, een dikke Palmer, of Stimulator, en hang daaronder  een bloedworm of buzzer,

Vragen aan Rick ter plaatse is ook niet zo slecht. die helpt je wel op weg.
NUNC  AUT  NUNQUAM

MarcelN

Oooo was jij dat naast mij, ja dat werkte goed die rode wormpjes, jammer van die grote op het laatst...en voor de vis :-X
Ik wil eerdaags ook weer even kijken daar met die kleine etter >:( ;)

Hidde


MarcelN

Ja zo werkt dat, tussen je 1e en 2e oog zo'n oranje pijpje inhangen, als die omhoog gaat heb je beet! ;) ;) ;)

Een oranje en zwart pluisje schijnt te werken en je moet de vissen over de stenen naar binnen sleuren, afbijt op je kop en sigaar erin. :P

Zo nu ff wachten of het boertje uit het IT dorp erin komt, net 48 films vol ellende gekeken  ;D 8)

@Drefter, we maken er weer een feest van daar, Perry en Daan gaan weer mee!

HappyFisherman

Je bent een zuurpruim Marcel, lange tenenwerk  ::zweep::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Team

Quote from: Hidde on November 06, 2013, 19:42:26
Waker? Als in beetverklikker?

Waker, beetverklikker, indicator, ::geweld::  je weet echt wel wat ik bedoel :( :(
NUNC  AUT  NUNQUAM

HappyFisherman

Misschien niet Ton...

@Hidde, je kunt verschillende vormen van 'indicators' gebruiken. Een grote droge vlieg, foamvliegen, drijvertjes of een pluimpje wol. Je vist dan als het ware statisch met onder die indicator een of meerdere vliegen.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

golddigger

Volgens de lokale held is het raadzaam er ook nog een haak in te verwerken. :o
Dan is het niet alleen een indicator, maar ook een"vlieg"
In de wedstrijdvisserij heet dat een bung of zoiets
Doe er je voordeel mee
Perry

Hidde

Dank voor de serieuze reacties..,
Ga er eens over nadenken of ik extra elementen aan mijn lijn ga knopen..
Vroeger ( de vakanties in zweden ) was het gewoon leader tip vlieg en actief vissen ipv statisch..ok.. Er zat een fluor kleur krimpkous ah begin van mij leader..
Ter verduidelijking, heringetreden in het vliegvissen., maar nu ook in nl.. En dus op stilstaand water ipv de rivier., en moet dus een boel leren nog..

HappyFisherman

Quote from: golddigger on November 06, 2013, 21:25:03
In de wedstrijdvisserij heet dat een bung of zoiets

Dus een bung is niks anders dan een beetverklikker met een haak er in? Ik dacht altijd dat dit een speciale opzet van je leader was ;D

Dan kun je net zo goed met maden gaan vissen...  ::fluiten::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

gijsie20

Quote from: merijn1982 on November 01, 2013, 23:07:26
misschien binnenkort maar eens kijken hier, heb ze iig toegevoegd op feestboek ;D

Vanmiddag nog even een paar uurtjes geweest. 11 stuks, zaten een aantal behoorlijk grote bij. Alles gevangen op de zinklijn met een groen/witte booby.

merijn1982

Kijk! dat zijn mooie vangsten!! Mocht ik gaan komemde weekenden word het zalmforel vissen  bij heg snert vissen komende weken. niet een ieder zijn ding.. maar me vrouwtje vind et vissen met de werphengel ook leuk. dus er zullen comprises moeten worden gesloten!  ga er binnenkort zeker een keer kijken
erg benieuwd!!
Tight lines!!

MarcelN

Hoi Gijs, da's niet verkeerd zeg ::goodjob:: op de C&R vijver? Had jij geen last van 'slikkers' met die booby's? Ik heb altijd het idee dat ze er vol overheen schuiven met alle ellende ervan....
Ik/wij willen eerdaags ook weer eens gaan, we zijn weer met wat man aan het plannen...
Pffff heb ik net een partij van die micro zonkertjes zitten snijden/binden, zijn het weer booby's >:(

gijsie20

Hoi Marcel,

Idd op de grote vijver. Alle vissen waren netjes voor in de bek gehaakt ( met dat Flextec zinklijntje  :P ) 8tjes binnen vissen en klapten er vol op.

Haha..wellicht is het komende week weer anders he.. ;) en vangen de zonkertjes wel weer. Bij mij wilden ze die niet vandaag.

Hidde

Aangezien ik er volgende week ga vissen ben ik wel benieuwd wat voor haakmaten die boobies en zonkers moeten zijn..

MarcelN

Hier een voorbeeld van die dingen, ik maak ze alleen een stuk kleiner op bv een haakmaat 10 F314, lekker simpel, wel een geklooi om die fireline door de microzonker te naaien >:(
http://vimeo.com/53637706
Vergeet ook de bloodworm niet, werkt erg goed daar zag ik.
http://vimeo.com/62382411
Verdere gegevens staan op die site van flippie :-X

gijsie20

Streamer voor een bugger of enkele zonker gebruik ik meestal haakmaat 10 (Kamasan B800), voor de booby's heb ik haakmaat 8 (Kamasan B405)gebruikt.

Twan

Bij deze mijn eerste post op dit forum.

Vandaag voor het eerst op de ruigenhoek wezen vissen. We waren weer eens op zoek naar een vliegvisvijver waar we (ik en mijn broer) nog nooit waren geweest. De verschillende reacties op dit forum hadden ons gisteravond nieuwsgierig gemaakt!!!

Het zal niet de laatste keer zijn dat we hier komen, want het was ons 100% meegevallen. Redelijke vangsten/gastvriendelijk eigenaar.

Gezamenlijk hebben we 20 forellen gevangen. Ik zelf had er 12 in 3 a 4 uurtjes tijd. Ook nog 5 gelost net voor de kant en nog redelijk wat aanbeten gemist. Aanbeten waren zeer verschillende soms heel voorzichtig, soms wat harder en soms 3 a 4 keer pakken en lossen.

Vandaag heb ik alles gevangen op de zinklijn met een kleine groen/witte booby (zeer kleine haakmaat). (bedankt voor de tip Gijs). Verders wel wat geprobeerd, maar na het uitblijven van de aanbeten, snel terug naar de booby.

Tot de volgende keer!!

Gr Twan

gijsie20

You're welcome Twan.
Ik was gister ook gestart met een zonkertje en andere streamertjes...geen aanbeet gehad..Booby deed het daarna idd.

Hidde

wat een werk joh die dubbele zonker..... :o
kleine wit groene boobies maken dus.. iemand fotootje..  8)  iig  weer even langs de viswinkel om meer bind materiaal te halen..

gijsie20

Hoi Hidde,

Heb er vanavond nog een gebonden als voorbeeld voor je.
Er zal bind technisch vast wel wat op aan te merken zijn, maar ach...het vangt  ;D


JB

 ::hulp::
Hoe kan het dat ik wel de foto zie geplaatst door gijsie20 maar niet de foto's geplaatst door marceln op mijn iPad mini?
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

gijsie20

Geen idee. Ik plaats mijn foto's via http://www.mijnalbum.nl. Die van Marcel zijn doorgelinkte filmpjes, wellicht zit daar het verschil.

Groet