GROOT onderhoud.....

Started by A{b}r{a}xa{s}, December 28, 2012, 20:49:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

SMF heeft een nieuwe versie van de forumsoftware uitgegeven.
Dat betekent GROOT onderhoud want de nieuwe software moet geïnstalleerd worden en getest worden.
Daardoor zullen echter ook (vrijwel) alle geïnstalleerde MOD's onbruikbaar worden, of fouten gaan geven.
Een flink aantal MOD's is de afgelopen week aangepast, die heb ik inmiddels gedownload en die moeten dan ook geïnstalleerd en getest worden.
Maar nog niet voor alle nu actieve MOD's zijn er al nieuwe versies.
Het kan dus zo zijn dat bepaalde functionaliteiten voorlopig afwezig zijn, of niet 100% werken.
Ik verwacht dat met een weekje het overgrote deel van het forum en de functionaliteiten weer goed (zonder problemen) zal draaien.

HappyFisherman

Ik zal m'n avatar op het scherm plakken  ::nanana::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69


HappyFisherman

Kut, kan met de iPad geen kapitein roodbaard hier plakken dus dan maar het volgende:

               Bedenk hier het plaatje van een piraat met een rooie baard (en een papegaai)!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bone F

Sterkte d'r mee, ik hoop dat het niet teveel kopzorgen geeft >:(

weerwolf

Quote from: HappyFisherman on December 28, 2012, 22:15:41
Kut, kan met de iPad geen kapitein roodbaard hier plakken dus dan maar het volgende:

               Bedenk hier het plaatje van een piraat met een rooie baard (en een papegaai)!


bram ik vind de kleuren van het plaatje een beetje flets ::)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

is beter als met een snoek door je pet.


Hilco

"mod's " betreffen niet enkel de avatars,  het gaat ook over features als zoekmachine,registratie, inloggen,tonen laatste posts enz enz
Dus ik ben al lang blij als we gewoon kunnen blijven posten en lezen  :-\

goodluck administrator's

Team

Quote from: Hilco on December 28, 2012, 22:52:59
"mod's " betreffen niet enkel de avatars,  het gaat ook over features als zoekmachine,registratie, inloggen,tonen laatste posts enz enz
Dus ik ben al lang blij als we gewoon kunnen blijven posten en lezen  :-\

goodluck administrator's

Hilco, je maakt me aan het twijfelen, ik geloof dat je hier meer van weet dan van Tenkaravissen
NUNC  AUT  NUNQUAM

John

Succes Bas!! ::duim:: ::goodjob::

Als er wat mist weet ik in ieder geval waar de oorzaak ligt....

A{b}r{a}xa{s}

pfjewwwwwwww de 1e crisis 'overleefd'.....forum was een kleine 3 kwartier uit de lucht, grrrrr
nu weer terug naar af en weer opnieuw beginnen, in nog kleinere stapjes....en nog meer back-ups
ben al blij dat er, hooguit wat postings van gisteren en vannacht verdwenen zijn..... (denk  ::hulp:: )

A{b}r{a}xa{s}

hmmmm, lol......back-up van 'oude' forumversie werkt blijkbaar redelijk met database back-up die actief was met 'actuele forumversie dus toch geen postings verdwenen lijkt het

A{b}r{a}xa{s}

nieuwe forum-versie in online en lijkt te werken dit keer :)
nu alle MODs nog....*duim duim* ...maar dat gaat over meerdere dagen uitgesmeerd worden waarschijnlijk gezien de problemen van vanmorgen

Christof van den Berge

Je hebt het er maar druk mee Bas! Op de vroege zaterdagmorgen.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

lol, beter op dit tijdstip dan wanneer het een stuk drukker is, dan was de crisis 'groter' geweest,
maar voorlopig doet alles het weer redelijk voorlopig

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Plantje

Als ik iets kan doen hoor ik het wel hè Bas?

A{b}r{a}xa{s}

als je iets ziet dat niet (meer) werkt, dan graag doorgeven.... :)
(als het forum plat gaat merk ik dat ook wel, maar kleine dingen vallen minder goed op omdat ik niet na elke update/aanpassing alles kan testen)
verder kun je hiermee weinig helpen

Troutbuster

Diverse Avatars zijn weg Bas!!

Verder geen opm.

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

thanks ..... dat had ik me al gerealiseerd omdat ik een grote back-up terug moest zetten.

aangezien het onderhoud nog niet klaar is zou ik iedereen aanraden om niet direct het avatar terug te zetten...het kan bij een van de volgende updates wellicht weer verloren gaan

aan de andere kant, het probleem van de avatars is bekend en al eerder gemeld, ook alternatieve oplossingen zijn al een paar keer aangedragen.
enkele mensen hebben die alternatieve oplossing 'in gebruik' ...diegenen die op de oude manier verder gaan, die lopen bij elke update/back-up actie het risico dat hun avatar weg is...

Troutbuster

Av, staat er weer hoor, geen punt ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco

Quote from: Team on December 28, 2012, 22:59:40
Hilco, je maakt me aan het twijfelen, ik geloof dat je hier meer van weet dan van Tenkaravissen

klopt Ton , vliegvissen op welke manier dan ook is één grote ontdekkingsreis .....

A{b}r{a}xa{s}

paar kleine updates geïnstalleerd...eerst maar snel weer een back-up maken en vandaag afwachten of alles blijft werken.... :)

A{b}r{a}xa{s}

daar is een alternatief voor zodat hij niet steeds 'verdwenen' is :)

Hilco

ik wil wel wat  avatars wel hosten hoor , zoveel ruimte neemt dat niet in toch?