Eindelijk voorn

Started by W3stland, July 19, 2012, 19:44:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W3stland

Ondanks dat ik me al een aantal maal op het forum in topics gemengd heb heb ik me eigenlijk helemaal nooit voorgesteld.
Dus bij deze: Ik ben Jaron en reeds 30 jaren oud. Ik vis eigenlijk al sinds ik klein ben op alles wat los en vast zit. Toen ik een jaar of 14 was ben ik voor het eerst met vliegvissen begonnen in de slootjes in en rond Almere. Een lange tijd heeft daarna mijn vliegenhengel in de schuur gestaan en ben ik op snoek, paling, karper en van alles en nog wat aan het vissen geweest. Een 3 jaar terug ben ik weer langzaam aan begonnen met vliegvissen. Tot halverwege vorig jaar kwam ik bijna wekelijks op forelvijver de eemhof en ben toen mij steeds verder gaan verdiepen in vliegvissen op forel. Halverwege vorig jaar ben ik weer gaan studeren en begin dit jaar papa geworden. Heel druk dus en eigenlijk geen tijd voor de eemhof. Gelukkig kwam ik dit forum tegen en kon ik genieten van de vistochten van anderen. De verhalen over prachtige ruisvoorns en windes deden mij denken aan vroeger en ik had dan ook super veel zin om weer dicht bij huis te gaan vissen zoals vroeger.... En dat viel niet mee.. Maar na een start met "0"vissen de keer daarop een baarsje en de keer daarop nog meer baarsjes maar steeds geen voorn te bekennen ben ik er vandaag eindelijk in geslaagd een mooie ruisvoorn te landen. Dus dat wou ik bij deze even delen.. Ik heb echter nog wel wat vragen: welke AFTMA gebruiken jullie voor de voorn (mijn # 5 voor de forel vind ik echt te zwaar) en welke diameter leader ?
Groet, W3stland

[attachment deleted by system]
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

HappyFisherman

Ik ga nog ietsje lichter, maar vis ook vaak op kleiner water.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

catchem

Ik gebruik een #4, maar ik heb niet heel veel keuze in vlieghengels. Maar ik vind dat het een leuke sport geeft.

Gerrit72


Ook ik met de 4, geeft genoeg sport, maar lichter kan/mag absoluut (zelf heb ik die nog niet).
Mooie hoog gebouwde vis! Leuk man!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

forel

Dat is een mooie ruisvoorn .