Vrijdag is het eindelijk zo ver... De Semois!!!

Started by Jorrit W, May 29, 2012, 10:36:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jorrit W

Hebben nog geen idee. Maar richt een beetje op 7,8 en 9 september want dan hebben we nog vakantie. Dus wie weet treffen we elkaar daar nog. Ga je met een groep?

Thijs pols

Nee samen met de vrouw zij uit rusten ik vissen  :)

Jorrit W

Hey Thijs,

Ben je al bij de Semois? Hoe is het met de waterstand en de vissen? Wij gaan het weekend van de 21, 22 en 23ste die kant weer op dus als je tips hebt...

Iemand anders onlangs nog in de Semois wezen vissen?

Jorrit W

Zie op weeronline.nl dat het volgende week waarschijnlijk (elke dag weer anders) een paar dagen gaat regenen in Auby Sur Semois.

Weet iemand hoe lang het duurt voor dat de rivier weer helder is na een regenbui? En hoelang duurt het voordat de waterstand weer wat gezakt is?

Jan Damman

Hallo Jorrit,

Ben net terug, drie dagen op Camping maka gestaan en gevist.

Heb heel wat rivier bevist maar de vangsten zijn ronduit slecht en dit is niet aleen mijn ervaring ook die van Thijs en andere vliegvissers.

Ik heb totaal 42 st kopvoorn gevangen waarvan 2 st 20+ , 4 st 25+ en 1 st 30+,  en 1 st forelletje 20+ en dan was ik de enige die de afgelopen week een forel wist te vangen.

Vlagzalm heb ik helemaal niets over gehoord.

Ik wens jou in ieder geval een betere vangst en een beetje water er bij mag best maar niet te veel. 
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jorrit W

Hallo Jan,

Bedankt voor je bericht. Mooi balen dat de vangsten slecht zijn. Is de rivier waarschijnlijk weer leeg gevist door de Belgen. :-(

Hoe was de waterstand en de helderheid van de rivier?

Groeten Jorrit.

Jan Damman

De waterstand is goed al zou er best een cm of tien/vijftien bij mogen en kraak helder.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

BV

Ja,

gekend probleem op de Semois.
Staat en Bos vullen de ricier daar één maal per jaar vlak voor de opening , begin maart.
Vanafdan begint de leegfvisopperatie.


Jan ,
42st is nogaltijd super.

Jan Damman

Hallo bart,

Ja 42 st is best een mooi aantal alleen maar 7 st boven de 20 cm, ik boedoel dan ook dat het slecht met de forel vangst was.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jorrit W

Volgens mij hebben ze voor volgende week nog wat buien voorspeld. Zitten we niet echt op te wachten maar ja. Wie weet veranderd het nog.

Tja... 42... teken er voor. Maar idd. komen daar wel voor forel (en hoop op vlagzalm)

We zullen het wel zien. Als het weer maar een beetje mee zit is het een genot om daar te mogen vissen.

Jorrit W

Met welke vliegen heb je trouwens gevist? En groot of kleine vliegen?

Begin juni hebben we met streamers op de Semois gevist en toch heel aardig gevangen.

Jorrit W

F*ck camping Maka dicht! Iemand nog een optie? Liefst met huisjesverhuur. :-)

BV

Rue chassepiere +- 125 te Saint Cecille  (ook aan de semois)

Is een smal wegje inrijden naar de rivier toe.
Heel groot,  ook van Nederlanders , en in september in 2008 open...

Jan Damman

Kopvoorn en forel allemaal gevangen op IBDF # 14 / 16.

Heb niet met streamers gevist wel met 22 verschillende nymphen maar daar wilde ze niets van hebben.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jorrit W

Bedankt voor de info, BV En Jan.

Hebben inmiddels een huisje gevonden aan de Semois. Huisje staat in Bohan.

Heb er zin in. Verslag volgt.

BV

@Jan,  ik ken zelfs geen 22 nimfen, maar dat is echt bizar , wel op droge vlieg en niet op nimf vangen.

Jan Damman

Bart,

Die heb ik vorige jaar gebonden om een beetje te oefenen toen ik net begon met binden!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.


Thijs pols

Zo ook wij zijn weer terug voor de camping was het vissen niet goed verder weg  (door de bochten) was het zeker de laatste dagen gewoon leuk vissen dagen met meer dan 20 visssen was zeker haal baar
Maar net wat jan zegt forel niet te vangen maar wel heb ik gezien dat ze er  nog zijn  bij het leegpompen van een brug poot kwamen er zelfs na dat er 1.5 uur in het water gewerkt was nog 10 forellen te voorschijn in verschillende formaten wat mij dit keer ergis op gevallen is de enorme hoeveelheid barbeel die daar rond zwemt echt niet normaal maar met de vlieghengel voor mij niet te verlijden wel samen met iemand met kaas op een gewoon werp stokie geprobeert toen 3 in 5 minuten verder durf ik wel te zeggen dat hoe moeilijker berijk baar de stek hoe beter het vissen een goede kaart is dan ook aan te raden hebben echt mooie dagen gehad zal later nog wat foto's posten

Jorrit W

Gelukkig toch nog betere berichten. :-)

Barbeel is ook wel eens leuk! Heb die nog nooit gevangen dus...

Gaan aankomend weekend naar een andere stek. Zitten dan in Bohan. Een kaart is dan idd erg makkelijk. Dank voor de tip!

Maar je hebt alleen kopvoorn gevangen op de vlieg?

Jan Damman

Mooi Thijs, goed dat je in ieder geval nog een paar goeie visdagen heb gehad!!

Stekken stromop of af en ver weg?
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Thijs pols

Erg mooie stekken gehad stroom op en af  allemaal betrekelijk in de buurt max 10 km van maka
Ook onder de brug bij bohan erg goed gevangen erg mooie stek gevonden in het bos waar ik tussen 50 barbelen heb staan gooien om er een te kunnen haken niet gebeurt maar wel een toffe middag gehad stekken zo uitleggen hoe en waar kan ik niet auto pakken en de rivier volgen tot je een mooie stek ziet en vissen maar soms moesten we er steile helingen voor af (waar in mijn waad pak mee gemold heb) soms km door het bos lopen om de rivier te berijken maar wel echt ontzetend mooie natuur gezien en beleeft vissen tussen 40 meter hoge bomen met daar tussen 5 meter om je lijn weg te krijgen is gewoon gaaf

Mvg thijs

Jan Damman

Dat is het nadeel van een camper het is comfortabel en je hebt alles bij je maar je bent daarna niet erg mobiel meer of je moet met de camper op pad.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jorrit W

Mooi om te lezen Thijs! Zal eens op google maps kijken of ik die stukken kan vinden.