Action canvas + action verf = mooi goedkope painting

Started by R.S.N Flyfisher, January 14, 2013, 19:36:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

hendri

ja ok, beetje op die manier.
maatje van me was ook altijd met die doeken van de action in de weer, maar die maakte eigenlijk altijd abstract. wel heel mooi maar dit wat jij doet is ook super man. ben benieuwd naar je volgende. misschien wat foto's, tussendoor??  ;)

R.S.N Flyfisher

Volgende zal ik zeker foto's van posten, thema zal ook zeker vliegvis-gerelateerd zijn  :) (sponsort by Action)

Geweldig die leuke reacties allemaal  ::duim::

Rossie69


Canadian_Streamdance

Petje af zeg!! schitterende painting! helemaal geweldig ik zeg talent!! :D

Zeenimf

Heel mooi gemaakt, ::top::

Als de vorst  door gaat ,moet ik ook maar weer aan slag met de kwast.

Ik heb vanmiddag even gekeken bij het viswater ,maar vissen ?, dat zit er op dit moment niet in, heel veel water had al een harde toplaag.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

maurice

mooi gedaan Jan, zal hem de volgende keer wel mee nemen.
hartelijk bedankt.

kan hem morgen wel ff ophalen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

Mooi man, ik zeg maak er 2. 1 voor in het clubgebouw van the Kingfisher en 1 als prijs voor een forumdag 8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Troutbuster

Erg netjes Jan, petje af!!
::goodjob::

Ik ben zelf redelijk bedreven met het penseel, dus ik weet wat er voor nodig is!

Erg mooi gedaan man!!

Acryl??

Gr

Jan
"Petri Heil"


R.S.N Flyfisher

@Henk, ik snap wat je bedoeld  :P  ;D

Thx mensen,

@Jan, Zeenimf, het is gewoon proberen. Je fantasie gebruiken en vooral doen en niet denken wordt toch niks, om eerlijk te zijn had ik in het begin van dit schilderij dat wel haha ;D
En Acryl is een watergedragen verf, ideaal voor schilderen van schilderijen; goed dekkend, droogt zeer snel, je kunt er structuur mee aanbrengen (dus ook geschikt voor paletmes) olieverf moet je daarin tegen bewerken met terpentine en siccatief (action, voor nog geen 3 euro, 6 tubes acryl)

Dit was mijn voorbeeld;


Troutbuster

Persoonlijk werk ik het liefst met Olieverf!
Droogd langzaam ja, maar dat vind ik juist het fijne ervan (makkelijker veranderen als het niet naar je zin is!)
Af en toe grijp ik naar Acryl en ook wel eens Aquarel (het logo van Tight Lines bv!! Het origineel hangt bij Rob van H. !)

Maar nogmaals erg gaaf gedaan hoor!!


Gr

Jan
"Petri Heil"


R.S.N Flyfisher

Snap wat je bedoeld, langer de tijd om het uit te werken.
Heeft ook weer z'n voordeel idd  :)
Maar hou ervan om lekker door te kunnen gaan, met olieverf loop je op een gegeven moment toch vast, omdat de laag nog nat is. Vooral als je de basis niet goed vind..
En dit is zo veel goedkoper t.o.v olieverf, geloof me op zo'n schilderij gaat veel verf op  ;D

Logo van Tight lines zeg je? Kan hem zo niet vinden, heb je daar ook link naar?
Ben wel benieuwd!  :)

Troutbuster

"Petri Heil"


R.S.N Flyfisher

Zoooo Jan, jij hebt ook skillzz!

Zit ook wel een aantal uren in, knap hoe je de kleuren zo gedetailleerd hebt.
Aquarel is toch best lastig, bijwerken van aquarel schilderij is toch vrij beperkt, complimenten Jan!!  ::goodjob::

Troutbuster

Idd Jan, Aquarellen zijn lastig en "slecht vergevend" om het maar zo te zeggen! ;)
Het moet ineens goed zijn want corrigeren is er niet bij
Voordeel van Aquarel, zeker bij vis afbeeldingen, is dat de kleuren mooi in elkaar overvloeien!
na drogen kun je allerlei details aanbrengen met een fijn penseel!

Bedankt voor je compliment, ennehh... het origineel hangt bij Rob van H. in de kamer te pronken (alweer een dikke 3 jaar, wat vliegt de tijd!!)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Erwin

Ik vind het een prachtig schilderij. Ik denk dat als je een expositie houdt tijdens een forumdag, je aardig verkoopt!
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Gerrit72



::goodjob:: Jan, ook super man!


(Leuk al die creatieve ideeen nu het vissen even op een laag pitje staat :))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

R.S.N Flyfisher

Quote from: Troutbuster on January 15, 2013, 11:11:10
Idd Jan, Aquarellen zijn lastig en "slecht vergevend" om het maar zo te zeggen! ;)
Het moet ineens goed zijn want corrigeren is er niet bij
Voordeel van Aquarel, zeker bij vis afbeeldingen, is dat de kleuren mooi in elkaar overvloeien!
na drogen kun je allerlei details aanbrengen met een fijn penseel!

Bedankt voor je compliment, ennehh... het origineel hangt bij Rob van H. in de kamer te pronken (alweer een dikke 3 jaar, wat vliegt de tijd!!)

Gr

Jan

::agree::

Lucky Rob!
Heb ooit ook een aantal aquarellen gemaakt, paar leuke gemaakt maar groten deel verknalt.
M'n vader heeft veel aquarellen gemaakt en die was daar ook best gedreven in.
Vind dat lekker banjeren met grote kwasten en dekkende verf toch leuker om te doen en iets safer haha!

Jan haal die kwasten tevoorschijn zou ik zeggen!  ::goodjob::
Ben nu ook met de 2de bezig  :)
Foto's volgen..


Troutbuster

#42
Hhhhhh...... ik weet 't Jan, maar de tijd ontbreekt me!!

Landschappen schilderen is mijn lust maar dat kost tijd!
Er staat al een paar jaar een Zeeuws trekpaard, met boer en ploeg, 's ochtends in de mist, te wachten om afgewerkt te worden
De contouren spreken voor zich echter kom ik er niet aan toe!!  :(

Hier een afgemaakte tropische verassing!! ;)



Je zou er zo op bone fish of Tarpon gaan vissen!!(als de zee wat tot rust gekomen is dan ;))

Dit is olieverf trouwens!

Zo zijn er nog meer onafgemaakte ideeën etc..........

Maar eens.....

Komt goed joh!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Christof van den Berge

Mooi Jan, wist niet dat er naast de kunstwerken vanuit je vice ook nog een schilder in je schuil ging! ::goodjob::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Zo zie je maar Chris!! ;)

Maar heb je de forel van R.S.N. Flyfisher (Jan) gezien??
Das pas echt gaaf!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Christof van den Berge

Jaah is ook super gaaf!!


::klappen:: ::klappen:: RSN flyfisher
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

aalbrecht

heel mooie mannen ik kan het niet  maar wel wat anders maar voor pjnstriping dadelijk op mij andere ami neem ik wel kontakt op bij je
vliegvissen is een passie

Hilco


R.S.N Flyfisher

@Jan, heel mooie schilderij kerel die met die ondergaande zon!
Ja daar zit echt veel tijd in pfff, petje af! En idd je zou zo je hengeltje d'r in werpen gheghe  ;D
Zulke schilderijen vind ik super, maar heb daar nou weer geen geduld voor..
En ken het van tijd te kort, het is nu dat ik toch thuis zit ivm weer, anders heb ik er ook te weinig tijd. (overmatig hobby gebruik)

Ben vanmorgen bezig geweest met dat andere schilderij, maar kan nog niet echt de draai vinden. Grrrrrr..
Morgen maar ff verder gaan.


R.S.N Flyfisher

Ami...?  :o
Arm??

Of heet je vrouw Ami... en dat je andere Ami een auto is?  ::wtf::