Even een vraagje...

Started by Jan Muisers, January 06, 2012, 14:47:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jan Muisers


Er is, per 1 Januari, een en ander veranderd in de opzet van het technische gedeelte van mijn site en om alles goed te laten werken moet ik mijn inhoud erop aanpassen. (heb er verder helemaal geen verstand van).

Ben nu al enkele dagen bezig en heb twijfels over, of het "logisch" is wat ik aan het doen ben. Zoals ik het nu maak, kun je, en direkt naar de vlieg gaan en je kunt een vlieg opvragen via de (nieuwe) zoek funtie. Alleen, ik heb het idee dat het geen "verfraaing" is van het geheel.

Moeilijk uit te leggen : het is net of er iets niet klopt, maar ik zie niet wat.  ???

Heb het nu voor 1/4 deel klaar, maar voor dat ik verder ga, wou ik jullie even vragen om jullie mening. Kan ik zo doorgaan of zien jullie iets, wat onlogisch is of dat beter kan.

Ik heb bij 1 vlieg een aanduiding gedaan, dat er een foto bij staat. Is dit voor een lezer interessant?

http://www.mijnvlieg.com/pages/70612/Klassieke_patronen_.html


Zo was het eerst : http://www.mijnvlieg.com/pages/sub/6498/van_Abinger_tot_Yellow_Wasp.html
Het probleem hier is, dat als je "zoekt" , je bovenaan de pagina uitkomt en dan als nog naar de opgevraagde informatie moet zoeken. Het zoekwoord wordt niet benadrukt in de text.



En...Welke info zou je nog meer willen zien ? 


Bedankt voor de hulp.

Jan.




Wilco

Als ik je vraag goed begrijp vraag je of een foto een toegevoegde waarde heeft.
De vernieuwing is absoluut een verbetering ten opzichte van je eerste uitvoering.

catchem

Ik vind de nieuwe opzet erg duidelijk. Aangeven bij welke beschrijving een foto zit, is een gemakkelijke aanvulling voor als je (net als ik vaak) op zoek bent naar mooie foto's voor inspiratie.

bij

Het is inderdaad een verbetering t.o.v. de vorige versie. Alleen een naam zal een vliegvisser die zich niet zo bezig houdt met zalmvliegen niet veel zeggen in dat op zicht zal een foto zeker verduidelijken. De vraag is dus ook wie is je doelgroep en in hoeverre weet hij welke vlieg hij kan verwachten bij welke naam! Is het het antwoord neen dan zal ik zeker voor een foto kiezen. (staat  ook meteen mooier) vraag me niet hoe dat moet.

Gertjan

BV

Je zou een "volgende vlieg" button op de paginas kunnen zetten.
Als iemand zoals ik op een site kom door een zoekopdracht en mijn gezochte ding heb gezien blader ik graag ens rond , en dat gaat snel op de oude en minder op de nieuwe , tenzij via een "volgende blz" button.

Rossie69

Quote from: Evert on January 06, 2012, 15:21:20
De nieuwe opzet lijkt mij een stuk handiger .
Wat ik persoonlijk interessant vind is de verschillende technieken, ik heb je bij de kingfisher
is wat dingen zien voordoen, bv stammetje plat knijpen etc.....
Dat zijn ook technieken die je bij de zeg maar simpele vliegen kan toepassen.
Wat ik niet wil zien is een foto van de Ajax grub, alleen van de naam gaan mijn
Nekharen al overeind staan. ;D

hmm ongedierte bestrijding in de zaal ? mischien.
;D

Jan de nieuwe opzet is lekker duidelijk.
al vond ik je oude,ook alwel mooi.


Jan Muisers


Bedankt voor de tips, mensen. Zal eens kijken of ik wat technieken erbij kan zetten.

Wilco, de vraag was eerder of ik het aan moet geven, dat er een foto bij staat.(bv met een sterretje).  Maar denk dat het wel beter is. Vooral nu er nog niet zoveel foto's op staan.

@Evert...Zal er een zwart balkje over plaatsen  ;D

Bart, helaas beschik ik niet over zo'n knopje, dus dat gaat niet lukken. Maar misschien dat ik nog een fotogallerij kan maken, waar je de foto's kunt bekijken als een soort voorstelling of gewoon.

catchem

Jan, ga je al die vliegen binden en fotograveren, dan ben je nog wel even bezig  :D

Jan Muisers


Ik wil dat eigenlijk wel proberen. De site was eerst niet zo groot. Er was niet voldoende ruimte voor de foto's. Nu is er bij de provider iets veranderd, naar een ander platform of zoiets, en een van de dingen die veranderd is, is de grootte van de site. Er is nu plaats voor zo'n 7000 foto's, dus er kunnen nog wel wat rolletjes vol geschoten worden.  ;D

Het zijn natuurlijk niet altijd zo'n kleurrijke vliegen en er zijn vliegen, waarvan ik de materialen niet heb..tja, en dan heb je nog die vliegen die te moeilijk voor me zijn  :-\ . Maar...daar is oefenen weer goed voor.

Oh ja, je hebt het waarschijnlijk over de vliegen met een naam...er zijn er ook  og een paar zonder naam  ;D

http://www.mijnvlieg.com/level3pages.php?f=mijnvlieg&pageid=6510