volgende week op de Merwede ?

Started by A{b}r{a}xa{s}, April 09, 2011, 19:24:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

jammer dat je niks hebt gevangen! Eens kijken wat ik er vandaag en morgen van bak...

drefter

Bas aan deze kant mag je gewoon vissen dit stuk staat gewoon in de lijst van viswateren en gorcum staat er tegenwoordig ook in dus vergunningen ?????? vispas is voldoende alleen woudrichem moet je een vergunning voor hebben en die kost 6 euro dus dat valt wel mee en dat komt omdat dat stukje water van woudrichem is en de inwoners mogen er zonder vergunning vissen is trouwens wel het enigste stukje in heel Nederland wat van een stad is


Gr Martin

A{b}r{a}xa{s}

@drefter, voor zover ik weet en in de vergunning(en) gelezen heb is het visrecht aan de Gorinchemse kant ook van Struik maar is het gebruik er van wel ondergebracht in de vergunning van Woudrichem, maar niet in die 'lijst van viswateren'. Daarnaast mag je als je lid bent van Woudrichem, maar als je géén inwoner van Woudrichem bent, aan de Gorinchemse kant alleen op witvis en niet op roofvis vissen.... het blijft een lastig verhaal.

Hieronder nog een plaatje van de plek waar ik gevist heb. in kleurtjes wat 'detail' aangegeven.

Het witte stuk lag bij (erg) laag water 'droog'. Waden NIET te doen want het is daar net drijfzand zoveel zacht slib ligt er ! Er was ook niets van wier of mossels te zien toen het daar droog lag.

Het gele stuk daar stond (met (erg) het lage water) als ik het goed ingeschat heb tot maximaal zo'n 70cm water en daar is de bodem een stuk meer zandachtig.

Buiten het gele stuk neemt de stroming fors toe en daar wordt het snel dieper.

De rode puntjes is een stuk met stenen. Met het lage water stonden die deels droog. De stroming en golven gaan daar mooi overheen (zeker wanneer het water wegtrekt en terugkomt als er schepen langskomen).
Ik had gehoopt daar een mooie plek te hebben om vis te vangen (wat dus uiteindelijk niet gelukt is).

De lijn met stenen loopt volgens mij nog een stuk verder door onder water, ingeschat n.a.v. het 'breken van de golven'.



christianvt

@ A{b}r{a}xa{s}

Aan de kant van Woudrichem mag je ook alleen op witvis, ook al ben je inwoner van Woudrichem. ;)

A{b}r{a}xa{s}