Omgeving Wijster

Started by GJ, May 02, 2015, 07:48:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GJ

Vandaag gaan we een weekje kamperen in de omgeving van Wijster. We hebben een nieuwe tent dus die gaan we testen voor het echte werk de komende zomer  8)
Mijn vriendin en dochter hebben de paardrijspullen al ingepakt en ik neem deze keer mijn visspulletjes mee...Op de camping is blijkbaar een vijver maar ik wil liever de omgeving een beetje gaan verkennen de komende week. Als er iemand bekend is in de omgeving Wijster en wat leuke stekjes weet dan houd ik mij aanbevolen!

Jh

Een dagje naar Baggelhuizen, bij de NNVV. Altijd goed en gezellig.

Gerrit59

Je zou ook nog eens contact kunnen opnemen met ons forumlid Inderk (Henk Huising).
Een goede vakantie!

Gerrit

Beertje

Bij Beilen:Beilervaart en Linthorst homankanaal. iets verder het oranje kanaal bij  Hijken. kijk maar eens (als je kunt) op google maps. succes met de vangst. Rietvoorn moet geen probleem zijn, het barst er van.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

Hoe had ik je kunnen vergeten Jan!

Gerrit

Inderk

Linthorst Homan kanaal,  Beilervaart, oranjekanaal,  Baggelhuizen.
Of stuur maar even pm. Dan kunnen we even telefoonnummers uitwisselen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


GJ

Dank voor alle tips. Ik had geen internet meer op de camping  :( maar ik heb het linthorst homankanaal gevonden. Wat een leuk water daar zeg :) Ik heb er heerlijk kunnen vissen. Ik stond al een tijdje droog dus mijn vertrouwen was tot een dieptepunt gedaald. Door het slechte weer, harde wind en onweer heb ik niet veel kunnen vissen.

De eerste dag al kwamen we over het linthorst homankanaal. En de eerste mooie avond, vriendin en dochter gingen in de bossen paardrijden, ben ik naar het kanaal gereden. Water was mooi vlak, zonnetje erbij. Eerste worp was het gevoel weer terug. Een "klap" op de lijn en direct een mooie goudgroene voorn te pakken :)
Ik heb het die avond een paar uurtjes volgehouden en met een pheasant tail verschillende mooie voorns op mijn kleine tweetje kunnen vangen. Lekker langs het water lopen struinen. Nog heel even met een droge vlieg gevist en wel wat aanbeten gehad maar niets droog kunnen vangen. Het is een beetje ver rijden maar daar zou ik graag vaker gaan vissen. Hadden we hier maar van die mooie kanaaltjes in de buurt...

Beertje

B.J.@ nou, volgens mij heb jij daar bij jouw in de buurt niet te klagen met de waale, nederrijn en linge. Dat moet tyoch goed vis water zijn, of niet dan?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

MarcelN

Ik zit even in Zeegse bij Schipborg, maar volgens de planner kan ik nergens vissen :'(

jan114

Ik verwacht dat je op de drentshe aa bent en daar mag je alleen vissen als je lid bent van de club van honderd en je mag niet tussen 15 maart en 1 juni vissen ivm broedseizoen

MarcelN

Ja dat klopt, jammer dan maar niet vissen en lekker fietsen zonder bagage.

Beertje

#11
Je zou het even kunnen proberen in het havenvaartje van Zuidlaren.En ongeveer 2km verder richting Hoogezand in De Hunze.Om er te komen: van Zeegse door het centrum van Zuidlaren richting Hoogezand/Kolham rijden. het vaartje is dan aan de linkerhand, bij de molen. ( alleen aan de zijde van jet fietspad vissen de overkant is verboden).
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

GJ

Quote from: Beertje on May 09, 2015, 18:02:18
B.J.@ nou, volgens mij heb jij daar bij jouw in de buurt niet te klagen met de waale, nederrijn en linge. Dat moet tyoch goed vis water zijn, of niet dan?
Ik hou van kleiner water. Op de waal vis ik wel eens aan een zijarm. En dat is leuk vissen. De rijn ligt hier niet in de buurt. Wel de maas. En op de maas heb ik in deze omgeving nooit veel gevangen. De linge is best nog een eindje weg.
Wat ik bedoel is echt lokaal. Als ik op de fiets stap en dan met 15 minuten bij een mooi watertje ben. Dat is hier niet echt. Wel veel afwateringskanalen maar die zijn het hele jaar door bruin omdat de pompen dag en nacht aan staan. En ik heb natuurlijk wel wat in de buurt. Ik woon aan de afgedamde maas...En er ligt hier een mooie diepe plas voor de deur.
Wat ik bedoel is de mooie kanaaltjes die er in het noorden van het land zijn. Die hebben we hier niet en die zijn bij mij favoriet.

Inderk

Het Oranjekanaal zou misschien nog iets kunnen zijn en anders Baggelhuizen in Assen bij de NNVV
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit