De Vecht omgeving Zwolle

Started by Barry, April 06, 2013, 09:24:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barry

Hoe zijn de ervaringen bij de vecht in de omgeving bij Zwolle.

Zeg maar mooie stekken om te kunnen vliegvissen.

Gr Barry,

Wilco

Barry,

Op de Vecht zijn genoeg plekken waar je met de vlieg kunt vissen bv rond Hardenberg zijn diverse plaatsen waar een natuurvriendelijke oever is en dus mooi viswater.

Dick

hallo de Vecht bij Zwolle en Ommen heeft mooie stekken en bij de stuwen kun je leuk op de baars en roofblei vissen

sjoerd

Quote from: Dick on April 06, 2013, 12:04:58
hallo de Vecht bij Zwolle en Ommen heeft mooie stekken en bij de stuwen kun je leuk op de baars en roofblei vissen

Bij de stuwen MAG je dus(helaas) niet vissen!!! Let op de BOA's schrijven direkt een vette bon uit!!


sjoerd

Rossie69

150 meter was het toch ?

dan wel vissen ?


sjoerd

Quote from: Rossie69 on April 06, 2013, 18:11:03
150 meter was het toch ?

dan wel vissen ?

Phh, exacte afstand zou je even moeten nakijken in de Grote vergunning maar wat ik wel weet dat niemand zover kan werpen dat je vandaar bij de stuw kan komen met je vlieg(zo trouwens ook niet mogen hoor :) :) :)
En wil je echt voordeel hebben van het vissen bij een stuw dan moet je er nu eenmaal vlakbij vissen  ::wtf::
Sjoerd


Rossie69

dis wel een leuk stuk hoor.

bedankt.


Plantje

Bij de bruggen van de A28 en de Kranenburgweg over de Vecht kun je prima vissen. Sommige andere stukken zijn wat lastig te bereiken. En als je eenmaal aan het water staat, sta je vaak ineens een stuk lager waardoor een achterwaartse worp wat lastig kan zijn.

hendri

Vanavond ff wezen kijken de stuw in junne. Pfff dat is mij daar ook mooi geworden. Bram had het er al over, tjonge jonge wat mooi daar.

Sieger



Sieger

hendri

Nee ik was met de motor van m'n schoonzusje ff aan het rond rijden. Eerst ff in hardenberg en bij de stuw in diffelen gekeken. Daar staat de grote vistrap nu gelukkig wel op een mooi waterpeil. Toen ff doorgereden naar junne. Bram had me verteld dat ik het niet zou weerkennen daar. Klopt aardig, want die oude arm hebben ze ff heel mooi aangepakt!
Ik heb bij de stuw nog 2 Vliegvissers gesproken, waren op de roofblei. Maar niets gevangen.
Maar het plekje heeft wel weer m'n interesse gewekt, man dat nieuwe stuk daar!

Plantje

Ik ben vorig jaar ook eens bij de stuw in Junne geweest, maar is het sindsdien ook nog zoveel veranderd dan? Is zeker een mooi stuk!

hendri

Dat weet ik niet rudi, maar kun jij je die oude arm van de vecht herinneren? Eerder was dat een klein stukje, dat stopte aannde weg, nu is er een brug en loopt de oude arm onder de weg door en ze hebben een soort van extra vistrap gemaakt.

Plantje

Ik hoor het al: ik moet ook maar weer eens met de motor gaan touren!

hendri

Moet je wel een hengel mee nemen, die miste ik gister wel ff.

weerwolf

@ hendri, had ff gebeld had ik een hengel gebracht  ;D

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

haha ja idd maar dan had je zelf ook wel ff gaan vissen, water stond er net zo mooi bij!

Beertje

goed te vernemen dat het er erg mooi uitziet.Ik had het alleen nog maar in de begin fase gezien.
Maar nu de volgende vraag,mag je er vissen? bij veel vergelijkbare projecten mag je er van alles doen,wandelen,de hond uitlaten,de liefde bedrijven,maar vissen.........NEE!! >:( :-X
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hendri

beertje, tuurlijk mag je daar vissen, je mag ook te hard rijden. alleen de ene keer is het duurder als de andere keer. ;)

HappyFisherman

Ligt de hoogte van de boete er dan ook aan hoe hard je vist?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

dat weet ik niet, maar wel hoe fanatiek je ben. als ze je daar 3 keer in de week snappen, tja misschien krijg je dan wel vaste klantenkorting.

Beertje

Zonder dollen mannen,mag je er wel of niet vissen.of weten jullie het niet?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

weerwolf

Hangt er ook van af. op de vecht moet je in iedergeval 25 meter van de vistrap afblijven en 75 meter van de stuw stroomafwaarts (zo uit het hoofd!)

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

hendri

Quote from: Beertje on April 09, 2013, 17:44:47
Zonder dollen mannen,mag je er wel of niet vissen.of weten jullie het niet?

sorry beertje maar volgens mij vraag je naar de bekende weg. natuurlijk mag je niet vissen bij al die stuwen en vistrappen. naar mijn idee is dat algemeen bekend. in jouw vraag zei je zelf ja ook al dat het op alle andere plekken niet mag. dus waarom zou het dan in junne wel mogen?
ik zelf heb de mazzel dat ik vaak vrij ben wanneer de meeste mensen werken. (ook boa's) heeft soms zn voordelen. ;)