vliegvissen friese ijsselmeerkust

Started by Beertje, April 12, 2012, 21:11:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

beste forum leden,is er onder jullie ook iemand die iets kan vertellen over vliegvissen aan de Friese ijsselmeerkust.stekken,omstandigheden waar rekening mee gehouden moet worden,etc,etc.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Franky Boy

Het enige dat ik ervan weet is dat niet de gehele Friese IJsselmeerkust voor sportvissers toegankelijk is. Een groot deel wordt als natuurgebied beschouwd en is verboden gebied. Ook al is de oever niet erg natuurlijk en door basalten keien beschermd!
Ik weet niet hoe de situatie nu is en of er nog steeds streng gecontroleerd wordt.
Misschien zijn er Friese sportvissers die hier meer over kunnen vertellen.

Rossie69

Zeenimf William harry meende ik die vissen geregeld aan die plas ;)


harlin

Maandag zijn we langs de kust gereden daar, heb wel een paar plekken gezien waar ik wil vissen.
Ga er alleen aan de gang als het zo uit komt.
Als ik daar heen ga is het met de camper, en dan mag je er hele stukken niet rijden als je boven de 2,4 of 2,5 ton uit komt, en breder bent dan 220cm.
Doe het soms wel, want vroeger gingen er ook trekkers met volle karren met hooi overheen.
En niet te vergeten als die zware melkwagens, daar weren ze dus camperaars die de hele dijk vol parkeren denk ik.

Ben zelf meer bekent aan de andere kant van het IJsselmeer.
Maar kijk even op google earth, daar kan je ook al veel uit opmaken.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jelle

In de tijd dat ik nog een bootje had werd ik nog wel eens weggestuurd door medewerkers van het fryske Gea met hun ribboot
De natuurgebieden staan overigens goed aan gegeven en worden gecontroleerd.

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Zeenimf

Wij vissen eigenlijk alleen maar aan de Noord Hollandse kant van het ijsselmeer.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry