zaterdag 7 april 2012

Started by A{b}r{a}xa{s}, April 07, 2012, 10:15:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

A{b}r{a}xa{s}

Vol goede moed richting de waterkant, beetje vissen, beetje hengeltesten....
Het bleef jammer genoeg vooral bij dat laatste want de visjes lieten het vandaag afweten.
Drie leuke voorns kunnen vangen, verder geen beet gehad of activiteit gezien.
Misschien de dalende luchtdruk ? Misschien iets te vroeg op de dag ? Wie zal het zeggen... :)

Troutbuster

Best wel lekker geregend vanacht misschien is dat het!?
Hoe was de kleur van het water, troebel of....??

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

het doorgaande stuk was 'bruinig' inderdaad,
linksaf ging nog wel, daar had ik de aanbeten

Troutbuster

Daar zit voor mijn gevoel momenteel ook de meeste vis Bas ("linksaf" zeg maar!)

Op het doorgaande stuk heb ik vorige week ook geen beetje gehad (ook geen teken van leven gezien!)

Morgenochtend meer eens ff peuteren!

10:00 uur koffie ? ;D ;D ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Ik zorg dat hij klaar staat !  ::koffie01::

Zelf ben ik voor die tijd waarschijnlijk nog niet wakker genoeg om actief langs de waterkant te verschijnen.
Zal al wel wakker zijn, dus als je hengeltje mee wil hebben om uit te proberen ....geen probleem :)

Inderk

En heb je een goed #3 lijntje?  ;)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


A{b}r{a}xa{s}

yeps Henk, die heb ik gister uitgeprobeerd op die Loop Opti Creek....
Vormt een mooie combi, werpt en vist lekker. :)

golddigger

Ben net een uurtje geweest
KKKKKKKKOUD!!!!!
Snijdende wind zogde ervoor dat het indische bloed snel begon te stollen :-\
Ook hier is het water troebel
Wel aanbeten gehad, maar niet veel kunnen verzilveren
Het formaat was ook niet alles
Er zaten wel voorntjes bij met een hele dikke buik
Hopelijk is er morgen minder wind
Perry

HappyFisherman

Vandaag voor het laatst dit seizoen met de monitoringsploeg op pad geweest. Veel wind, koud en zelfs hagel gehad.
Wel leuk gevangen als je kijkt naar de prutslootjes waar we gevist hebben. Ik heb wel 200 bermpjes gezien vandaag ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ook 1 hele lange zeker.

Waarom stoppen jullie nu met monitoren dan Bram ?
is dit ook voor de beplanting en afpaaiende vissen ?


HappyFisherman

Het zit (uiteraard) weer wat vreemd in elkaar geloof ik.

Het Waterschap heeft vanuit het rijk (en Europa) de opdracht om het water dat in beheer is ecologisch verantwoord te onderhouden. Daarvoor is onderzoek nodig, maar hoeveel en welk soort water is dan weer niet precies bekend. Eigenlijk zijn hiervoor niet erg duidelijke regels en daarom stelt onderzoeksbureau IMARES regels op voor NL (waar iedereen dan ook erg blij mee is), maar of dit de goeie zijn is niet helemaal zeker.
In augustus/september wordt er overlegd welke watertjes afgevist gaan worden dat seizoen (oktober-maart).
Alle trajecten zijn nu gedaan en zijn we dus eigenlijk klaar, maar ook viswelzijn is een factor. Als het water warmer wordt groeit er meer en gaat de weerstand van het water enorm omhoog en krijgen vissen dus een te grote schok. Ook gaat het zuurstofgehalte omlaag, waardoor ze moeilijker bijkomen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

golddigger


Gert

Gisteravond me helemaal klem staan vangen aan de wintervoorn, en ook een paar mooie windes erbij. Overdag was het niks hoorde ik, maar het is tot nu toe nog steeds een gekkenhuis in de haven 's avonds.

Groet,
Gert

A{b}r{a}xa{s}

Troutbuster heeft hier in de beek ook flink staan vangen (vanmorgen vroeg was het nog mager, om 7:30 was het gewoon nog te koud !) maar later vanmorgen was de vis goed los...denk dat ik ergens vanmiddag ook nog maar een poging ga wagen.

Vreemd genoeg wilden ze vooral een RedTag hebben vanmorgen.... ;)