ervaring dyna king baracuda traveler

Started by fly only, January 24, 2013, 20:32:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly only

Heeft iemand ervaring met deze vise? Ik overweeg aanschaf. Eenmaal voor mij gehad in de winkel. Maar............
Ik blijft twijfelen over de afstand van de basis van de vise tot aan de bek.
Bij de Waldron is de afstand minder groot. ( ik ben rechts en heb de gewoonte mijn linker hand op de basis ten ruste te leggen. Voor ontspanning en met rust mijn materiaal in te binden.
Ik hoop op ervaringen..............en evt extra info.  ::hulp::

groet,
ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Hilco

is het niet de "voyager"in plaats van de "traveler"?


Rene V.

Dyna King komt er bij de gebruikers ervaring altijd bijzonder goed uit,is een veel gebruikte vice in de USA.Met Dyna King,Regal, Renzetti en nog enkele kom je altijd met een goede vice thuis met jaren bindplezier.

Rene V.

Hilco

als je werkhoogte te hoog is zet je de slijper in je stam (van je vice) 

Rene V.

Ik heb een Renzetti maar wil er ook nog eens een mooie Regal bijkopen,niet dat ik hem nodig heb maar gewoon voor het mooie en af te wisselen ;),en wat Rob zegt,het is natuurlijk ook een persoonlijke voorkeur,dus gewoon in de winkel achter een gaan zitten,doet ie het of doet ie het niet :D.

Rene V.


Hilco

Quote from: Rene V. on January 24, 2013, 20:25:22
Ik ga toch maar voor de lijmtang en bankschroef van Hilco ;D

Rene V.

dat is geen Regal............ :P


erikdenoorman

Ga er gewoon eens achter zitten (en werken). Indien nodig zijn er extra lange onderdelen te verkrijgen. Verder is het een echt werkpaard. Ondanks de geringe afmetingen.

fly only

idd. speycast. het is de afstand van stam/huis van de vise naar de bek. Ik bedoel idd. de trekker.

http://www.dyna-king.com/dtl_vises/?id=369&cat_id=2

Mijn huiswerk was niet op orde  :(

Beleving van iets is altijd onderhevig aan persoonlijke voorkeur.
Maar mijn vraag is aan de persoon die de vise in bezit heeft, wat zijn ervaring met welke voorkeur is, betreffende afstand van stam naar bek.  :)
Misschien moet ik wat bindspullen mee nemen en proefbinden vóór een aankoop te doen.  ;D

Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Gert

Zo te zien is het dezelfde afstand als bijvoorbeeld mijn Baracuda, en zo zijn er nog wel meer types van Dyna King.
Ik leg mijn hand niet op de vise dus aan mij heb je wat dat betreft niet veel, en Den Haag is ook niet om de hoek. Maar misschien is er iemand anders (of een club?) in de buurt bij jou - en anders inderdaad in een winkel uitproberen.

Groet,
Gert

fly only

Ik ga de daad bij het woord voegen. Op naar de winkel.............bedankt mannen.
::delete:: :)
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Hilco

niks delete topic , nou wil ik weten ook hoe het afloopt  8)

laat je weten hoe je bevindingen zijn als je hem getest hebt?

fly only

Komt goed hilco. Ik had geen idee dat ik volgers had 8). Heb je effe? :P
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

fly only

Test voltooid.
Ik heb de eigenschap om mijn linkerhand op het huis van een vise te leggen om materiaal in te binden. Dit om mijn armen zoveel als mogelijk te ontspannen. Hierdoor vindt ik, zoals ik vermoede, de afstand van huis naar bek te lang. Een ander kan hier helemaal geen last van hebben  :o

Verder mooie looks van de vise zelf en verder niets mis mee. Wat ik zeer waardeer van een dynaking is de hefboomwerking en hierdoor de kracht van de bek. Vast is ook vast. Dat werkt lekker.
Heb overigens een kingfisher limited aangeschafd. Mooi van eenvoud, in mijn ogen, en toch roteerbaar.

Tot zover.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Hilco

dank voor je verslag.

Heel veel plezier ermee!

We zien hem binnenkort wel staan op de foto van je bindlocatie  ;D

p.s. kan je er wel Tenkara vliegen op maken?

Rene V.

Gefeliciteerd met je aanschaf en nu binden ;).

Rene V.

Patrick(WF)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Veel plezier ermee.
Groet Patrick

fly only

Hilco; Tenkara vissen doe ik niet aan. Hilcara vissen ook niet. Dat noem je toch geen vissen zekers?  ::blabla:: 8) ;D
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Hilco