nieuwe vise kopen

Started by anglerton, April 27, 2015, 22:58:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anglerton

Als beginnend vliegbinder wil ik een nieuwe vise kopen.
Zit te denken aan de stonfo kaiman bij muddler of de anvil atlas.
Daar ik ook streamers en classic zalmvliegen wil gaan binden denk ik dat de kaiman beter voor mij is daar mij de bek hier beter voor lijkt dan die van de atlas.
Is de kaaiman echter ook geschikt voor de kleinere haakjes?
wie kan mij hierin adviseren en heeft tips voor mij?
Alvast bedankt.

Gr, Ton
::new::

Inderk

Ik heb zelf een PEAK vice met verschillende bekken er bij.
Een standaard bek voor haken van pak em beet 8 tot 18
midge jaw voor haken vanaf maatje 16 tot pak em beet 32
En dan nog een "salt water jaw"voor de grote haken.

Misschien ook een optie voor jou?
http://www.peakfishing.com/ViseOptions.html
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


p.forel

Wat is er mis met je A&M vice ?????

Dat je nu al andere wil !!!!!!!!

Wil mij er niet mee bemoeien  maar net paar maand bezig en nu al andere vice   mijn advies  leer eerst binden  voor je verder kijkt .

Dure vice betekent niet dat je beter gaat binden

Als je eenmaal goed kan binden  kan je het zelfs op een bankschroef en doet de vice er niet meer toe 
Al staat het wel mooi op je bindtafel   ;)

anglerton

Niks mis met de A&M vise.
Alleen voor mijn gevoel houdt die de grotere haak voor streamer niet echt goed vast.
Ben zeker op de A&M nog lekker aan het oefenen echter voor de toekomst kijk ik alvast wat verder.
Betekend zeker niet dat de A&M weg gaat :) :)
::new::

anglerton

Deze vandaag nog geoefend op de A&M.

::new::

HappyFisherman

Klinkt als een dure sportauto kopen omdat je misschien in de toekomst eens op de autobahn wil rijden. Ik zou er nog mee wachten en lekker frobelen op je huidige vise.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

Als je het geld er voor hebt en het er ook aan wilt uitgeven gewoon zoveel vises kopen als je wilt  :)

Die Kaiman gaat je haak zeker heel goed vast houden, met kleine haakjes kun je er aan de achterkant minder goed bij vind ik. De atlas anvil heeft groefjes in de bek die grote haken goed op hun plek houden. Dyna-king heeft dat ook en kan naar mijn ongefundeerde mening meer kracht uitoefenen.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Chaisedieu

Ik bind op een Anvil Atlas en ben daar zeer tevreden over. Van streamerhaken tot het kleine spul: alles muurvast. Ik heb eerst 4 jaren op een imitatie Regal vise gebonden wat op zich prima voldeed, maar uiteindelijk mezelf vorig jaar op de Anvil Atlas getracteerd. En daar heb ik geen spijt van.

p.forel

#8
Als je geld  heb dan kan je alles kopen

Dan nog verzamel eerst je bind materiaal eens bijeen  van goede tot zeer goede kwaliteit 

En als je dan het binden nog leuk vind en wil net als Anglerton ook classics  gaan binden  dan zoek je gelijk de beste vice voor classics
Toch zonde om haakje van 25 euro of meer  in anvil  regal  renzetti   of noem maar enkele op te proppen.

of 50 euro zoals deze

anglerton

dank jullie voor de tips en alle goede raad.
Ga zeker nog verder met de A&M vise oefenen en me focussen op toebehoren en bindmateriaal.
Wil zoals gewoonlijk weer eens te snel  :) :)
Er is nog genoeg te leren
::new::

jo flyfishing

In het Engels hebben ze daar een mooi acronym voor, en wsl heeft iedereen die zijn hobby een beetje serieus neemt er last van .

GAS ofte Gear Acquisition Syndrome.

Ik heb ook nogal eens last van GAS. ;D
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

maurice

Mooi kunstwerk P.Forel.
Zelf gebonden?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Kom op Maurice, je weet toch dat Piet nog geen mier kan binden ::) ;)

p.forel

Nee deze is niet zelf gebonden Maurice   zou zonde van zulke haken zijn als ik daar op bind
Om van de veren maar niet te spreken

anglerton

Ziet er zeker schitterend uit.
Zijn ook hele mooie haken.
Zo heb ik ze nog niet gezien.
::new::

maurice

Quote from: MarcelN on April 28, 2015, 21:02:19
Kom op Maurice, je weet toch dat Piet nog geen mier kan binden ::) ;)

Heb meer vliegen uit zijn vice zien komen dan je denkt.
Allemaal vangers voor binnen en buitenland.
Ook geweldige zalmvliegen uit zijn vice zien komen.

Laat Piet maar gaan.
:P 8) ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

marc

Piet wordt zo te zien een dagje ouder en gaat binden op grotere haken .inlijsten die hap
😀