Tenkara style wel of niet hier op het forum ?

Started by Rossie69, November 11, 2012, 13:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoort deze stijl van vissen thuis op het forum? wat vinden jullie ???

wel mee eens
36 (64.3%)
Niet mee eens
13 (23.2%)
weet niet
1 (1.8%)
geen mening
3 (5.4%)
of anders
3 (5.4%)

Total Members Voted: 56

Voting closed: December 11, 2012, 13:26:55

Rossie69

Zelf vindt ik van niet,heeft niks met vliegvissen te maken.



hendri

ja waarom niet? doet geen afbreuk aan de rest van het forum toch?
ik zie tenkara ook echtwel als een bepaalde tak van het vliegvissen.

Hilco

Dan had ik eerst graag de definitie van het woord of begrip "vliegvissen"  .


maurice

Tja, wat moet je daar nu op zeggen.
het is toch vissen met een vlieg alleen is het niet geworpen zoals wij het kennen.
maar geef geen mening weet het niet of anders zou ik voor anders gaan

misschien was het anders geweest als dit topic/onderdeel beter bezocht werd.
maar als je zou vragen of het plaats moest maken voor een ander onderdeel wat 100% vliegvissen is wat wij doen wist ik het wel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Arno

is toch ook vliegvissen
ik sta toch ook in de zomer te pielen met een nimpfje of een droogvliegje om voorntjes te vangen in een schooltje onder een brugje of zo
volgens mij is dat ook een vorm van Tankara vissen.

Gr Arno

gijsie20

Uiteindelijk is het allebei vissen met een "vlieg". Misschien zou je het wel onder kunnen brengen onder een nieuwe subcategorie op het forum en daar alles te plaatsen wat betrekking heeft tot Tenkara.

gijsie20

 ::censored:: Ik zie net dat dat reeds gebeurd is en ik daar in het posten ben.  ;D

rena

Het is niet mijn ding maar het lijkt me vliegvissen, dus waarom niet.

sjoerd

Quote from: Hilco on November 11, 2012, 13:44:41
Dan had ik eerst graag de definitie van het woord of begrip "vliegvissen"  .

Doe je dat vanuit een vliegtuig? antwoordde iemand mij eens,jaren geleden ;D

Sjoerd

Van mij mag tenkara hierop hoor. Ze doen het met een vlieg en een hengel, alleen het reeltje ontbreekt.


Team

Natuurlijk is het vliegvissen, je doet het met een vlieg.  zonder werpen.

Is snoeken wel vliegvissen????  je doet het zonder vlieg,   alleen maar streamer in het water gooien, heeft niets meer te maken met de namaak vlucht van een insekt zoals het bedoelt is.
NUNC  AUT  NUNQUAM

gerrit

dan is dit ook vliegvissen en moet je hier ook een topic
voor maken is ook een vorm van vliegvissen
http://www.youtube.com/watch?v=mbgff4bylyg

Hilco

Het enige wat ik me wel kan voorstellen is dat mensen het strontzat worden om als maar over dat Tenkara te lezen en liever over "gewoon" vliegvissen praten .

uit dat oogpunt kan ik begrijpen als je het van dit forum af wilt hebben.

duscussies of het wel of niet beter handiger is zijn zinloos, IK vind het gewoon leuk en heb er plezier van.
voor een ander is het helemaal niks , prima dan.

Maar ik heb er geen problemen mee als Tenkara van het forum verwijdert wordt ........ ::agree::

Team

Het leukste is dat de vliegvissers onder ons die ook TENKARA vissen en die zijn er , ik heb ze gezien in Birresborn, en gesproken, mensen waren zeer tevreden. die hoor je hier niet, die laten ons maar drammen, En ze hebben groot gelijk.
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rossie69

wij drammen maar die gene die dat doen !
Zijn de grootste lurkers hier op het forum.

broertje dood heb ik aan ze.

Maarja was een poll en ieder zijn mening.


Useless

Wat mij betreft mag 't rustig blijven; het is per slot van rekening vissen met een vlieg. En zo niet dan is het misschien tijd om de naam van dit forum om te dopen in Vliegvishengel.nl

Team

Quote from: speycast on November 11, 2012, 17:14:59
Ieder zijn ding zou ik dan zeggen dus richt met dat tenkara vissen dan zelf goed lopend forum op en als het dan echt zoveel beter is zie je ons vliegvissers er ooit ook verschijnen  ::wtf:

Ik hoop het niet
NUNC  AUT  NUNQUAM

marc

wil niemand tegen de schenen schoppen,leden die dit een leuke manier van vissen vinden laat ik in hun waarde.
deze vorm van vissen is echter niet aan mij besteed,zie er eigenlijk geen voordelen van in .
of dit hier thuishoord????
tijd zal uitwijzen of deze vorm van vissen eerder een eendagsvlieg is dan een blijver.
mij niet gelaten,wat mijn intresse niet heeft hoef ik nog altijd niet verplicht te lezen .
of snoekvissen vliegvissen is daar heb ik een uitgesproken mening.
een streamer is nog altijd een namaak van een eventuele prooi voor de rover waarop wij het voorzien hebben .  ::wtf::
grt marc

Inderk

Gewoon er lekker bij houden.
Als mensen tenkara vissen leuk vinden, prima toch?
Als mensen Tsjech nimphen leuk vinden, prima toch?
Als mensen French nimphen leuk vinden, prima toch?
Als mensen nimphen leuk vinden, prima toch?
Als mensen dappen leuk vinden, prima toch?
Als mensen vissen met een droge vlieg alleen maar leuk vinden, prima toch?
Als mensen zalm vissen leuk vinden, prima toch?
Als mensen streameren leuk vinden, prima toch?

Of toch alles op verschillende fora???? Dacht het niet!
Het zijn allemaal verschillende manieren van vissen binnen het vliegvissen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


BV

#18
Op zich is het filmpje van Statech tegenstrijdig.
Als je wel alle moeite van de insectekunde tot je kan nemen die toch een beetje nodig is om met de droge vlieg mat meer te vangen dan moet je toch ook wel in die tijd kunnen leren werpen met een vliegenlijn. 

Van mij mag het zeker op het forum blijven , maar de betreffende topic's boeien me niet echt.
Het geheel van Tencara komt me maar net zinniger over als dat filmpje met de helicopter op afstandsbediening.

Bart

GuusGeluk

Mooi gezegd Inderk.... Helemaal mee eens....

weerwolf

Je leest wat je wilt lezen! het staat mij niet in de weg.


Ik geloof niet dat ik er zelf snel aan zal beginnen, denk zelf dat het tijdelijk is en nederland er niet het perfecte land voor is, maar dat dachten ze vroeger ook van vliegvissen.


gaan we ons ook afvragen of tjechnimfen hier thuishoort? Ikke niet.




LOAT GOAN!!!!



Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sloveniawalking

Van mij mag het ook blijven. Ik ben er wel enthousiast over. Net als over vliegvissen.

Tenkara is gewoon lekker simpel en gemakkelijk.
Tenkara maakt vissen en vangen aan een vlieg, zonder veel kennis voor iedereen mogelijk. Zelfs al heb je geen handen dan kan je er vis mee vangen.
Het levert zeker een hoop meer mooie visfoto's op van de mooiste vissen en de mooiste stekken die dan weer hier gepost kunnen worden.

Nog meer voordelen van Tenkara weten?

harlin

Quote from: Hilco on November 11, 2012, 16:40:01
Het enige wat ik me wel kan voorstellen is dat mensen het strontzat worden om als maar over dat Tenkara te lezen en liever over "gewoon" vliegvissen praten .

Maar ik heb er geen problemen mee als Tenkara van het forum verwijdert wordt ........ ::agree::

Ik kijk wel als watr geplaatst wordt, omdat het trekt op 1 of andere manier.
Bekijk ik het dan denk ik: Wat moet ik hier mee?
En moet dan Hilco denken op de OV 4 dag, zittende in de wal.
Wordt al moe als ik er aan denk.  ;)

Van mij mag het Tenkara onderwerp weg, de prullenbak in.

Quote from: BV on November 11, 2012, 21:31:41
de betreffende topic's boeien me niet echt.
Het geheel van Tencara komt me maar net zinniger over als dat filmpje met de helicopter op afstandsbediening.
Quote from: weerwolf on November 12, 2012, 00:27:55
Je leest wat je wilt lezen! het staat mij niet in de weg.
Staat mij ook niet in de weg, maar dat ik er steeds intrap vind ik minder.
Maar .... aagje wil ook rust hebben, en dan ga je maar weer.  :'(
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Quote from: Rossie69 on November 11, 2012, 13:26:55
Zelf vindt ik van niet,heeft niks met vliegvissen te maken.
::badgrin:: Je reageerde er anders wel regelmatig op, Henk  ;)
Tenkara inspiratie
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Ach, het heeft toch wel een paar raakvlakken met vliegvissen, maar mijn ding is het niet. Net zoals het prepareren van dierenhuiden niet mijn ding is, en daar zijn ook regelmatig topics over te lezen. Moet kunnen, ook al heeft het niet direct met het vliegvissen te maken.
En recepten voor het roken of op andere wijze bereiden van vis - daar ben ik dan weer wel in geinteresseerd. Heeft nix met vliegvissen te maken toch? Of wel. Nou, zo is het met tenkara ook wat mij betreft. Laat lekker staan in een aparte rubriek wat mij betreft. Laatste tijd volg ik het niet meer zo, want het wordt alleen maar een herhaling van zetten omdat het alleen maar om de discussie gaat of het er wel of niet bij hoort. Moet toch wel wat meer over te vertelen zijn lijkt me, dus kom op lurkers  ;)

Groet,
Gert