Zwarte Woud

Started by FSCHAMP, February 14, 2015, 20:53:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Ik heb mijn langweekend in het Zwarte Woud weer geboekt nl. het weekend van Heer Hemelvaart.  Ik kijk er nu al naar uit. Ik ben ondertussen begonnen met het binden van nimfen en wat CDC vliegen. Dit is een vast trip en ik verblijf weer op mijn vaste stek in Oberwolfach.
Vorig jaar goed gevangen met een olive dunnetje (CDC versie) droog op de Kinzig en de vaste waarde Double legs als nimf.  Ik ga dit jaar maar wat meivliegen maken want het valt dit jaar in de periode van de meivliegen. Ik ga weer op mijn vaste rivieren vissen nl. de Wolf en de Kinzig. 

Hier nog het filmpje van vorig jaar van de Wolf

https://www.youtube.com/watch?v=oxeCACl76_s&feature=player_embedded

Zijn er nog andere interessante rivieren waar je een vergunning kan bekomen zonder dat men overnacht?  Iemand een idee?
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jan114

Mooi filmpje waar je zit is dat een familie camping

FSCHAMP

Neen, ik verblijf bij een vriend (Restaurant & Pension) en het is zijn haus strecke.

Ik ben vooral op zoek naar andere rivieren waar je een dagkaart kunt krijgen zonder dat je er moet overnachten aangezien ik overnacht in Oberwolfach.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

maurice

Ziet er goed uit, leuke hengel.

Misschien weet Martin nog wat.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Leuke film, altijd gaaf om 'erin' te zitten zo ::goodjob::

FSCHAMP

Inderdaad Marcel, alleen spijtig dat het bijna een ganse dag regende op de Kinzig, want daar waren de vissen groter, maar als het regent heeft het geen zin op te filmen omdat de lens dan constand vol regendruppels zit. Hopelijk dit jaar beter.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Marco B

Leuk filmpje Gino met, voor mij veel bekende plekken. Ik heb overigens wel de indruk dat het formaat van de vis bijlange niet meer is wat het vroeger was, maar daarom niet minder leuk. Een andere rivier in de omgeving waar ik vroeger veel gevist heb is de Murg. Je moest toen wel overnachten in de gemeente Baiersbronn maar hoe dat nu is weet ik niet. Je kon ook voor een redelijk bedrag gewoon lid worden van de plaatselijke vereniging. Moet er wel aan toevoegen dat de Murg een keer of 2 helemaal vervuild is geweest door giflozingen van plaatselijke boeren. Jammer want het is een prachtige rivier om een aantal uren door te brengen.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

FSCHAMP

Marco, de vissen op de Wolf waren vorig jaar inderdaad aan de kleine kant, maar op de Wolf hebben ze drie jaar geleden ook een paar giflozingen gehad en er zijn toen duizenden forellen gestorven.  Ik heb er wel enkele grote aangehad maar ze niet kunnen landen.  Hopelijk dit jaar beter.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

wimcobra

Het stuk van uw vriend bevat een enorme hoeveelheid aan grote vis.  ;) (werd dan ook niet getroffen door de vervuiling) en na de uitzetting van verleden jaar heel wat meer activiteit in het water. de grote zijn "makkelijker" te vangen als je eens afwijkt van de normale patronen. probeer daar eens een vlieg die nergens op lijkt of net een levensechte imitatie.

openbaar stuk van de wolf. kleinere vis na de vervuiling maar ook grotere. zeker bij de uitstroom van de aftakking, de ongelooflijke diepe pool halverwege het traject en het stuk voor het eilandje tot het eilandje op 3/4de van het traject.

stuk kinzig waarvoor kaarten te verkrijgen zijn bij Stephan Stäbler loont ook de moeite.
En als ik niet verkeerd ben kan je bij Stephan ook kaarten verkrijgen voor de Gutach en de wolf. en ik geloof dat zijn stuk op de wolf begint net na het stuk van uw vriend.


EB86

Super filmpje! Dit zijn de soort rivieren waar ik persoonlijk het meest van hou. Je ziet gewoon hoe sterk zelfs de kleine forellen zijn door de stroming.
Kan je zo zuidelijk ook gewoon vergunningen kopen met een 'blauw staatsvergunning'?
Jammer dat het net te ver weg is voor mij om een weekendje te gaan vissen, maar ik ben zeker van plan ooit er naar toe te gaan. Misschien te combineren met een Oostenrijk trip  :)

FSCHAMP

Je heb inderdaad de blauwe staatsvergunning nodig om een dagkaart te bekomen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>