Yellowstone National Park

Started by Kampie, July 07, 2015, 10:40:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kampie

Beste allen,

Binnenkort heb ik het geluk een aantal dagen in Yellowstone NP te zijn. Ik verblijf daar (met mijn lieve vrouw) 3 dagen.
Ik wil daar natuurlijk ook vissen dus de hengel gaat ook mee!
Heb wel e.e.a. aan info gevonden op diverse amerikaanse sites maar hoop toch dat hier wat ervaringsdeskundigen zijn die mij specifieke informatie kunnen geven met hoe het vissen daar is.
Welke vliegen, andere tips etc.

We willen daar veel wandelen, en mijn plan is om tijdens het wandelen m'n visspullen meet te nemen en dan op geschikte stekken een aantal keer per dag een half uurtje te vissen.
We verblijven net buiten het park vlak aan de Madison River, dus tips daarover zijn ook welkom.

(als ik terug ben volgt uiteraard een verslag)

Groet,
Martin,


Ben Tabak

Is alweer de nodige jaren geleden, maar toen prima gevist en gevangen in de Gardner River bij Mammoth Hotsprings Campground en in de Slough Creek, maar daar wel zo ver mogelijk oplopen (= wandelen dus)

Succes, Ben

Christof van den Berge

Hallo kampie, ik ga ook over een paar weken die kant op en zit dan ook 3 dagen in yellowstone .
Ga dit topic zeker volgen heb op internet nog niet veel info gevonden.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Raymond

::wtf::

Scaramouche

Dit is een mooi verslag, prachtige foto's en aardig wat namen van locaties om op te zoeken. Staat hoog op mijn bucket list!  :)

http://www.theflyfishingforum.com/forums/general-discussion/356822-montana-trip-2014-a.html#post689903
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

Ik ben in 2006 en 2010 in Yellowstone Park geweest.  We zijn telkens voor 16 dagen geweest (tijdens deze dagen hebben we ook in Montana en in Grand Tetton geweest). 
Rivieren die ik kan aanraden zijn  :

- Yellowstone river
- Slough Creek (2nd & 3rd Meadow = dit is wel 3 uren of meer wandelen in bear country)
- Madison river in YP
- Gibbon River
- Gardner
- Soda Butte Creeck
- Lamar River

Als je veel wil vangen raad ik aan om een grote steenvlieg nimf (type Prince nymph haakmaat 8 (4x long)) in combinatie met een zeer klein nimfje (haakmaat 16-17) te vissen in Nieuwzeeland style.  Als kleine nimfjes zijn Copper Johns (red, lime & copper kleurig), shop vac, serendipities (3$, olive, red). Deze vliegen doen het zeker goed zowel in juni,/juli als in augustus/September.

Voor de droge vliegen ligt het helemaal anders. In juni/juli heb je sedges nodig zoals X-caddis (amber/olive/green/Tan), Iris Caddis (amber/olive/Tan), Madam X, ... , may flies zoals PMD,s, Green Drakes, Gray Drakes, Brown Drakes, Sparkle Dun's (Epeorus, Callibaetis, Flav) en niet te vergeten de Salmon fly (steenvlieg).  In augustus/September zijn het vooral hoppers zoals brown/camel Grand hopper, de gold/green BLT, Marshmellow hopper, chaos hopper, Fat Albert, parachute Frankenhopper en beetles

@ Raymond : Je bedoelt Cutthroat trout zeker.  Brookies hebben we er niet gevangen. Wel hebben we rainbow trout, brown trout, Cutthroat Trout en Mountain whitefish



[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

FSCHAMP

Hier de andere twee

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Brute vis die onderste, Gino. Is dat een bulltrout?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

DocSalmo

Quote from: Scaramouche on July 07, 2015, 22:44:16
Brute vis die onderste, Gino. Is dat een bulltrout?

Nope, da's een Cutthroat.  Als ik tijd heb, dan zal ik eens opzoeken welke "ondersoort" het is.

Kampie

Kijk! Hier kunnen we wat mee! Top! Bedankt!  ::goodjob::

Het verslag van de site "the fly fishing forum" had ik al eens gelezen inderdaad, dat bedoelde ik met de info die ik al had gevonden.
Verder op de site van het park staat nog wat algemene informatie betreffende het vliegvissen in Yellowstone. http://www.yellowstonenationalpark.com/flyfishing.htm



FSCHAMP

Quote from: DocSalmo on July 08, 2015, 10:46:30
Nope, da's een Cutthroat.  Als ik tijd heb, dan zal ik eens opzoeken welke "ondersoort" het is.

Inderdaad een Cutthroat (zie oranje-rode keel, dit is typisch voor deze forelsoort) van 2nd Meadow op Slough Creeck.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Indrukwekkende vis met die grote bek. Ik dacht dat cutthroats maar kleine visjes waren maar dat beeld stel ik nu maar bij  :)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

FSCHAMP

Yep, dit was één van de 50 plussers, die we gevangen hebben.

Hier nog een foto van een mooie grote met een Golden BLT in zijn Bek.  Eén van de weinige vliegen, die ik ter plaatse heb gekocht omdat ze niet zo eenvoudig te maken zijn.

[attachment deleted by admin]
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Kampie

Nou hier het verslag van mijn vis avonturen in Yellowstone.

Het was fantastisch!
Ik denkt dat dit de vliegvishemel is. Yellowstone, Teton en de hele omgeving.
In Yellowstone eerst de vergunning geregeld en in 1 van de vele fly schops wat verdere info opgedaan en hoppers gekocht omdat ik die toch wel erg moeilijk te maken vind.
En toen vissen, begonnen in een wat kleiner riviertje (Gibbon river) waar de forellen je om de oren sprongen, ik dacht dat moet goed komen.
Daar dachten de forellen toch wat anders over, ik kon de vlieg nog zo precies over hun plek laten gaan er gebeurde niks! Ja als de vlieg een halve meter verder was dan pakte ze weer wat van het water.
Naar een uurtje proberen een mn hele vliegendoos aan de forellen te hebben laten zien toch eindelijk een forel gevangen!
Wij mannen weten dat de lengte er niet toe doet dus daar hebben we het niet over...., en net toen mijn lieve vrouw een foto wilde maken was het kaartje vol. (Echt waar) maar wat wil je ook als je de hele dag van allerlei fantastisch mooie dingen ziet.

Daarna een andere rivier geprobeerd, (madison river) Hier sprongen de forellen je nog veel meer om de oren en aandeel plonsen te horen waren ze ook groter!
Ik werd er helemaal gek van, waar ik ook keek sprongen er vissen, niet normaal meer.
Ook weer van alles geprobeerd, op een gegeven moment kwam naast mij kwam een andere vissers staan, van hem een vlieg gekregen en ik mocht op zijn plek staan waar hij er al een paar mooie had gevangen,  heb er 1tje gezien en die was super mooi, een mooie bruine forel van ruim een halve meter.
Maar nadat we van plek hadden gewisseld ving hij er natuurlijk 1tje op mijn plek.

Lang verhaal kort,  heb 1 klein forelletje gevangen,  natuurlijk vind ik dat jammer had me er erg veel bij voorgesteld helemaal toen ik ze zo zag springen.
Misschien komt het omdat mijn rivier ervaring nog wel wat verbeterd kan worden,  verder weet ik het echt niet, heb er alles aan gedaan.
Maar het was fantastisch,  waar heb je nou dat er aan de overkant van de rivier een Coyote naar je staat te kijken wat je aan het doen bent.
Ik heb nu in elk geval nog iets om naar uit te kijken in de toekomst....., nog een keer naar Yellowstone!

johan1965

Martin, mooi verslag. Als je foto's hebt vd omgeving, zou ze graag willen zien! Gr. Johan

Floor

Wanneer je alleen naar de vangst kijkt kan je misschien inderdaad zeggen "jammer".
Gezien de rest van het verhaal denk ik "daar moet ik heen!"
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.