snoektour 2016 ZATERDAG 12 NOVEMBER

Started by BV, September 13, 2016, 23:08:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BV

dat wordt hier   Belgie-Nederland  :)

Gerrit59

Quote from: BV on October 17, 2016, 11:28:13
dat wordt hier   Belgie-Nederland  :)

Ho Bart!
Op eigen plein:  Nederland - Belgie :) :)

Gerrit

maurice

Quote from: BV on October 17, 2016, 11:28:13
dat wordt hier   Belgie-Nederland  :)

Interessant.
Hup ........ hup
::bbq:: ::proost:: ::proost::

JB

Ben al erg nieuwsgierig, welk water pakken we die dag?
Omgeving Boskoop - Zoeterwoude is vrij globaal :D

Wil me graag al een beetje oriënteren   ;)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

BV

Hey John.
Ik heb nog geen 100% zekerheid omdat decwaters afhangen van de dag vergunning. Maar we komen bij een tussen Weipoort en Burmade. Laten we wel hopen op eerst wat nachtvorst tegen de planten. Gr Bart
Gr Bart

JB

Bart,
Net even op Google gekeken, leuke omgeving.
Misschien ga ik met Perry volgend weekend alvast eens kijken  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

BV

Kijken mag , maar geen piercings uit delen hé :)

jo flyfishing

Zo, gaan we beginnen met competitie vervalsing, ja?  8)  :o  8)
Quote from: JB on October 23, 2016, 11:40:30
Bart,
Net even op Google gekeken, leuke omgeving.
Misschien ga ik met Perry volgend weekend alvast eens kijken  8)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

BV


JB

Quote from: jo flyfishing on October 23, 2016, 20:50:55
Zo, gaan we beginnen met competitie vervalsing, ja?  8)  :o  8)

Ja we proberen er zoveel mogelijk te vangen en dan voorzien we ze van zendertjes  zodat we ze makkelijker terug kunnen vinden ;)

Maar met mijn geluk doneer ik alleen maar weer streamers aan de natuur :D

Ja Bart echte Hollanders, Perry en ik houden wel alvast een oefenwedstrijd-tje om te zien waar die kanjers liggen.
Kunnen we ze op de "wedstrijddag" vermijden anders zitten we volgend jaar weer in deze buurt hahahahaha
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

MarcelN

#35
Maar dan knip je toch je haakbocht eraf, overal waar je een beuk erop krijgt zet je een marker op je telefoon om de volgende keer te innen ;)
Je moet wel via Benthuizen erheen rijden he, wil wel ff meekijken hoor ::)
Dat stuk bij de Weipoortseweg ziet er wel mooi uit, doet mij wel wat aan de omgeving van Vlist denken bij Gouda, ook zo'n mooi snoekgebied....

HappyFisherman

Ik zal die knop even goed poetsen 's morgens 👍🏻😂😂
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

Quote from: MarcelN on October 24, 2016, 17:43:47
Maar dan knip je toch je haakbocht eraf, overal waar je een beuk erop krijgt zet je een marker op je telefoon om de volgende keer te innen ;)
Je moet wel via Benthuizen erheen rijden he, wil wel ff meekijken hoor ::)
Dat stuk bij de Weipoortseweg ziet er wel mooi uit, doet mij wel wat aan de omgeving van Vlist denken bij Gouda, ook zo'n mooi snoekgebied....

Ga jij ook mee?

JB

Quote from: JB on October 23, 2016, 11:40:30
Bart,
Net even op Google gekeken, leuke omgeving.
Misschien ga ik met Perry volgend weekend alvast eens kijken  8)

Volgens mij staat er toch echt MISSCHIEN !
Dus niks is zeker:)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

BV

Misschien , zoals ik ga naar een vliegvisbeurs of winkel en ik koop misschien niks ...NOT    ;D

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

JB

Vandaag al stiekem wat rond gekeken, mooie omgeving en leuke watertjes.
En nee, ik had geen hengel bij me :D
Moest er voor mijn werk in de buurt wezen 8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Gerrit59

Valt toch onder het begrip 'voorkennis'  :)

Gerrit

JB

Gisteren nog even wezen kijken in een gedeelte van het water. We hebben nu geleerd dat er hele snelle snoeken zitten, ze schieten je streamer zo voorbij hahahaha
In de middag bij Hazerswoude wezen kijken, minder snelle snoeken maar lastig te haken toch Perry haha
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

golddigger

Klopt gozer 😊 .
Voor degene die komen even een tip, neem zeker streamers mee die niet te diep gaan.
Het meeste water is tussen de 30 en 60 cm diep.
Op enkele plaatsen dieper  (100 cm )

BV

Het klopt dat de helft van het water wat ondiep is, een beetje zoals de snoektoer in Mastenbroek.
Maar , er is ook heel mooi diep water hoor.
Het voordeel van ondieper water of die regio is dat ik daar meer dan ooit zichtbare volgens heb gekregen op een forse streamer , snel gewisseld naar een streamer van 10cm op haak 1/0  of zelfs  gewoon 2  en dan een snoekje of Baars ving , dus naast lichte streamers neem je best ook een kleine streamer mee.

Zondagavond maak ik alles bekend, alle watertjes waar we mogen vissen en waar we bijeenkomen!

In het verleden is op de snoektoer door wat mensen aan "hapjes-delen" gedaan.
ik kom echter van wat verder en zit krap in tijd dus als het voor jullie ok is brengt iedereen zijn boterhammetjes mee , want er is daar de eerste paar kilometer niks aan horeca.

En voor de afwisseling : De sponsor van de toer is een Belgische brouwer !!

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

HappyFisherman

Iedereen zelf weer wat mee kan prima Bart! Da's eigenlijk de afgelopen jaren ook gewoonte geworden en wel zo gezellig :)

Ik zal em nu eens extra poetsen 's morgens met die nieuwe sponsor!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Sieger

Hi Mensen.. als het nog kan wil ik deze dag ook graag meedoen.. Heb wel een dagvergunning nodig...



Sieger