Een avondje vissen op het Brielse meer

Started by Koen, August 01, 2012, 19:55:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koen

Mijn vismaatje was laatst naar het Brielse meer geweest om wat te vissen, ging goed, ga je morgen mee. Tuurlijk. Morgen was gekomen en ben net terug van een leuk avondje red-tagje op het water leggen.

Er zwom veel klein grut maar af en toe kwamen er ook de wat grotere in groepjes van 8 tot 10 langs en de meeste konden de red tag niet laten liggen. Voorn en roofblei werdt het meest gevangen :) Wel tof, had nog nooit een roofblei gevangen. Ik had er 1 van een cm of 25 maar die wilde niet echt op de foto :) Verder nog een karper een aai over zijn bol kunnen geven. Die was echt niet bang en kwam ff kijken waarom wij tot onze kloten in zijn water stonden :) Zat nog even te twijfelen om een nymph aan te zetten, maar het leek er niet echt op dat ie honger had dus hebben we de hele avond droog gevist. Helaas begon het te regenen en werden de visjes minder actief. Wij zijn toen ook maar naar huis gegaan :) Het was een lekker avondje.








Goed om te zien dat niet alle vis dood is. Ik heb echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg veel klein tot groot speld aas gezien :)

Gerrit72


Mooi verhaal, mooie foto's en mooie vissen, leuk hoor!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Erwin

ziet er prachtig uit. Mooie voorns ook.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Bert J.

Lekkere visserij! Mooie foto's ook. De vis op de bovenste foto's is een winde, lijkt me.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger



Sieger

Troutbuster

Lekker gevist dus!!
Gave foto's
Top!

Gr

Jan
"Petri Heil"


jur606

bekende brug bij bekent poeltje :)

mooi stukje water het brielse meer.
en het is zo groot dat echt niet alle vis dood is.

hopelijk binnenkort goed weer en kan ik met de kajak rondje gaan maken is al weer veel te lang geleden :)



Plantje

Roofblei op de droge vlieg? Binnengestript of gewoon wat laten liggen?

Koen

gewoon laten liggen :) met een heel klein beetje wind verplaatste die zich wel een beetje.

jur606

Als het een beetje meezit ga ik er zaterdag of zonder weer eens een dagje rondtrappen en vissen
(trollen met wat klein-kunstaas) en ondiepe/potientiele platsen (vaak ondieptse waar de Wit-vis zich ophoud) afvissen met de vliegenhengel.