Waadpak ophangen???

Started by Useless, November 24, 2011, 15:48:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Useless

Misschien een gekke vraag maar laat ik het wat verduidelijken. Ik ben bezig mijn hengel/gitaar-kamertje helemaal te vernieuwen. Dat betekent in mijn geval opnieuw schilderen en ander meubilair. Tot op heden had ik zo'n hoge hangkast waar mijn vliegvisvesten, waadjacks en waadpakken in hingen maar eigenlijk wil ik van die grote kast af. Alleen vraag ik me af of waadpakken er tegen kunnen om altijd opgevouwen opgeborgen te worden (uiteraard wel droog).
Mijn eerste paar lieslaarzen zijn bijvoorbeeld gaan lekken op de plaats waar ze opgevouwen zaten doordat het rubber was gaan uitdrogen.
Aan de andere kant realiseer ik me dat wanneer je een pak koopt deze ook meestal opgevouwen in een doos zit die misschien ook al enkele maanden op de plank in de winkel heeft gelegen.
Iemand hier ervaring mee??

catchem

Ik rol na het drogen mijn waadpak op en stop het in een tas die kan luchten (met gaas aan de bovenkant). Tijdens het oprollen begin ik bij de voeten, zodat de gespen aan de buitenkant zitten en niet mijn pak lek kunnen maken. Door het oprollen krijg ik geen vouwen en hierdoor dus ook geen risico op doorslijten.

Sieger

Ik rol mijn pakken en broek na het drogen ook altijd op en bewaar ze dan in een ruim 'net' .. Tot nu toe nog geen last met lekken oid..... Maar ik lees wel vaak dat hierdoor slijtlekken kunnen ontstaan....

Tsja heb er de ruimte gewoon niet voor dus....


Sieger

Troutbuster

Idem!!
Na het hangend drogen van mijn pak ('s zomers ook binnenstebuiten!) rol ik het pak op beginnend bij de voeten, en doe het pak in een net.
Dit net was de verpakking van mijn vorige Vision Extreme Zip pak, en nu met mijn Patagonia Watermaster doe ik het zelfde
Geen problemen gehad tot dusver (al 1,5 jaar met dit pak!) en hopelijk ook nooit te krijgen!

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Rossie69

heb een haak in het plafondbalk gedraaid,daar hang ik mn waadpak aan op wel met kleerhanger natuurlijk :)


John

Mijn waadpak ligt ook netjes opgerold in zo'n "net"tas.

Laat m'n waadpak wel eerst drogen natuurlijk ;)

Plantje

Ik heb mijn waadpak opgeborgen in zo'n netje. Maar ik denk dat ik hem ook maar een keer op moet hangen. Klinkt als een verstandig plan!

weerwolf

Jongens, het waadpak is om mee te vissen....niet om op te hangen ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Quote from: weerwolf on November 24, 2011, 23:16:16
Jongens, het waadpak is om mee te vissen....niet om op te hangen ;D

Wil jou wel eens een lijn aan een waadpak zien binden en dan werpen...  ;D Als je dan al semantisch gaat doen dan is een waadpak om in te vissen... hoewel daar ook niet veel vis in zal rondzwemmen... Hmmm ... hoe komen we hier nou weer uit...  ::)


Sieger

Wilco

Quote from: Sieger on November 24, 2011, 23:43:33
Wil jou wel eens een lijn aan een waadpak zien binden en dan werpen...  ;D Als je dan al semantisch gaat doen dan is een waadpak om in te vissen... hoewel daar ook niet veel vis in zal rondzwemmen... Hmmm ... hoe komen we hier nou weer uit...  ::)

Eigenlijk best wel simpel en wel aan de bovenkant  8) 8) 8) 8) 8)

HappyFisherman

Alleen als je hem op de kop hebt hangen aan de onderkant  ::)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Hmmmm,
"een waadpak om ME te vissen??" ::) ::)

De BWF dus.... 8) 8)

The "Breathing Wader Fly"   ;D ;D ;D ;D ;D

Met een # 28 best wel te werpen denk ik, maar vangt deze ook???

Gr.

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Die is verkrijgbaar in 2 versies:
De ademende BWF kan vooral gesopt/nat gevist worden en de neopreen BWF doet vooral zijn werk als droge ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Troutbuster

Gnnnnnnnn......... ::jumpers::
"Petri Heil"


Rossie69

ja Lache.

die is sterk Sieger.

die Roelof hahaha

HappyFisherman

Quote from: weerwolf on November 24, 2011, 23:16:16
Jongens, het waadpak is om mee te vissen....niet om op te hangen ;D

Roelof hangt z'n waadpak gewoon in de vecht en wacht tot er een dikke paling in zwemt  ::dance::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Een Harem waadpak/cq waadbroek is dat niet iets ?

kan voor vele uren drijven,naar poepies laten,in z,n pak.
vooral na een avondje doorzakken en bruine bonen soepie.

en als je dan om valt,ben je nog zichtbaar ook.
zitvlak oranje gemaakt.

;D

Team

niet in de vecht hangen voor dikke paling.........   gewoon aantrekken!!!!

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

weerwolf

HMMM en weer een topic ernstig vervuild met een vreemde wending.

sorry. 8)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69

rat knupper dat je rond loopt ook he.

Maar hoe doe jij je waadpak dan weg hangen ?

weerwolf

nou, er lig er 1 opgerold in een krat (neopreen), 1 lig opgerold in de hoes die meegeleverd is (zomerpak), 1tje opgerold naast de andere in het krat (goedkoop reserve pak) en 1 hangt soms aan de deur van mijn bindkamer om te drogen en anders lig hij los in de bus (neopreen).

het gekke is dat ik het waadpak wat al een paar keer lek is geweest en het slechts is het meest gebruik! deze zit het lekkerst!
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

peterf

Ik heb beide pakken, één van Goretex en een neopreenpak aan knaapjes in een verwarmde garage hangen.
Ze worden pas opgerold op de dag van vertrek.

Rossie69

knaapjes hoef dan niet,maar is wel de beste manier denk ut.

Roelof jij een bindkamer of bidkamer ?

weerwolf

ik heb een bindkamer en de vrouw een bid kamer, steeds maar gebedjes doen dat ik nix meer koop ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.