Oostvoornse Meer 2018 - 2019

Started by Franky Boy, November 30, 2018, 19:18:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Franky Boy

Mooi resultaat en een mooie beekforel (bruine forel).
Beekforellen en meerforellen moet je allebei als 'bruine forel' melden op het digitale formulier.
Bij meerforel kun je als opmerking nog 'meerforel' plaatsen, zodat we kunnen zien hoe succesvol de uitzetting was.

Menno_siemensma

#226
Quote from: MarcelN on May 22, 2019, 23:39:28
Dit is een bruine ja, die meerforel is totaal anders getekend en als je die eraan hebt merk je het verschil wel ;D
deze vocht anders ook al erg goed, paar goede runs en leuke sprongen erbij. De saibling ga je denk ik niet vanaf de kant vangen, tenminste nu niet gok ik.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

guidogast

Mooie vangsten Menno!
Heeft iemand toevallig een blauwe Orvis-pet gevonden rond de parkeerplaats bij de loswal, vorige week maandag of daarna? Ben 'm verloren bij het inpakken van de auto schijnbaar.
::agree::

Menno_siemensma

Quote from: guidogast on May 23, 2019, 12:39:21
Mooie vangsten Menno!
Heeft iemand toevallig een blauwe Orvis-pet gevonden rond de parkeerplaats bij de loswal, vorige week maandag of daarna? Ben 'm verloren bij het inpakken van de auto schijnbaar.
niet gezien helaas. Ik kijk zo nog wel even ben er met een half uurtje weer. 1 klein zeebaarsje kunnen vangen bij de glooiing dus daar hoef je ook nog niet te zijn.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Franky Boy

Gaat lekker zo Menno!
Wat mij de laatste weken opvalt, is dat de kwaliteit van de gevangen regenboogforellen en bruine forellen erg goed is.
We hebben daar als commissie aan gewerkt; mooi dat dit nu ook resultaat oplevert. :)
Ik zal niet te vroeg juichen, maar ben benieuwd hoe de vangsten in oktober en december zullen zijn. ::)

Menno_siemensma

Quote from: Franky Boy on May 23, 2019, 22:19:56
Gaat lekker zo Menno!
Wat mij de laatste weken opvalt, is dat de kwaliteit van de gevangen regenboogforellen en bruine forellen erg goed is.
We hebben daar als commissie aan gewerkt; mooi dat dit nu ook resultaat oplevert. :)
Ik zal niet te vroeg juichen, maar ben benieuwd hoe de vangsten in oktober en december zullen zijn. ::)
ja de vissen zijn kwalitatief goed, ook sterke vissen. @guidogast geen pet kunnen zien, ik vrees dat je naar een nieuw petje moet gaan shoppen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

@Franklin, hoe gaat 't met de vangsten van Meerforellen door vliegvissers? Regenbogen doen 't goed maar zelf moet ik de eerste Meerforel nog vangen. Als ik dieper vis vang ik hoofdzakelijk bot. Heb wel een spinvisser gesproken die ze regelmatig ving uit een bootje.

Menno_siemensma

De botten deden het goed vandaag, ben gestopt rond de 20. Die 2 mooie regenbogen vanochtend waren toch even wat spannender qua dril. Die meerdere blijft me nog ontgaan, morgen nog een dagje om die te pakken.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Franky Boy

Marcel geeft het antwoord al: Er worden zo nu en dan nog meerforellen wadend of vanaf de dammetjes aan de vlieg gevangen.
De meeste zullen nu in dieper water zitten als de omstandigheden het toelaten.
Een enkeling waagt zich - vanwege de rijkdom aan voedsel - ook in ondiep water. :o

Menno_siemensma

Quote from: MarcelN on May 24, 2019, 19:50:54
Gewoon met een drietje op die botten gaan vissen, heb je dezelfde lol de gehele dag ipv 1 of 2x😉
Die heb ik niet mee maar wellicht voor de volgende keer. Op de 5 zijn de grotere ook al leuke sport. En dan heb ik het  of maar over 45cm. De 50 plussers zullen die hengel echt wel even krom trekken al is het maar door het gewicht.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Franky Boy

Marcel vertelde dat die meerforel het wier was ingeschoten.
Dat is goed op het filmpje te zien: Die meerforel laat zich bijna als een 'dweil' binnen slepen...
Jaren geleden haakte een vriend bij een van de palen een grote regenboogforel. De forel ramde in een wierbed en toen werd alles stil...
Hij zag kans de grote regenboog uit het wier te trekken en binnen te krijgen, maar toen hij hem wilde onthaken, stierf het dier in zijn handen! :-[
Die wierbedden en algenklonten zijn soms bijna zuurstofloos en vissen die daar in terechtkomen raken al snel buiten bewustzijn. :o

Franky Boy

Nog even iets anders.
Ik kreeg gisteren meldingen van illegale visserij en stroperij.
Er werd gisteravond en eergisteravond door kleine groepjes lieden met werphengels met maden en wormen gevist.
Er werden door deze lieden ook grote forellen meegenomen.
Zijn er hier mensen die dat ook hebben gezien?
Graag stroperij hier melden!
Foto's van die lieden maken, zou ook helpen...
Ga niet voor eigen rechter spelen! Sommige van die lieden leken aardig onder invloed van...
Ik probeer de federatie tot meer controle te bewegen.
Tot nu toe gebeurt er (te) weinig!  >:(

Bone F

De politie houdt wel van een heterdaad je hoor. 😏

Menno_siemensma

Quote from: MarcelN on May 25, 2019, 09:33:38
Meer info zou welkom zijn idd, heeft het niets met die vrachtwagenparking iets verderop te maken?
Aan het begin staan camera's, die moeten overal komen, maar dat wist je al.
Ik heb je een berichtje gestuurd.
waar is dat idd geweest want ik heb bij loswal tot palen eergisteren niemand gezien met werphengel iig niet met aas. Gisteren niet heel laat gevist. Zal vanavond nog wel opletten, vandaag was dramatisch slecht door rare weer. De botten zullen vast nog wel te vangen zijn maar forel was vrijwel niet te vangen vanaf de kant iig. Hopelijk vanavond nog wat actie.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Ben Tabak

Helemaal eens. Hek er om en klaar daar.

Menno_siemensma

#240
Quote from: MarcelN on May 25, 2019, 22:45:22
Het OVM betalen we allemaal aan mee die vis uitzettingen, de uitlaat is een kraamput aan de andere kant van de weg, zelfs daar klimmen ze over het hek hoorde ik van een medewerker daar.
Van mij mag die centrale dicht, zielige visserij daar, ik heb er ook wel eens gestaan, dagen van 100 zeebaarzen/baarsjes op de vlieg waren geen uitzondering, da's toch niet leuk meer.
Nu trekken ze er dreggen doorheen, vis haken, fijne jongens daar. Controle is daar hoofdzakelijk in de nacht, overdag mag jij het doen, ik heb mijn best gedaan daar.
da's al geregeld, centrale is sinds begin dit jaar stilgezet dus als winterstek zal het niet meer zo goed voor zijn.
Ik heb zo snel niets gezien. Wel tuig op motoren die het gras aan gort aan het rijden waren. Ook een of andere rare panterforel gevangen  :D :o 8) ook zo lenig als een panter want de haak los en hop voor de foto genomen was springt die mijn net uit. Was niet zo grote vis, qua tekening en grootte zoals die Ton Fokker vasthoudt bij de uitzettingsfoto's. Tijdens de aanbeet zat er nog een veel grotere in het oppervlak dik 64plus maar heb ik niet kunnen pakken.  Daarnaast nog 5 haringen en 5 botten. Mooie kolken gezien achter de haringen aan af en toe maar geen sjoege op mijn streamertje... toch de week nog mooi afgesloten.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Menno_siemensma

Quote from: MarcelN on May 25, 2019, 23:55:46
Mooi Menno, ook niets meer bij Stormvogel gezien op steigers?
Was leuk je weer even te zien, ik had een buurt vismaat op sleeptouw, maar die gaat van de week weer terug haha.
Zat je weer in een tent op die camping of bij familie?
Je hebt lekker gevangen en die gekke streamer werkte beter dan de mijne blijkbaar, al vermaak ik mij wel met die botten hoor.
Wil ze nog wel eens als doublet vangen, ja ik weet het....mag niet, maar langs het riet komen de bows helaas niet meer.
toen ik was wezen kijken niks nee, maar is een momentopname natuurlijk. Ik sta op de camping, morgen weer via Hattem terug naar het hoge noorden. Lauwersmeer lonkt weer voor de windes. Dat streamertje blijkt goed voor alles wat er zwemt in het ovm ja haha maar het is meer de plekken zoeken, kniediep weinig wier en liefst van die gaten. Dan 3x strip strip strip halve seconde pauze en dan hingen ze vaak. Het was leuk om de mannen  van het westen weer eens te spreken. Zeker weer hierheen rond deze tijd.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Ochi

Quote from: MarcelN on May 25, 2019, 22:45:22
Van mij mag die centrale dicht, zielige visserij daar, ik heb er ook wel eens gestaan, dagen van 100 zeebaarzen/baarsjes op de vlieg waren geen uitzondering, da's toch niet leuk meer.

Marcel even off topic, nu jij het niet meer leuk vind om er te vissen mogen de mensen die daar werken hun baan kwijt raken en ben jij straks bereid meer voor je stroom te betalen?
Het is dat ik weet in welke plaats jij woont anders zou ik denken dat je lid bent van die groene 020 kliek :-)

En nu weer on topic, toen er nog een hek stond en er echt niet gevist kon worden was je in ieder geval nog verzekerd van een echte kraamkamer. Gaan we de komende jaren echt wel merken hoor dat dat weg is. Ook al is het al voor een deel verziekt door die stropers. Ik merkte verleden jaar het verschil al in het voorjaar in de Yantzee haven met de aantallen die er gevangen werden. En beter wordt het echt niet met al die windmolens.

Greetz Ochi

Jan

Wordt hier iemand op z'n overgevoelige vingertjes getikt of misschien wel op z'n lange tenen getrapt?

Bone F

Terug naar het vissennnnnn😄

Ochi

Ben al 3 jaar niet meer op het OVM geweest terwijl het letterlijk in mijn achtertuin ligt.
Ik vond die botten vangen niet leuk meer en raakte verslaafd aan de zeebaars.

Misschien moet ik de Bellyboat weer eens opblazen, mogelijk dat het na zo'n lange tijd wel weer eens leuk is.

Marcel ik deel je mening, daarom bleef ik daar ook weg :(

Franky Boy

Die drijvende zonnepanelen op het Oostvoornse Meer komen er inderdaad bijna zeker.
Momenteel volgt de federatie (Sportvisserij Zuidwest Nederland) de ontwikkelingen op de voet en wordt ook bij de plannen betrokken.
Zoals de vlag nu hangt, komen er geen verboden gebieden rond die drijvende eilanden en blijft er voldoende wateroppervlak over om te vissen.
Of dat zo blijft, is natuurlijk de vraag.
De federatie volgt de ontwikkelingen op de voet...

Bone F

Tsjonge tjonge lange tenen korte lontjes waar is het incasseringsvermogen gebleven. Kom op zeg laat je niet zo kennen.😄

Jan

Quote from: Streamer on May 29, 2019, 20:00:36
Dat heeft niks met een kort lontje te maken, hij moet alleen wat minder naast zijn waadschoenen lopen. Lees zijn reacties een betreft het zeebaars vissen t.o.v van het vissen op het ovm. Misselijk makend gewoon, als je zo tegenover de vissport staat dan ben je een heel sneu persoon, en heb je veel om over na te denken. Zo, klaar hier, BB in de auto en morgen lekker naar het OVM.
:) +1
Ik begon al mijn twijfels te krijgen, maar gelukkig komen hier ook nog gewone mensen. 8)

Bone F

Ach ieder vogeltje zingt zoals ie gebekt is, niet alles op een goudschaaltje leggen. Je post in het algemeen belang en maak het niet persoonlijk, ik zou het jammer vinden als je je bevindingen niet zou posten. Ik was vandaag op het OVM met mijn maatje Cor (hoewel tje is 1,95 m.!)😊 en hij was er voor het 1st. Ving toch ff 5 botten en ik 0! Maar ja wel op mijn mooie bruine streamertje #8 F314 van grizzle craftfur die vorige keer een mooie bruine opleverde van ca. 45cm.! Volgende week ook maar eens met de bb en ik ben benieuwd naar jouw ervaringen Streamer.Ennuh peace brothers in fish! 😁