Mijn eerste karper dit jaar

Started by Gert, April 29, 2013, 12:18:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Gisteravond maar eens met de sponsvlieg eropuit geweest, en m'n nieuwe action camera ook maar af en toe aangezet als ik vermoedde dat "het" wel eens kon gaan gebeuren.
In een ander topic over AFTMA-klasse en drillen van een karper op een te lichte hengel, was er sprake dat het 25 minuten duurde voor de karper in het net lag.... En dat was met een #6.
Deze had ik ook met een #6, en 0,22 Fluorcarbon. Zoals je kunt zien lag de vis in 1 minuut op de kant. Heeft zelfs langer geduurd voor ik 'm weer terug had in het water dan eruit :o
Ik ga maar met een viertje vissen ;)

O ja, en de camera stond scheef op m'n tas, maar het was dan ook de eerste keer dat ik die gebruikt heb tijdens het vissen.

http://www.youtube.com/watch?v=TMQmTwVKejo&feature=player_detailpage

Groet,
Gert

hedzer

leuk filmpje Gert

en dat er maar meer mogen volgen dit jaar

Maar met wat voor spons gebruik je Gert
ik heb een spons die voor de auto bedoeld is maar die stinkt zo (hij is nieuw)maar lijkt sprekend op een stukje brood l
of is er een manier om die geur er af te halen 

HappyFisherman

Kijkt prima Gert als je de iPad iets naar rechts tilt totdat de horizon recht staat ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

#3
Quote from: hedzer on April 29, 2013, 12:39:06
Maar met wat voor spons gebruik je Gert
ik heb een spons die voor de auto bedoeld is maar die stinkt zo (hij is nieuw)maar lijkt sprekend op een stukje brood l
of is er een manier om die geur er af te halen

Ik heb er eentje gekocht bij Blokker. Is volgens mij reukloos. En de vliegen zien er dan zo uit:
karper (Zie reply #4).

Edit: heb net even aan die spons geroken - stinkt toch wel een beetje, maar misschien vinden ze dat juist wel lekker ;)

MartinT

Mooi Gert, ook eens wat sponsvliegen in elkaar fabrieken.
Ga toch aan de slag met mijn #8/9 hoor, mijn viertje geeft wel erg veel 'sport' vermoed ik  ::)

catchem

Mooie vis en lekker vlot gevangen en vrijgelaten.
Volgens mij zie ik aan de schaduw dat er nog iemand bij is, kon hij de camera niet even draaien, was wel leuk geweest  :)

Gert

Nee, er was niemand bij, maar er kwamen kinderen langsfietsen en die kwamen weer even terug toen ze zagen dat ik een vis aan de haak had. We leuk inderdaad, die schaduw.

Christof van den Berge

Mooi filmje Gert leuk om het zo terug te zien.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Marksman


Gerrit72



Gert, mooie vangst! En leuk gefilmd  ::klappen::

Ook leuk die weidevogels die je op de achtergrond hoort.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

R.S.N Flyfisher

Leuk filmpje Gert en nice vis!

wouter veuger

mooi gert,en muy rapido in het net inderdaad ;) ::goodjob::

Gert

Quote from: wouter veuger on April 29, 2013, 22:34:38
mooi gert,en muy rapido in het net inderdaad ;) ::goodjob::

Ach ja, IETS meer weerstand mogen ze wel bieden in het vervolg. Hoeft geen 25 minuten te duren, maar 5 minuten strijd moet wel kunnen lijkt me. Maar het is daar zo ondiep dat ze weinig uit kunnen richten denk ik.

Quote from: Gerrit72 on April 29, 2013, 19:31:16

Ook leuk die weidevogels die je op de achtergrond hoort.

Ja, is wel een vogelrijke polder (ook aalscholvers overigens....). Ik had het cameraatje in een onderwaterhuis, volgende keer maar zonder - komt het er nog veel mooier op te staan.

Plantje