Weer een topdagje

Started by Willem, April 25, 2013, 23:31:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Vandaag was ik vrij, en de weergoden waren mij goed gestemd en dat betekent maar één ding... vissen natuurlijk!

Om ongeveer 11 uur stond ik aan het water. Nauwelijks wind, zonnetje. Wel winde. Ik spotte 3 dikke windes die in de oppervlakte zwommen in het slootje. Snel een dikke zwarte keverimitatie eraan en gooien maar. Lang duurde het niet voor de eerste hapte. Dril stelde niks voor op de voor karper bedoelde #7, maar de eerste vis van de dag was binnen, een dikke 53cm lange winde op droog! Veel beter kan de dag niet beginnen.





Nu waren de volgende twee aan de beurt. Vrij snel na de eerste kreeg ik een aanbeet van nummer twee, weer op het de keverimitatie. Sloeg te vroeg aan, mis. De aanbeet stond wel op film, dat dan weer wel.

De derde winde wilde geen kevertje. Voor de gein maar een carpbol ingevet, kijken of dat wil. Ja hoor, een rustige mooie aanbeet was het gevolg. Weer op film, vis schoot na een seconde los. Helaas.

Verderop bij het einde van de sloot bewoog er regelmatig iets in de plantenresten en troep die daar dreven.  Even goed kijken, het waren een paar karpertjes. Carpbolletje ontvet, rustig laten zinken en snel was het raak, de bol werd naar binnen gezogen. Aanslaan ging perfect, dril was super. Af en toe mooie spurten nemen om vervolgens weer keihard richting mij te zwemmen. Draaien voor het leven. Uiteindelijk won ik, en kon ik mijn tweede karpertje van het jaar landen. Yess!







Paar foto's gemaakt, filmpje en snel weer terug.

Later op de dag nog een karpertje gemist, maar daar bleef het bij. Super veel zon gehad, beetje verbrand, maar dat was het waard!

En het filmpje natuurlijk  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=HXMka5Nz1Xk

Willem

chris33

Potverdikkie hoe gaaf is dit! Mooie vangsten. droom van ieder visser.

Gerrit72




::goodjob::

Mooi verhaal Willem en wederom mooie vangsten!
Gefeliciteerd.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Peter B.

Gaaf Willem!
Mooi verslag, mooie film en zekers niet te vergeten mooie vissies!  ::goodjob::

Plantje

Ben jaloers hoor! Je weet de vis wel te vinden!

Team

Heel mooi, en ik ben blij dat er jonge jongens zijn , die al z.n liefde hebben voor onze sport  TOP
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gerrit72




Had vanmiddag even snel je topic bekeken, maar ivm haast, het filmpje nog niet.
Nu wel, weer heel mooi gedaan man!
Heb gelijk zin om weer richting waterkant te gaan :)
Erg motiverend.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Bekeerling

#7
Mooie vissen Willem! Leuk filmpje ook!  :)  ::goodjob::

hedzer

lekker bezig willem  ::goodjob::