Nieuw vakantie adres deze zomer

Started by Bekeerling, April 08, 2013, 15:22:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Na het cancellen van de vakantie in Noorwegen zijn we op zoek gegaan naar een leuk betaalbaar en rustig adresje hier in Nederland waar de hond ook welkom is.
Die hebben we gevonden! We gaan twee weken naar Bredevoort in de achterhoek, heerlijk stil dorpje waar we al eens geweest zijn voor een weekend en toen kwamen we al heerlijk tot rust  :) Heb al veel water in de omgeving gezien op googlemaps waarvan de meeste gewoon bevist mogen worden.

Dat wordt genieten,in de ochtend vroeg op om te vissen, overdag biertjes drinken op het terras, en in de avond ook nu en dan eens heerlijk vissen  ;D

Iemand beetje bekend in die omgeving? Nog watertjes waar ik beslist eens moet gaan vissen?
Er loopt daar in de omgeving een beekje en je hebt de Slingeplas, hier ga ik sowieso eens een lijntje strekken  :)

JurjenF

Omgeving Bredevoort is mij goed bekend. De Slinge- en Keizersbeek heeft hele mooie stukken voor de vliegenhengel. Slingeplas is een recreatieplas met alle voor- en nadelen daarvan. Erachter ligt een reductiereservoir waar (vroeger) veel mooie grote vis zat. Ben er al lang niet meer geweest om te vissen maar er zijn volop mogelijkheden. Ook in Winterswijk zijn veel beken maar volgens mij zijn dat verenigingswateren. Ook de Berkel en de beken rond Ruurlo/Vorden bieden veel mogelijkheden.
Veel plezier in onze mooie Achterhoek en goeie vangst!
Fishing is cheaper than therapy

rene

Goedendag
Heb jaren op de twee bruggen gestaan met de caravan
Zoek maar op bekkedelle en de groenlose slinge bij meddo en het plaatsje zwolle heb daar mooie voorns gevangen kom daar nog regelmatig ook voor de karper kan je daar goed terecht
Op de slingeplas heb ik met de vliegenhengel nog nooit goed gevangen
Achter de slingeplas liggen wel een paar beekjes waar je soms verassend goed voorns kan vangen tegen de avond
Voor de slingeplas langs loopt de bovenslinge daar is het ook goed vissen loop richting de camping dan kom je geheid scholen met voorns en baars tegen
Groeten van rene

Bekeerling

Bedankt voor jullie tips jongens  :) Ik kijk er enorm naar uit om daar de omgeving onveilig te maken. Dat de slingeplas een recreatie water is is mij wel bekend, hier zou ik dan ook het liefst eens in de hele vroege ochtend gaan vissen als alles nog lekker stil is. Voor de de vakantietijd er daadwerkelijk is ga ik een keer die kant op om rond te kijken bij verschillende wateren, en al een keer wat te vissen, wie weet blijft het niet eens bij 1 keer  ;)


Zag een keer hoe een gast een karper ving in de gracht bij Bredevoort, z'n vriendin stond er bij en toen hij de vis had geland (mooie 20 ponder) zei hij tegen z'n vriendin nou dat is wel een goeie 30-er  ::blabla:: ::slaugh::