vliegen voor de forellen vijver

Started by jelle, February 18, 2013, 18:46:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jelle

welke vliegen vinden julie nou het beste voor een folrelenvijver

zelf vind ik de alexandra en zwarte wooly bugger erg goed
maar hoe denken jullie erover
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

erikdenoorman

Mee eens. Het beste kun je je ter plekke laten informeren. Want zelfs als iemand zou zeggen dat je bijv. nu met muggenpopjes aan de slag moet dien je ook nog eens te weten welke en hoe je die moet vissen. En dit is slechts een voorbeeld van hoe specifiek het vaak kan zijn.

erik

Troutbuster

Met de Alexandra en de (zwarte) Wooly Bugger, heb je 2 kneiters van forellen(put) vliegen Jelle!! ( en vergeet deze ook niet op stromend water in het buitenland zoals Kyll en overige Eiffel en/of Ardense beken!!)
Mijn klassiek vliegvis en vliegbindhart geeft de voorkeur aan de Alexandra (en daarnaast nog veel meer klassieke patronen)
Maar er zijn meer goed vangers natuurlijk!!

Pas uitgezette forellen op vijvers nemen  het doorgaans niet zo nauw (tenminste niet in de eerste dagen)

De "Cats Whiskers" de "Zonker Streamer" (konijn of mink) de "Olive Damsel Nymph" de "GRHE" en de "PT" Nymph (zeker de wat grotere maat)
Om maar een paar persoonlijke favo's te noemen!
Varieer in grootte en gewicht/verzwaring!!
Vergeet niet de "Blobs" in allerlei kleur varianten!

"and last but not least" Buzzers!!! (gevist onder een beetverklikker of een verklikker vlieg als het toegestaan is!)

Natuurlijk zijn er nóg veel meer maar op een gegeven moment zie je "door de patronen je vliegen niet meer" ;)

Succes en groet

Jan
"Petri Heil"


marc


Rossie69

 ::wtf::

petje af.

maraboe staartje chenille evt henhackel

en je kan al mooie streamertjes bouwen voor de forel.


vliegvisgek

op dit moment wekt de pheasanttail het beste op de putten bij mij dan he normaal woolybuggers ook
maar nu klein grut  ;D ;D

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

Quote from: vliegvisgek on February 19, 2013, 14:04:10
op dit moment wekt de pheasanttail het beste op de putten bij mij dan he normaal woolybuggers ook
maar nu klein grut  ;D ;D
jeroen haak maat ?????

8 10 12 14 16 ???


vliegvisgek

juist henk mt 8 tot mt 16 klopt maar meeste vis ik met 10,12,14 en enkel mt 6 mt 16 bijna nooit en de
voorbeelden toppie henk ;D ;D

vliegvisserdorian

Mijn favoriet is verreuit de pink disco streamer en als die het niet werkt een oranje discostreamer en daarna ga ik al mn andere kleurtjes af (zwart, olive, chartreuze, white, red enz...) maar ook wooly buggers doen het zeker niet slecht. Maar ik denk nog altijd dat het ook zeker uitmaakt of je vertrouwen in je vlieg hebt...

Peter B.

Quote from: marc on February 19, 2013, 09:08:37
http://hatchesmagazine.com/blogs/Hatches/2013/02/06/woolly-bugger-by-joshua-williams/

met respect voor deze man zijn vingervlugheden

Met een hand....pffff...ik heb al moeite om het met twee handen voor elkaar te krijgen  ;D ;D