OK nu binden.

Started by jur606, June 11, 2012, 10:43:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jur606

Beste lezers,

nu het meeste wek thuis erop zit komt er weer wat tijd vrij om te vissen en dan ook zelf te gaan binden.
ik heb al een vice (al jaartje of 2) en eeen bobinholder.

Dus in mijn optiek kan ik gaan binden ik wilde beginnen met 3 4 simpele vliegen heb inmiddels beetje opgeschreven wat ik zou moeten bestellen/halen, dus daar kom ik wel uit.
waar ik wel nog een vraagje over heb is de haakmaten (+/-)

Ik wilde simpel beginnen wat red tag gaan binden (ze geven aan haakmaat 6 winde tot 18 voorn) 14-18 voor mij dus kleine vis :)
ik wilde ook wat kleine baars streamertjhes gaan binden (haakmaat?)
ook wild eik wat ep streamert gaan binden voor snoek zeeabaar (haakmaat?)

graag hoor ik van jullie (ik heb echt totaal geen idee van de haakmaten?)


Herman

Op ons forum staan een (groot) aantal voorbeelden en stap-voor-stap topics.
Neus daar eens door en kijk welke patroontjes je zou willen binden. Daar staan ook vaak wel haakmaten bij.
Of anders eens neuzen bij de diverse winkeliers (niet te veel geld meenemen haha), kun je vaak de vliegen zien die ze verkopen, zodat je een inschatting van de haakmaten kunt maken en dan die aanschaffen. Misschien een vliegje kopen als voorbeeld...
Succes!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

jur606

herman alvast bedankt was inmiddeld iets verder en heb via vliegen toch wel een aantal haakmaten achterhaald.
ben bezig online een bestelling te plaatsen en daarna begint de drama :) hihi

ben benieuwd, zal jullie op de hoogte houden :)

Plantje

Succes! Het is wel een mooie hobby.

Alleen de laatste tijd heb ik op voorn vooral succes met een haak met alleen wat flash dubbing erop. Daar is weinig spannends aan om te binden :)